• یکشنبه / ۴ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98010400915
  • خبرنگار : 30057

از سوی سازمان فضایی ایران؛

نقشه مناطق سیل‌زده گلستان تهیه شد

نقشه مناطق سیل‌زده گلستان تهیه شد

نقشه مناطق سیل‌زده استان گلستان به وسعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر مربع از سوی سازمان فضایی ایران تهیه شد.

به گزارش ایسنا، پیامدهای ناشی از فعالیت‌های انسان و بروز تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر، مشکلات بسیاری را برای ساکنان کره زمین ایجاد کرده است. ایران نیز از آثار این پیامدها بی نصیب نبوده و هر ساله شاهد افزایش وقوع بلایای طبیعی همچون خشکسالی، سیل، طوفان، گرد و غبار، موج‌های گرمایی هستیم.

با توجه به رشد چشمگیر فناوری سنجش از دور طی چهار دهه اخیر و در دسترس بودن تصاویر ماهواره‌ای برای کاربران، استفاده از این فناوری به منظور شناسایی به موقع و مدیریت اثرات رویدادهای طبیعی، بیش از پیش توصیه می‌شود.

در این راستا سازمان فضایی با استفاده از فناوری‌های فضایی، اقدام به کاربردی کردن آنها در کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی و تهیه نقشه‌های مخاطرات طبیعی کرده و پس از وقوع سیل در استان گلستان این سازمان نقشه مناطق سیل‌زده این استان را تهیه کرده است. این نقشه‌ها در جهت اجرای راهکارهای سریع‌تر و علمی‌تر برای مقابله یا کاهش بلایای طبیعی مسؤولان را یاری خواهد کرد.

در نقشه‌های تهیه شده، محدوده‌های به دست آمده با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای سازمان فضایی ایران بوده که بر روی تصاویر گوگل ارث قرار گرفته است. مناطق سیل زده، مناطق داخل چندضلعی قرمز رنگ به مساحت بیش از ۴۰۰ کیلومترمربع در استان گلستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۱-۰۴ ۱۷:۴۰

دمشون گرم از گوگل ارت یه اسکرین شات گرفتن با پینت دور رودخانه گرگان خط کشیدن! همه چیزمون باید به همه چیزمون بیاد!

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۰۵ ۰۸:۴۷

مسلما هدف سازمان فضایی خودنمایی نیست. هدف نشان دادن توانایی امکانات ماهواره هاست. شما هم لازم نیست با تمسخر دیگران, خودتان را مطرح کنید. لطفا اول بروید زبان مادریتان را یاد بگیرید که در یک خط نوشته 5 واژه خارجی را بکار نبرید.

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۰۴ ۱۸:۳۲

سلام. ضمن تبریک به مسئولان سازمان فضایی برای این اقدام به موقع, امیدوارم نهاد های دولتی به این توانایی توجه کنند و در آینده با سفارش نیاز های خود به سازمان فضایی, از فناوری های این حوزه بهره برداری کنند.