• یکشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97122613932
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۶ اسفند بخوانید؛

توضیحات دادستان درباره چند پرونده/تاکید روحانی برتوسعه روابط باهمسایگان/آخرین اخبار ازمرزبانان

توضیحات دادستان درباره چند پرونده/تاکید روحانی برتوسعه روابط باهمسایگان/آخرین اخبار ازمرزبانان

کنایه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به ناکارا بودن لوایح چهارگانه، آخرین وضعیت سربازان ربوده شده کشورمان، تسلیت ایران به دولت و مردم زیمبابوه، آخرین اخبار درباره جزئیات پرونده سلمان خدادادی، حکم استرداد ۵ میلیون و ۴۰۰ یورویی و تعلیق کارت بازرگانی مدیر عامل شرکت بازرگانی، اعطای مرخصی به زندانیان به مناسبت فرارسیدن عید نوروز سال ۱۳۹۸ و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، بیست و ششم اسفند ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین گشایش گروه مشاوران جوان و اولین هم اندیشی تخصصی جوانان وزارت دفاع گفت: مسئولان و جوانان صنعت دفاعی با ارائه راهکارهای علمی و کاربردی باید بتوانند برای به اوج قله های دفاعی و تولید قدرت نوین، افق های جدیدی در سال ۹۸ برنامه ریزی و دنبال کنند.

همچنین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه گفت: نباید در خلیج‌فارس صید ترال انجام شود و کشتی‌های مربوط باید برای انجام این کار به دریاهای دور بروند، ما با همه توان ورود خواهیم کرد، جلوی صید ترال را خواهیم گرفت و روی این موضوع پافشاری خواهیم کرد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع مردم بوشهر تأکید کرد: برغم اینکه آمریکا، صهیونیست‌ها و برخی کشورهای مرتجع منطقه با همه توان به مردم ایران فشار وارد می‌کند، اما ما راه خود را ادامه خواهیم داد و رابطه خود با همسایگان عزیزمان را روز به روز توسعه خواهیم داد.

همچنین محمود واعظی  در نشست با فعالان اقتصادی استان بوشهر، با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید فعال و پویا باشد تا بتواند عوارض، بیمه و مالیات پرداخت کند، بر ضرورت تعامل و ایجاد فهم دوطرفه میان بخش‌های دولتی و خصوصی در راستای رفع موانع و مشکلات از مسیر فعالیت‌های اقتصادی در شرایط کنونی کشور تاکید کرد. رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: باید ساز و کاری ایجاد شود تا ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور بازگردد.

اسحاق جهانگیری هم در یکصد و یازدهمین جلسه شورای عالی استاندارد با تاکید بر اینکه رعایت اصول استاندارد در زمان تحریم‌ها باید با قوت ادامه پیدا کند، تصریح کرد: در تولید و نظارت بر دستگاه‌ها و وسایلی نظیر ترازوها و وسایل سنجش و نیز نازل‌های پمپ بنزین‌ها که با حقوق مردم مرتبط‌ اند، باید نظارت و دقت کافی شود تا مردم اطمینان پیدا کنند که در ارائه خدمات به آنها کم‌فروشی و اجحاف نمی‌شود.

گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل مدعی شد که مرزبانان ربوده شده در هنگ مرزی میرجاوه بعد از ۵ ماه با خانواده خود تماس تلفنی گرفته‌اند.

در همین رابطه معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: پاکستان قول داده است اقدام ویژه‌ برای آزادی آنها انجام دهد، البته آن گروه تروریستی که این کار را انجام داده است به دنبال امتیاز بیشتری است و خواهان آزادی افراد خود در ایران است که این کار شدنی نیست. درباره تماس تلفنی این سربازان با خانواده‌های خود اطلاع دقیقی ندارم.

ادامه واکنشها در پی حمله تروریستی در نیوزیلند

فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس: مبارزه مداوم با تروریسم و افراط گرایی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل:حادثه تروریستی نیوزیلند متاثر از سه دهه تشدید فضای ضد اسلامی در غرب است

معاونت حقوق بشر وزارت دادگستری حمله تروریستی نیوزیلند را محکوم کرد

ستاد حقوق بشر قوه قضاییه حادثه تروریستی نیوزیلند را محکوم کرد

شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان شرقی حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند را محکوم کرد

محسن رضایی هم  با انتشار یک توئیت به حادثه تروریستی نیوزیلند واکنش نشان داد و با اشاره به ناکارآمد بودن سازوکار کنوانسیون‌های جهانی در جلوگیری از جنایت تروریست‌ها علیه بشریت نوشت: اگر کنوانسیون‌هایی مانند مقابله با تأمین مالی تروریسم در ایجاد امنیت موثرند، چرا باید در کشوری آرام چون نیوزیلند شاهد کشته شدن ده‌ها نفر با استفاده از منابع مالی و تجهیزات حاصل از آن باشیم؟

***

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پیامی جان باختن تعدادی از شهروندان زیمبابوه بر اثر طوفان سهمگین در این کشور را به دولت و مردم زیمبابوه تسلیت گفت و با خانواده‌های داغدار این حادثه ابراز همدردی کرد.

رضا نصر، حقوقدان بین‌المللی و کارشناس سیاست خارجی با اشاره به پیشنهاد محمد جواد ظریف درباره تشکیل جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای بررسی حمله تروریستی نیوزیلند و نفوذ عربستان در این سازمان گفت: بعید است عربستان سعودی بخواهد در برابر ابتکار عمل ایران کارشکنی کند.

سفارت ایران در مسکو مجموعه تصاویر سفرای ایرانی مقیم روسیه در چهار قرن گذشته را در معرض دید عموم قرار داد. این تصاویر به ترتیب از نخستین سفیر مقیم، حسینعلی بیگ بیات - دوران شاه عباس صفوی - آغاز شده و با گذر از دوره‌های مختلف به امروز می‌رسد.

عباس جعفری دولت‌آبادی در آخرین نشست شورای معاونین دادستان تهران در سال جاری از برقراری کشیک دادسراهای نواحی دادسرا در ایام تعطیلات  خبر داد. وی در رابطه با وضعیت متهمان بازداشتی‌ تاکید کرد که جز در موارد ضروری از بازداشت افراد جلوگیری شود و تا جایی که امکان دارد زمینه آزادی متهمان از طریق صدور قرارهای تأمین مناسب فراهم شود.

دادستان تهران همچنین اعلام نظر درباره پرونده سلمان خدادادی را به بعد از اعلام نظر دیوان عالی کشور در این زمینه موکول کرد.

در همین رابطه سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان با بیان اینکه هنوز حکم اولیه دادگاه سلمان خدادادی نماینده ملکان به هیأت نظارت و هیأت رئیسه مجلس ارجاع نشده است، گفت که هیأت نظارت هنوز در پرونده آقای خدادادی به جمع‌بندی نرسیده است که بخواهد نظرش را به قوه قضائیه اعلام کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان از حکم استرداد ۵ میلیون و ۴۰۰ یورویی و تعلیق کارت بازرگانی مدیر عامل شرکت بازرگانی خبر داد و افزود: یک شرکت تجاری در شهرستان سنندج که به منظور واردات نهاده‌های دامی مبلغ ۵ میلیون ۴۴۵ هزار یورو را از دو بانک دریافت کرده بود؛ به دلیل عدم وارد کردن نهاده‌های دامی مورد تعهد، پس از شکایت از سوی اداره کل حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و دو بانک عامل پرداخت ارز به شعبه‌ی چهارم بدوی تخصصی تعزیرات حکومتی شهرستان سنندج احضار شد.

از سوی رئیس قوه قضاییه بخشنامه "اعطای مرخصی به زندانیان به مناسبت فرارسیدن عید نوروز سال ۱۳۹۸" به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور ابلاغ شد.

همچنین آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با فرزند آیت‌الله هاشمی شاهرودی گفت: متأسفانه برخی در حوزه علمیه همان حرفی را می‌زنند که تفکر سکولاریسم غرب می‌گوید و اسلام را در همین فقه و امور فردی خلاصه می‌دانند؛ در حالی که اسلام همه ابعاد زندگی بشر را فرا می‌گیرد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یک شنبه) ۲۶ اسفند۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha