• شنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97122513027
  • خبرنگار : 71477

نگرانی مسلمانان آمریکا در پی کشتارها در مساجد نیوزیلند

نگرانی مسلمانان آمریکا در پی کشتارها در مساجد نیوزیلند

به دنبال کشتار وحشتناک مسلمانان در دو مسجد نیوزیلند که گفته می‌شود توسط یک فرد طرفدار نژاد سفید پوستان صورت گرفته است، جوامع مسلمان در سراسر آمریکا در حالت هشدار شدید و نگرانی به سر می‌برند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از پایگاه خبری هیل، مقامات مجری قانون در شهرهای بزرگ از جمله هوستون، نیویورک و واشنگتن تدابیر امنیتی در مساجد منطقه‌ای و دیگر مراکز مسلمانان را تقویت کردند، قانونگذاران کنگره هم بستگی خود را با مسلمانان آمریکا اعلام کردند و رهبران مسلمانان در سراسر آمریکا خواستار هوشیاری بالا و همچنین اعتراض شدید به این جنایت از روی نفرت و انزجار که موج آن سراسر جهان را تکان داده، شده‌اند.

نهاد عواد، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی ــ اسلامی که یکی گروه حامی مسلمانان است در کنفرانس خبری در واشنگتن، گفت‌: میلیون‌ها تن از مردم که مسلمان هستند، طی چند ساعت آتی در مساجد خواهند بود و نگران این خواهند بود که فردی بیاید و به آنها آسیب وارد کند.

وی افزود: این ترس آنها کاملا منطقی است چرا که به آنها گفته شده است که از طرفداران برتری نژاد سفید پوستان و رهبران سیاسی که به این برتری باور دارند بترسند و ما به جامعه خودمان این را می‌گویم که نترسند و مساجدشان را رها نکنند. نه امروز و نه هرگز.

مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی ــ اسلامی، گفت‌: من کاملا به آژانس‌های مجری قانون محلی و فدرال اعتماد کامل دارم که از جوامع مسلمانان در بحبوحه نگرانی‌های شدید نسبت به حمله‌ای دیگر حفاظت می‌کنند.

قانونگذاران در کنگره نیز که ترس و وحشت خود را ابراز کرده و در ‌عین ‌حال خواستار مقاومت و ایستادگی در برابر چنین رویدادهای وحشتناکی شده‌اند باعث تقویت این پیام مسلمانان آمریکا شده‌اند.

آدریانو اسپیلات، یکی از قانونگذاران جمهوری خواه گفت‌: بسیار نگران کننده است جامعه‌ای که بخشی از شهر نیویورک است به خاطر تاسف و انفجار بترسد.

وی ادامه‌ داد: تقلیدکاران بسیاری در بیرون وجود دارند و افراد زیادی هستند که نژادپرست و انفجار طلب هستند و تلاش می‌کنند تا ارعاب و وحشت به وجود بیاورند. اما ما باید هوشیار باشیم. این پیام من است "به زندگی خود همان طور که ما به زندگی‌مان در نیویورک ادامه‌ می‌دهیم، ادامه‌ دهید."

امام محمد مصری، رئیس جامعه اسلام آمریکا و نماینده ۱۰ مسجد در مرکز فلوریدا، گفت‌: من روز جمعه‌ با افسران مجری قانون دیدار کرده‌ام که به من اطمینان دادند که هیچ تهدید واضح و شفافی برای مساجد من وجود ندارد. باید تاکید کنم که تعداد شرکت‌کنندگان در نماز جمعه‌ تنها ۱۵ یا ۲۰ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: مجریان قانون قصد دارند در مساجد حضور داشته باشند تا تدابیر امنیتی و احتیاطی موجود را تقویت بخشند از جمله اینکه تعداد دوربین‌ها و پرسنل امنیتی را افزایش دهند. گاهی اوقات شما باید به نقطه‌ای برسید که بیندیشید که چه کار دیگری را می‌توانید انجام دهید. این زندان نیست و یک مکان عمومی برای عبادت است و ما باید تلاش کنیم در آن را به روی همه باز نگه داریم.

روز جمعه، شهردار نیویورک دستور داد تا پلیس نیویورک در مقابل مساجد و دیگر مکان‌های گردهمایی مسلمانان حضور داشته باشد، کلانتر منطقه هریس در هوستون نیز گشت زنی‌ها را در اطراف عبادتگاه‌های مسلمانان افزایش داد، رئیس پلیس واشنگتن نیز متعهد شده است تا توجه ویژه‌ای به تمامی نهادهای مذهبی داشته باشد.

در جریان تیراندازی‌های روز جمعه‌ در دو مسجد نیوزیلند دست کم ۴۹ تن کشته شده در حالی که ۴۸ تن دیگر از جمله کودکان، به بیمارستان منتقل شدند تا مورد معالجه و مداوا قرار گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha