• دوشنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 97122714374
  • خبرنگار : 71469

شیوه‌های پرداخت الکترونیکی عوارض

شیوه‌های پرداخت الکترونیکی عوارض

نحوه پرداخت عوارض الکترونیکی چهار آزادراه تهران–ساوه، قزوین–زنجان، تهران–قزوین و تهران–قم در نوروز ۹۸ اعلام شد.

به گزارش ایسنا، با توجه به آغاز به کار چهار سامانه دریافت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها از بامداد ۲۸ اسفندماه سال جاری جهت اخذ مبالغ مربوط که شامل آزادراه‌های تهران–ساوه، قزوین–زنجان، تهران–قزوین و تهران–قم می‌شود صاحبان خودرو می‌توانند از طریق اپلیکیشن های تاپ، کیپاد، اوتول یار، سایت nspay.ir و بانک پارسیان و دستگاه‌های پوز پاسارگاد محدوده آزادراه‌ها عوارض خود را پرداخت کنند.

روز گذشته سید حسین میرشفیع-معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل- در گفت وگو با ایسنا از دریافت الکترونیکی عوارض چهار آزادراه از بامداد ۲۸ اسفندماه سال جاری خبر داد و اعلام کرد که آزادراه‌های تهران–ساوه، قزوین–زنجان، تهران–قزوین، تهران–قم چهار آزادراهی هستند که از ۲۸ اسفندماه سال جاری با سیستم اخذ الکترونیکی، عوارض دریافت می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول، قیمت عوارض هیچ یک از آزادراه‌ها در نوروز ۱۳۹۸ افزایش نخواهد یافت و قیمت‌ها بر مبنای همان ارقامی است که در طول سال ۱۳۹۷ اخذ می‌شد.

وی همچنین در مورد اینکه پیش از این عنوان شده بود تا پایان سال جاری شش آزادراه و تا پایان تیر ماه سال آینده ۱۳ آزادراه دیگر به سیستم اخذ عوارض الکترونیکی مجهز می‌شوند، خاطرنشان کرد که قرار بود آزادراه‌های قزوین-رشت و تهران-پردیس نیز همزمان با چهار آزادراه مذکور عوارض را به صورت الکترونیکی اخذ کنند، اما علی‌رغم تجهیز به سیستم الکترونیکی به دلیل برخی مسائل از جمله لزوم هماهنگی بیشتر قرار بر این شد که در سال آینده کار خود را آغاز کنند.

مکانیزم اخذ عوارض الکترونیک آزادراه‌ها

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ضمن تشریح مکانیزم اخذ عوارض الکترونیک آزادراه‌ها، بیان کرد که با عبور هر خودرو از آزادراه‌های کشور، پلاک ماشین ثبت خواهد شد و امکان پرداخت از طریق درگاه‌های الکترونیک و یا کیف پول الکترونیک به صورت خودکار فراهم خواهد بود. علاوه بر این در صورت پرداخت نشدن عوارض، پیامکی به صاحب پلاک ارسال و در صورت شارژ کیف پول الکترونیکی در مهلت مقرر این رقم کسر می‌شود. همچنین فرد ۲۴ ساعت فرصت دارد تا این مبلغ را با استفاده از درگاه‌های الکترونیکی شبکه شتاب با روش و مکانیزم‌های تعریف شده پرداخت کند.

میرشفیع همچنین اعلام کرد در صورتی که ۷۲ ساعت از زمان عبور از جایگاه اخذ عوارض بگذرد و شخص اقدامی برای پرداخت نکند درصدی به مبلغ اصلی عوارض افزوده خواهد شد. گفتنی است جایگاه‌های اخذ عوارض در مجتمع‌های خدمات رفاهی و گردشگری در طول آزادراه در نظر گرفته شده است تا در طول مسیر آزادراه نیز امکان پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی از طریق این دستگاه‌ها با ثبت شماره‌ی خودرو مسیر فرآهم باشد. در عین حال امکان پرداخت از طریق دستگاه‌های خودپرداز کلیه بانک‌ها به وسیله دستگاه‌هایی که به همین منظور نصب خواهد شد و نرم افزارهای تعریف شده نیز امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۷ ۱۶:۵۰

آدم به عقل اینها شک میکنه بیشتر پلاک ها و شماره تلفن ها همخوانی ندارم من در هفته کلی جریمه و اخطار می گیرم برای پلاک هایی که اصلا متعلق به من نیست هیچ سامانه ایی هم برای اصلاح نیست

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۷ ۱۹:۱۷

سامانه مشابهی برای عوارض طرح ترافیک در شهرداری تهران وجود دارد. تنوع این سامانه ها برای مالکین خودرو دردساز است، بهتر است تمام این سامانه ها (عوارض اتوبان، عوارض طرح ترافیک، عوارض شهرداری، جریمه رانندگی و هر نوع عوارض دیگر) به صورت متمرکز در آید.

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۰ ۲۲:۳۵

خواهشا یک پارچه کنید هر چیزی یک جا ... جدا تمرکز لازم است

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۷ ۲۱:۲۵

خوب

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۸ ۱۰:۰۴

با سلام و تشکر لطفا در این خصوص هم از مسوولان سوال کنید که تکلیف برچسب های قبلی که از طریق بانک مسکن گرفته و روی خودروها چسباندیم برای عبور از عوارضی چه میشود ؟ من یک برچسب برای عبور الکترونیکی از عوارضی قم تهران، با حدود 100 هزار تومان موجودی. ایا این موجودی برای من بازگردانده می شود ؟ این برچسب ها همچنان قابل استفاده خواهند بود؟ ممنونم

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۸ ۰۲:۴۹

من خواستم از طریق پیامکی که آمده بود نصب و پرداخت کنم ولی پیغام داده شد سرور اصلی متصل نیست چکار کنم

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۴ ۱۰:۵۳

سلام، دقیقا من هم همین مشکل را دارم تکلیف چیست، لطفا راهنمایی بدین

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۹ ۰۰:۵۱

آقای وزیر با این برنامه تکلیف کارکنان عوارضی و آزاداره ها چی میشه؟ اگه خودتم بودی این کارو میکردی تا بیکار بشی ؟ این بود شعار دولت تدبیر و امید؟

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۹ ۱۳:۰۰

بصورت پیش فرض سیستم پلاک خوانی در پیشرفته ترین سیستم های دنیا 5 درصد خطا داره اگه در روز در یک آزادراه 20 هزار تردد داشته باشیم میشه حدود 1000 خطا و با توجه به حجم بالای تردد امکان بازبینی چشمی هم به هیچ عنوان وجود نداره یعنی در یک آزادراه در روز حق حدود 1000 نفر پایمال میشه.اینو کی باید جوابگو باشه ؟واقعا آدم تعجب میکنه کارشناس این طرح کی بوده ؟

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۰ ۱۶:۰۵

این طرح شروع نکرده مشکلات زیادی داره.به نظر من جواب نمیده و مردم استقبال نمیکنن.در شرایط کنونی مملکت این طرح ها جواب نمیده.آخرش بر میگرده به روش نقدی .

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۰ ۲۱:۲۴

بنده ميخواهم عوارض اتوبان تهران زنجان را كه در اواخر اسفند رد شدم بپردازم

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۱ ۲۲:۴۱

هیچ. برنامه. ای نصب نمیشه چیکار کنیم همان نقد ی بهتره

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۳ ۱۰:۵۴

سلام،روز12 فروردین از رشت به تهران عزیمت کردم که پیام پرداخت عوارض زنجان قزوین را دریافت نمودم.برنامه کیپاد را نصب کردم اما پیام میده متاسفانه برنامه کیپاد متوقف شده لذا تا کنون موفق به پرداخت نشدم لطفا راهنمائی فرمائید.تشکر

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۳ ۱۶:۰۶

سلام بنده ایام نوروز از اتوبان ساوه عبور کردم چه جوری پرداخت کنم

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۰۳:۰۶

این دگر چه وضعیتی است برای ۱۵ کیلومتر راه بین قزوین و مهرگان عوارضی می گیرند با این وضع گرانی

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۱۱:۱۷

اول بستر سازی کنید و روشهای پرداخت الکترونیک رو مثل برنامه های اپ و پات دریافت کنید بعد الکترونیکیش کنید. یا اینکه بچسبید به جریمه 30 تومنی . رودربایستی دارید مگه

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۲۲:۳۲

فقط با اعصاب مردم بازی می کنن نه در سایت می شه پرداخت کرد نه اپلیکیشن ش نصب می شه اعجب غلطی کردیم مسافرت رفتیم این دولت یه کار درست نمی تونه انجام بده ؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۵ ۲۱:۵۰

شدیم گاو شیری هرکی به یه مدلی میدوشه خدا نگزره تا کی میخواید این کارارو بکنید

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۷ ۱۱:۰۷

سلام بنده با اینکه عوارضی را با اپلیکیشن تاپ پرداخت کردم ولی الان بدون اینکه از هیچ آزادراهی عبور کنم روزانه مبلغ 2 هزار تومن برام بدهی میزنه. لطفا رسیدگی کنید.

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۹ ۲۲:۳۵

طبق گفته شرکت مجری طرح دیگه قرار نیست برای کسی جریمه 30 هزار تومانی صادر بشه فقط قراره به عنوان بدهی خودرو بمونه تا یک روزی پرداخت کنه .

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۹ ۲۲:۴۲

راه جدید جیب‌بری از ملت

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۶ ۲۲:۲۲

گل گفتی ، دمت گرم ، مختصر و مفید

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۱ ۰۰:۳۴

عوارضی رو پرداخت کردم اما پیام میاد اگه پرداخت نکنی جریمه میشی.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۱ ۰۹:۴۸

خوب روشی برای سر گرم کردن ملت البته درآمد زای برای مخابرات

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۲ ۲۳:۳۲

سلام من تصادف کردم ماشینم توی پارکینگ هست و قابلیت حرکت نداره الان برام از اپیلیکشن تاپ پیام اومده از آزاد راه قزوین زنجان رد شدین عوارض را پرداخت کنید من الان پیکار کنم به کجا مراجعه کنم

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۳ ۱۵:۱۳

خیلی خیلی الکیه هیچ روشی نداره پرداخت کنیم اخرش باید جریمه رو پرداخت بکنیم اینم خودش یه کاسبیه

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۵ ۰۶:۲۲

بهتره سامانه اداره راهنمایی و رانندگی عهده دار این خدمات بشه. من با نرم افزار "کیپاد" پرداخت کردم ولی دوباره بدهکاری می زنه

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۰۱:۳۸

طرحی که به زور و تهدید به مردم تحمیل بشه بجز ایجاد خسارت و گرفتاری برای جامعه و در نهایت شکست چیزی به همراه نخواهد داشت .

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۰۲:۱۰

راه جدید دزدی از ملت. من تو این ۶ ماه اخیر اصلن از هیچ عوارضی رد نشدم ولی نمیدونم چرا بالای ۳۸ هزار تومن برام عوارضی اومده. نمیدونیمم کجا بریم شکایت کنیم ازشون

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۶ ۰۹:۴۵

بنظرم طرح خوبی است.اما نیاز به زیر ساختهای درست زیادی دارد،از امکان پایش اصالت شماره پلاک و.....!ضمن اینکه رانندگان ازجمله خود من هیچ اعتمادی به مجریان ندارم.مثلا فروردین 98 من مسیر اتوبان زنجان تبریز را برای رفتن به سرعین استفاده کردم.باوجود پرداخت عوارض در عوارضی زنجان وخروج از خروجی بستان آباد،پیامک عدم پرداخت عوارض امد ومجبور شدم عوارض رابپردازم،درحالی که هیچ مرکزی برای پاسخگویی ورفع مشکل وجود نداشت.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۰:۰۵

مسخره

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۷ ۲۱:۰۶

قرار نیست گرهی ازمشکلات مردم باز بشه باید سر مردم را به یه چیزی گرم کنند