• شنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 97122513283
  • خبرنگار : 71552

مسابقات دو و میدانی قهرمانی نوجوانان آسیا هنگ کنگ ۲۰۱۹

طلا و نقره پرتاب دیسک نوجوانان آسیا برای ایران/ ایران میزبان داخل سالن ۲۰۲۰ آسیا شد

طلا و نقره پرتاب دیسک نوجوانان آسیا برای ایران/ ایران میزبان داخل سالن ۲۰۲۰ آسیا شد

نمایندگان ایران در مسابقات دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا در پرتاب دیسک به مدال طلا و نقره رسیدند.

به گزارش ایسنا، در روز دوم مسابقات دو و میدانی قهرمانی نوجوانان آسیا که به میزبانی هنگ کنگ ۲۰۱۹ در حال برگزاری است، نمایندگان ایران به یک مدال طلا و یک نشان نقره در پرتاب دیسک دست یافتند. محمدرضا رحمانی‌فر با ثبت رکورد ۶۰.۲۴ متر ضمن شکستن رکورد مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا به مقام نخست رسید و صاحب مدال طلا شد.

صادق صمیمی دیگر ملی پوش این ماده نیز با پرتابی به طول ۵۹.۸۵ متر پس از رحمانی فر نایب قهرمان شد و به مدال نقره رسید. در این ماده پرتابگری از چین تایپه با رکورد ۵۴.۹۳ متر در جایگاه سوم ایستاد.

چهارمی محروقی در پرتاب دیسک بانوان

محلا محروقی نیز در پرتاب دیسک بانوان با ثبت رکورد ۴۳.۴۷ متر به مقام چهارم رسید. در این بخش پرتابگری از کشور چین ضمن شکستن رکورد مسابقات قهرمانی آسیا با رکورد ۴۹.۶۹ متر قهرمان شد و دیگر پرتابگر چینی نیز با رکورد ۴۷.۵۵ متر به نایب قهرمانی رسیدند.

۴۰۰ متر بامانع بانوان / صعود نماینده ایران به فینال

محدثه ابراهیم‌پور دونده ۴۰۰ متر بامانع تیم ملی نوجوانان دوومیدانی ایران با ثبت رکورد ۱:۰۳.۱۹ دقیقه از مرحله مقدماتی به دور نهایی راه یافت.

دوی ۱۰۰ متر / توقف بیگم جانی در دور نیمه نهایی و هفتمی قاسم بابایی در فینال

دلنیا بیگم جانی دونده تیم ملی نوجوانان ایران که به دور نیمه نهایی راه یافته بود با ثبت زمان ۱۲.۴۹ ثانیه در گروه دوم در این مرحله متوقف شد و از راه یابی به فینال بازماند.

علی قاسم بابایی که به مرحله نیمه نهایی ۱۰۰ متر راه یافته بود، با ثبت رکورد ۱۰.۹۲ ثانیه در این مرحله به دور نهایی راه یافت. او در مرحله نهایی ۱۰۰ متر با ثبت رکورد ۱۰.۸۴ ثانیه به مقام هفتمی رسید. دونده ای از قزاقستان با رکورد ۱۰.۵۶ ثانیه به مقام نخست رسید، ورزشکاری از ژاپن با زمان ۱۰.۶۳ ثانیه دوم شد و دونده چینی نیز با رکورد ۱۰.۶۶ ثانیه در جایگاه سوم ایستاد.

پنجمی رحمانی در ۲۰۰۰ متر با مانع پسران

زانیار رحمانی دونده تیم ملی نوجوانان ایران در پایان مسابقه ۲۰۰۰ متر بامانع با زمان ۶:۱۹.۱۶ دقیقه به مقام پنجمی رسید. دونده ای از ژاپن ضمن شکستن رکورد مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا با زمان ۵:۴۲.۳۵ دقیقه قهرمان شد. دونده هندی با زمان ۶:۰۰.۴۵ دقیقه به نایب قهرمانی رسید و ورزشکار چینی نیز با رکورد ۶:۰۸.۷۹ دقیقه سوم شد.

چهارمی بیزار در پرش ارتفاع / رکورد ملی نوجوانان ایران شکسته شد

حسین بیزار با رکورد ۲.۱۲ متر در پرش ارتفاع ضمن شکستن رکود ملی پرش ارتفاع نوجوانان ایران به مقام چهارمی رسید. در این مسابقه پرنده چینی با ثبت رکورد جدیدی در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا با رکورد ۲.۲۰ متر ضمن شکستن رکورد مسابقات به مقام نخست رسید. دیگر پرنده چینی با رکورد ۲.۱۶ متر دوم شد و پرنده‌ای از چین تایپه با رکورد ۲.۱۴ متر در جایگاه سوم ایستاد.

پیش از این آرین زرعکانی با رکورد ۲.۰۸ متر رکورددار پرش ارتفاع نوجوانان ایران بود. این رکورد در جریان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در ۲۴ خردادماه ۱۳۹۳ (چین تایپه) به ثبت رسیده است.

ایران میزبان مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا در سال ٢٠٢٠ شد

در پی برگزاری مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا در سال ٢٠١٨ (تهران)، کنفدراسیون دوومیدانی آسیا ضمن تجلیل از مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران به واسطه حمایت کامل از مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا در سال ٢٠١٨، میزبانی این مسابقات در سال ٢٠٢٠ را هم برای دومین مرتبه متوالی به ایران واگذار کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha