• یکشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 97122613814
  • خبرنگار : 71469

عوارض ۴ آزادراه الکترونیکی شد

عوارض ۴ آزادراه الکترونیکی شد

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از دریافت الکترونیکی عوارض چهار آزادراه از بامداد ۲۸ اسفندماه سال جاری خبر داد و اعلام کرد: هیچ افزایش قیمتی در خصوص عوارض آزادراه‌ها در نوروز ۹۸ اعمال نخواهد شد.

سید حسین میرشفیع در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت الکترونیکی کردن عوارض آزادراه‌ها، اظهار کرد: آزادراه‌های تهران–ساوه، قزوین–زنجان، تهران–قزوین، تهران–قم چهار آزادراهی هستند که از ۲۸ اسفندماه سال جاری با سیستم اخذ الکترونیکی، عوارض دریافت می‌کنند.

وی در مورد اینکه پیش از این عنوان شده بود تا پایان سال جاری شش آزادراه و تا پایان تیر ماه سال آینده ۱۳ آزادراه دیگر به سیستم اخذ عوارض الکترونیکی مجهز می‌شوند، گفت: قرار بود آزادراه‌های قزوین-رشت و تهران-پردیس نیز همزمان با چهار آزادراه مذکور عوارض را به صورت الکترونیکی اخذ کنند، اما علی‌رغم تجهیز به سیستم الکترونیکی به دلیل برخی مسائل از جمله لزوم هماهنگی بیشتر قرار بر این شد که در سال آینده کار خود را آغاز کنند.

به گفته معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، در مجموع ۱۹ آزادراه طی ۲۲۰۰ کیلومتر فعال هستند.

میرشفیع همچنین در پاسخ به اینکه آیا قیمت عوارض آزادراه‌ها در نوروز ۹۸ تغییر خواهد کرد یا خیر، تصریح کرد: قیمت عوارض هیچیک از آزادراه‌ها در نوروز افزایش نخواهد یافت و بر مبنای قیمت‌های سال ۱۳۹۷ عوارض اخذ می‌شود.

به گزارش ایسنا، تیرماه سال جاری بود که معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به ایسنا، اعلام کرد: با پیگیری مقدمات لازم، امکان اجرایی شدن طرح الکترونیکی کردن عوارض آزادراه‌ها در نیمه دوم امسال وجود دارد و تمهیدات لازم برای این موضوع اندیشیده شده است. وی همچنین اعلام کرده بود که با توجه به برنامه‌ریزی که از قبل صورت گرفته بود، باید اخذ عوارض در تمامی آزادراه‌ها الکترونیکی شود و این موضوع بنا بود در ماه‌های پایانی سال گذشته به نتیجه برسد که نیاز به برخی کارهای اداری و نهایی شدن قراردادها آن را به تعویق انداخت.

وی همچنین در اواخر دی ماه از تجهیز شش آزادراه به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض تا پایان سال جاری و تجهیز ۱۳ آزادراه دیگر به این سیستم تا تیرماه سال آینده خبر داده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۷ ۱۲:۴۴

آقای میر شفیع حالا تکلیف کارمندان آزادراه و عوارضی چی میشه؟اگه یکی بیاد برای خود شیرینی خودش از کار بیکارت کنه خوشت میاد؟این بود شعار تدبیر و امید؟

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۲ ۰۹:۴۵

فکر کردی مسلمانان به فکر هم هستند؟ فقط خودشان از زندگی لذت ببرند،کافی است

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۳ ۲۳:۲۹

پرداخت عوارض اتوبانی

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۸ ۱۴:۱۴

من با سواری دو بار از عوارضی قزوین کرج رد شدم دیروز استعلام گرفتم 9000 تومان بود در صورتی که باید 3000 تومان باشه امروز استعلام کردم شده 13000 تومان نمی دونم این مبالغ از کجا میارن

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۹ ۰۰:۴۸

اینا دارن تخلف میکنن.به زودی هم گندش در میاد.راهکار اینا فقط شکایته.

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۹ ۱۳:۵۶

سلام ازادراه زنجان .قزوین استعلام گرفتم اطلاعات به دستگاه میدم پیام شمابدهکارنیستی میاید تکلیف چیست

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۹ ۱۴:۵۴

ماکارمندان شهررباط کریم وساکن تهران هستیم مگه چقدرحقوق میگیریم که روزی ۵هزارتومن عوارض بدیم عوض اینکه عوارض بین استانی روبردارن الکترونیکی کردن خدالعنت تون کنه خداخودش جوابتونو بده

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۹ ۱۴:۵۸

تکلیف کارمندان بین شهری چیست؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۰ ۰۲:۵۳

دیروز توی آزادراه یک وانت دیدم روی دوتا از اعداد پلاکش چیزی شبیه گریس مالیده بود.هموطنان همیشه در صحنه خدارو شکر فعال هستن و خبرها زود دست به دست میشه .

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۰ ۱۱:۲۴

آخر این طرح فقط شکسته.تا همین الان که حدود بیست روز از اجرای طرح گذشته کلی شاکی و مشکل داشته.برای خیلیها پیامک و عوارض اشتباه صادر شده.به زودی هم با جریمه های گسترده شاهد خواهیم بود.افرادی که به گفته خودشون حتی یک بار هم از آزادراه در این مدت عبوری نداشتن.البته خیلی ها هم که عبور داشتن براشون عوارضی نیومده.این یعنی خطا و ضعف بالای این سیستم .

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۶ ۱۴:۴۹

ما با این طرح بسیار بسیار مخالفیم عوارضی پول میدادیم راحت میشدیم الان شده یک معضل بزرگ برای مردم خواهشا مثل قبل باشه بهتره

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۶ ۱۸:۱۰

قبل عوارضی مثل طرح زوج فرد پلاک پوشیده میسه

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۷ ۱۸:۱۰

تنها راهش دور زدن تحریمها.این بهترین کاره

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۳۱ ۱۵:۱۳

با سلام من اصلا از عوارضی رد نشدم.ی استعلام گرفتم.5000 تومان بدهی داشتم

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۲ ۱۳:۱۰

با سلام متاسفانه مبلغ عوارض با مبلغی که بصورت دستی دریافت میکردن یکسان نیست من عوارضی تهران قم رفتم و عوارض واسم 8500 تومان آمده.....چرا و به چه علت ؟ جایگاه عبور از عوارضی اصلا مشخص نیست و فقط مبلغ رو میگن پرداخت کن......

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۹ ۰۹:۵۱

من کلا 5 بار از عوارضی تهران رباطکریم که مبلغ 2000 عوارضی داره رد شدم که 10000 تومان میشه ولی استعلام گرفتم 44000 تومان عوارضی دارم واقعا که مبارکمون باشه؟