• شنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97122513299
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۵ اسفند بخوانید؛

واکنشها به حمله تروریستی نیوزیلند/بررسی پرونده ربایش امام موسی صدر در لبنان/منظم ترین نمایندگان

واکنشها به حمله تروریستی نیوزیلند/بررسی پرونده ربایش امام موسی صدر در لبنان/منظم ترین نمایندگان

تشکیل جلسه قضایی پرونده ربودن امام موسی صدر و همراهانش در لبنان، گزارش ایسنا از دومین جلسه رسیدگی به پرونده چند موسسه مالی، انهدام باند تبانی و ارتشا در فارس، واکنش‌ها به حادثه تروریستی نیوزیلند، نظراتی درباره مصوبه ممنوعیت نمایندگی بیش از سه دوره مجلس، منظم‌ترین نمایندگان مجلس در سال ٩٧، سفر نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان در امور صلح به ایران، سفر پمپئو به سرزمین‌های اشغالی برای گفت‌وگو درباره ایران و طرح صلح ترامپ و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیست و پنجم اسفند ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، وزیر کشور در نشست صمیمی با علما و روحانیت استان هرمزگان با بیان اینکه انتخابات سال ۹۸ موجب انسجام، وحدت و نشاط سیاسی در کشور خواهد بود، گفت:  قطعاً شرایط سال ۹۸، سخت‌تر از امسال نخواهد بود.

همچنین مدیرکل انتخابات وزارت کشور با اشاره به اینکه وزارت کشور مجری انتخابات و پاسدار آرای مردم است، گفت: بنای وزارت کشور بر تفاهم، تعامل و همکاری مستمر با تمامی عوامل اجرایی و نظارتی در چارچوب قانون انتخابات است. وی تاکید کرد: وزارت کشور پاسدار آرای مردم است.

وزیر دادگستری هم در دیدار با جمعی از فرزندان شهید وزارت دادگستری گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم در مسیر سازندگی، مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت، کار همراه با خلوص نیت و تلاش در جهت ایجاد امنیت و رفاه عمومی برای آحاد ملت شریف ایران اسلامی، دنباله‌رو راه شهدا باشیم.

با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) باند ارتشا و تبانی معاملات دولتی در یکی از مراکز وابسته به وزارت نفت در فارس متلاشی شد. در این پرونده که میلیاردها تومان از حقوق بیت المال تضییع شده بود، دو نفر از مدیران سابق شرکت و هشت تن از پیمانکاران متخلف دستگیر شده و تعدادی از مرتبطان نیز در مسیر برخورد قضایی قرار گرفته اند.

‌صبح امروز همچنین مراسم استقبال از ناوگروه ۶۰ اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکم امامت بندرعباس برگزار شد.

علیرضا آذربایجانی، وکیل دادگستری گفت: به طور قطع تصویب و هماهنگی با مقرراتی مانند FATF اگرچه منجر به ریشه کنی کلی فساد نمی‌شود، اما به طور قطع یکی از عوامل مهمی که منجر به تحقق این رفتار در گذشته بوده را قطع می‌کند.

در همین رابطه رئیس کمیته سیاست خارجی فراکسیون امید با تاکید بر اینکه «پیوستن به FATF گام بلندی در راستای شفافیت مالی خواهد بود»، گفت: اگر کنوانسیون‌های مرتبط با FATF را تصویب کنیم گام بلندتری در راستای شفافیت مالی و مقابله با اختلاس و فساد برداشته‌ایم.

طبق اعلام هیأت رئیسه مجلس اسامی منظم‌ترین نمایندگان مجلس (از نظر حضور و غیاب در جلسات علنی و کمیسیون‌های تخصصی) در سال ٩٧ اعلام شد.

نظراتی درباره مصوبه ممنوعیت نمایندگی بیش از سه دوره مجلس

نماینده گرمسار: بعید می‌دانم شورای نگهبان ممنوعیت نمایندگی بیش از سه دوره مجلس را تصویب کند

نماینده ایذه: ممنوعیت نمایندگی مجلس پس از سه دوره، سلامت انتخابات را بالا می‌برد

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی: چرا باید از حضور نمایندگان باتجربه در مجلس جلوگیری شود؟

طیبه سیاوشی: رودربایستی نمایندگان کهنه‌کار ممکن است نظارت مجلس را تحت تاثیر قرار دهد

نائب رئیس کمیسیون شوراها: ابهامات ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگان مجلس پس از سه دوره متوالی برطرف شود

***

واکنش‌ها به حادثه تروریستی نیوزیلند

تاکید «علی لاریجانی» بر لزوم همکاری همه کشورها در مبارزه با تروریسم

دومین واکنش توییتری ظریف به حادثه تروریستی نیوزیلند

اسحاق جهانگیری: حادثه نیوزلند هشداری مجدد به جامعه انسانی درباره آثار تروریسم نژادپرستانه است

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی حمله تروریستی در نیوزیلند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حمله تروریستی نیوزیلند را محکوم کرد

محسن رضایی: تشدید اسلام‌هراسی در جهان با محوریت اسرائیل است

انتقاد بعیدی‌نژاد از BBC فارسی بخاطر تروریستی نخواندن حمله به مسلمانان نیوزلند

نقوی حسینی: حادثه تروریستی نیوزیلند زنگ خطری برای جوامع غربی است

آملی لاریجانی: عامل اصلی جنایت نیوزیلند اسلام هراسی است

***

حسن عابدینی، کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق با تاکید بر اینکه امروز صفحه تازه‌ای از روابط ایران و عراق در حوزه سیاسی،‌ دیپلماتیک،‌ اقتصادی و فرهنگی ورق خورده است، گفت: رفت‌وآمدهای اینچنینی با کشورهای منطقه خود می‌تواند به ایجاد امنیت دسته جمعی کشورها کمک کند که طبعا آثار خود را بعد از این سفر در حوزه ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی نشان می‌دهد.

«محمد عمر داودزی» نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان در امور صلح  در جریان سفرش به ایران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رایزنی می‌کند.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از سفر پمپئو به خاورمیانه و مذاکره با مقامات رژیم صهیونیستی درباره ایران خبر داد و گفت سفر پمپئو به سرزمین‌های اشغالی برای گفت‌وگو درباره ایران و طرح صلح ترامپ خواهد بود.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین با انتشار چند پیام توییتری، مواضع ضدایرانی خود را این بار با ادعاهایی درباره دست داشتن ایران در حمله علیه "شهروندان اسرائیلی" و نفوذ ایران در "جریان‌های شورشی یمن" مطرح کرد.

برایان هوک، مسئول گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا در نشست "شورای دموکراسی" تاکید کرد که واشنگتن ممکن است معافیت از تحریم نفتی ایران را بار دیگر تمدید نکند. برایان هوک همچنین ادعاهایی درباره سردار سلیمانی و فعالیت مقامات کشورمان در شبکه‌های اجتماعی مطرح کرد و افزود: با توجه به فیلتر بودن شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر در ایران، فعالیت برخی مقامات ایران در توئیتر "ریاکاری" است.

شورای عالی قضایی لبنان با حضور شاکیان پرونده، وکلای خانواده‌ها و حضور برخی وکلای دیگر دادگستری برای بررسی پرونده ربودن امام موسی صدر و ۲ همراهش، شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین تشکیل جلسه داد. جلسه بررسی پرونده ربودن به علت پایان نیافتن تحقیقات قاضی تحقیق «زاهر حماده» به ۲۸ ژوئن ۲۰۱۹ موکول شد. قاضی حماده فعالیت‌هایش برای جلب متهمان این پرونده همچون «موسا کوسا» و «عبدالسلام جلود» به دادگاه را همچنان ادامه می‌دهد.

عضو هیأت مدیره کنگره ایرانیان کانادا درباره پیگیری‌های این نهاد مدنی در موضوع بازگرداندن خاوری به ایران می‌گوید احتمال استرداد خاوری به ایران کم است. این کنگره  اخیراً طومار آنلاینی به راه انداخته و از مردم خواسته با امضای این طومار اعتراض‌شان را به حضور مفسدان اقتصادی در کانادا به گوش مقامات دولت کانادا برسانند.

دومین جلسه رسیدگی به پرونده موسسات مالی «البرز ایرانیان»، «ولیعصر»، «فردوسی» و «آرمان» به ریاست قاضی صلواتی در شعبه ۴ دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی برگزار شد. در پایان این جلسه آقامیری نماینده دادستان در جمع خبرنگاران، گفت: نظر به اینکه تعدادی از افراد تسهیلاتی یا با سود کمتر از ۴ درصد و یا بدون سود با ارتباطاتی که با متهمان داشتند دریافت کردند، تا یک ماه فرصت دارند تا به دادسرای پولی و بانکی مراجعه و درخصوص پرداخت اقدام کنند در غیر این صورت علیه آنها اعلام جرم خواهد شد. وی افزود: تعداد افرادی که تسهیلات گرفتند ۲۲۰ نفرند که بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: تا پایان روز ۲۴ اسفند، آمار زندانیان مشمول بخشنامه عفو گسترده زندانیان به نود و دو هزار و پانصد نفر رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha