• دوشنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97122714155
  • خبرنگار : 71610

همزمان با ازسرگیری عملیات علیه داعش

کردهای سوریه: هیچ جدول زمانی برای پایان عملیات الباغوز وجود ندارد

کردهای سوریه: هیچ جدول زمانی برای پایان عملیات الباغوز وجود ندارد

سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک از سرگیری عملیات این نیروها علیه عناصر تروریستی داعش در شرق سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) شامگاه روز گذشته با ازسرگیری عملیات خود علیه داعش شهرک الباغوز آخرین پناهگاه این گروه را بمباران کردند.

در همین راستا، کینو جبرئیل، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک در کنفرانس مطبوعاتی در شهرک "السوسه" در نزدیکی الباغوز اظهار داشت: در حال حاضر هیچ‌گونه جدول زمانی مشخصی برای پایان عملیات علیه داعش نداریم و امیدوارم که بیش از یک هفته طول نکشد اما این ارزیابی شخصی من از این عملیات است.

وی افزود: اطلاعات دقیقی از تعداد افراد مستقر در داخل الباغوز وجود ندارد اما طبق اعلام گروه کوچکی که اخیرا از این شهرک خارج شدند، احتمالا حدود ۵۰۰۰ تن در این مکان حضور داشته باشند.

سخنگوی نیروهای کرد در ادامه تأکید کرد، این اعداد و ارقام رسمی و دقیق نیستند.

طبق گفته جبرئیل، حدود ۳۰ هزار تن از عناصر داعش و اعضای خانواده‌های آنها تا بدین لحظه تسلیم نیروهای کرد شده‌اند که بیش از ۵۰۰۰ تن از این افراد جنگجو هستند. علاوه بر این ۳۴ هزار غیرنظامی نیز از آخرین پناهگاه داعش خارج شدند.

علی‌رغم عملیات‌ها و حملات هوایی نیروهای قسد با پشتیبانی ائتلاف بین‌المللی اما عناصر داعش همچنان دست به اقدامات انتحاری زده و از آخرین پناهگاه خود در شرق سوریه دفاع می‌کنند.

در همین راستا، علی خلف ابراهیم از نیروهای سوریه دموکراتیک به خبرگزاری فرانسه گفت که عناصر داعش همچنان مقاومت می‌کنند اما این مقاومت در حال حاضر کاهش یافته است.

وی افزود: آنها (عناصر داعش) بارها قصد نفوذ و منفجر کردن کمربند انتحاری خود را داشتند اما نیروهای ما مانع از انجام عملیات آنها شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha