• دوشنبه / ۵ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98010501104
  • منبع : نمایندگی لرستان

آخرین وضعیت سیلاب در لرستان+ فیلم

آخرین وضعیت سیلاب در لرستان+ فیلم

ایسنا/لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: به علت بارش‌های سیل آسا و طغیان رودخانه کشکان در ۵۰ کیلومتری محدوده چم حیدر، محورقدیم پلدختر – خرم‌آباد تا اطلاع ثانوی مسدود است.

به گزارش ایسنا، عباس شرفی اظهار کرد: در حال حاضر بارش در اکثر محورهای استان به صورت باران است و محور قدیم پلدختر- خرم‌آباد به علت بارش شدید و طغیان رودخانه کشکان تا اطلاع ثانوی مسدود بوده و تردد در آن امکانپذیر نیست.

وی بیان کرد: هم اکنون در مناطق سردسیر نظیر محورهای ازنا_ شازند، الیگودرز- چمن سلطان، الیگودرز_ شول آباد، الیگودرز_ خمین، بروجرد- اراک، خرم آباد_ بیرانشهر، نورآباد - هرسین و نورآباد - نهاوند بارش برف را داریم.

شرفی از مردم خواست با پرهیز از سفرهای غیرضروری، قبل از سفر اطلاعات راه‌های استان را از سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان دریافت و با رعایت سرعت مطمئنه و همراه داشتن تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ سفر کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نسبت به توقف در حاشیه جاده‌ها، کنار رودخانه‌ها و ترانشه‌ها هشدار داد و یادآور شد: همه اکیپ‌های راهداری لرستان در این ایام به صورت آماده باش در محورها حضور دارند تا مشکلی در محورهای استان بوجود نیاید.

طغیان رودخانه کشکان منجر به بسته شدن محور خرم‌آباد- پلدختر شد
 

رئیس پلیس راه لرستان گفت: براثر طغیان رودخانه کشکان  و بارش‌های سیل‌آسا در لرستان محور خرم‌آباد- پلدختر بسته شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مرتضی چغلوند اظهار کرد: براثر بارش شدید باران صبح امروز رودخانه کشکان طغیان کرد که به موجب آن جاده قدیم خرم آباد - پلدختر بسته شد.

وی  ادامه داد: جاده جایگزین آزادراه خرم آباد – پل‌زال  است  که باتوجه به حجم بارندگی پیش بینی می‌شود این مسیر هم بسته شود.

چغلوند تاکید کرد: مردم و رانندگان تا جایی که امکان دارد از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی تصریح کرد: در گردنه‌های استان نیز بارش برف باعث لغزنده شدن جاده‎ها شده است.

رئیس پلیس راه لرستان بیان کرد: توصیه می شود مسافران برای تردد در جاده‌های استان تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

وی تاکید کرد: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی بین خودروها  منجر به کاهش تصادفات خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی اعلام کرده است که  از عصر روز یکشنبه تا بعدازظهر روز سه شنبه در استان شاهد بارندگی‌ هستیم.

هم‌اکنون امکان بازگشایی محور ترانزیتی خرم‌آباد پلدختر وجود ندارد

معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان گفت: هم‌اکنون امکان بازگشایی محور ترانزیتی خرم‌آباد پلدختر وجود ندارد.

حبیب اله جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: محور ترانزیتی خرم‌آباد -پلدختر در حال حاضر مسدود است.

وی اضافه کرد: در چند نقطه سیل به این محور خسارت وارد کرده است.

معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان بیان کرد: محور جایگزین نیز آزاد راه خرم زال است.

جمشیدی یاد آور شد: توصیه می‌شود رانندگان و هم‌استانی‎ها از انجام  سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

مدیر عامل آبفار لرستان:

47 روستای شهرستان پلدختر با قطعی آب مواجه شدند
 

مدیر عامل آبفار لرستان گفت: 47 روستای شهرستان پلدختربا قطعی آب مواجه شدند.

علیرضا کاکاوند در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا ، اظهار کرد: به دنبال بارندگی و وقوع سیلاب در برخی روستاهای شهرستان پلدختر متاسفانه 47 روستای این شهرستان با قطعی آب مواجه اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر امکان وصل آب این روستاها وجود ندارد.

 مدیر عامل آبفار لرستان با بیان اینکه تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده است، گفت: در حال تولید آب بسته‌بندی هستیم که برای مناطق سیل زده پلدختر ارسال شود.

کاکاوند بیان کرد: چندین روستا در این شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه میزان خسارات مشخص نیست، یادآور شد: در صورت مساعد شدن هوا تا فردا  آب تمامی این روستاها دوباره وصل خواهد شد.

رئیس شرکت توزیع برق پلدختر خبرداد:

قطع برق در روستاهای این شهرستان

رئیس شرکت توزیع برق پلدختر از قطع برق در روستاهای این شهرستان خبرداد.

محمدطاهر متش پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ، اظهار کرد: در حال حاضر برق 10روستای این شهرستان قطع است.

وی ادامه داد: این قطعی برق  بر اثر بارش‌ها و وقوع سیل  رخ داده است.

رئیس شرکت توزیع برق پلدختر بیان کرد: تمام تلاش‌مان این است که زودتر برق این روستاها وصل شود.

متش پور اضافه کرد: تعداد زیادی از روستاهای شهرستان پلدختر برق نداشتند که با تلاش همکاران  برق اکثر آنها وصل شده است.

وی یادآور شد: میزان خسارات مشخص نیست. 

استاندار لرستان:

سطح آب رودخانه‌های استان بالا آمده است و خطر همچنان وجود دارد

استاندار لرستان گفت: سطح آب رودخانه‌ها به ویژه در مرکز شهر خرم‌آباد بالا آمده است  و در حال حاضر بارندگی کمتر شده و سطح آب پایین آمده است البته خطر همچنان وجود دارد.

به گزارش ایسنا ، سید موسی خادمی در حاشیه بازدید از وضعیت سطح شهر خرم‌آباد اظهار کرد: از ساعت 4 بامداد امروز بارندگی‌ها شدیدتر شد و تا یک ساعت پیش ادامه داشت.

وی ادامه داد: سطح آب رودخانه‌ها به ویژه در مرکز شهر خرم‌آباد بالا آمد و در حال حاضر بارندگی کمتر شده است و سطح آب پایین آمده است البته خطر همچنان وجود دارد.

خادمی بیان کرد: دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در حال انجام وظایف خود هستند و تمام تلاش ما این بود که خیابان‌ها و معابر دچار آبگرفتگی نشوند اما  شکستگی‌هایی که در اطراف دیواره رودخانه خرم‌آباد وجود دارد  که با شهرداری هماهنگ شد این شکستگی‌ها ترمیم شود.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: از همان اوایل صبح، ماشین های آتش نسانی با بلندگو و آژیر خطر مردم را آگاه کردند که در نزدکی رودخانه نباشند و همه مراقبت‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه وضعیت سامانه بارشی تا کمتر از دوساعت دیگر فعال خواهد شد و تا چهارشنبه این وضعیت را در استان شاهدیم، تاکید کرد: آمادگی مسئولین و همکاری و هوشیاری مردم همچنان لازم است.

خادمی افزود: در دیگر شهرستان‌های استان بارندگی‌ها به این صورت بوده و رودخانه‌ها نیز طغیان کردند و این بارش‌ها  قطعا به ابنیه و تاسیسات وارد کرده است.

استاندار تاکید کرد: عشایر احشام خود را در جای مطمئن قرار دهند و همه مردم با کمک مسئولین در رفع این بحران کمک کنند.

مسدود شدن محور کوهدشت -خرم آباد

محور کوهدشت- خرم‌آباد مسدود شد.

به گزارش ایسنا ، به دلیل بارش شدید باران و بالا آمدن سد ساحلی دوره چگنی و سرازیرشدن سنگ‌هایی که به همراه جریان آب بر روی جاده آمده است، حرکت وسایل نقلیه به سمت خرم‌آباد متوقف شد.

برپایه این گزارش در جاده کوهدشت و خرم‌آباد آثار تاریخی هم چون پل کشکان وجود دارد که خطرآسیب دیدن این ابنیه مشهود است.

 در حالی این محور  بسته شده که مدیرکل مدیریت بحران لرستان  شب گذشته اعلام کرده بود در صورت بسته شدن جاده خرم‌آباد- پلدختر، محور جایگزین جاده خرم‌آباد- کوهدشت در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر بر اثر بارش‌های شب گذشته و امروز و به دنبال آن وقوع سیلاب این دو محور مسدود هستند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی:

روستاهای حاشیه رودخانه از مسیر خرم‌آباد تا پلدختر در تهدید سیل هستند

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: روستاهای حاشیه رودخانه از مسیر خرم‌آباد تا پلدختر در تهدید سیل هستند.

به گزارش ایسنا ، سید حمیدرضا کاظمی به آخرین وضعیت مناطق سیل زده در سطح استان اشاره کرد و با بیان اینکه رودخانه کشکان و مناطق دیگر که رودخانه‌های فصلی دارد طغیان کرده است و روستاهای حاشیه رودخانه از مسیر خرم‌آباد تا پلدختر هم در تهدید سیل هستند، افزود: برخی از راه‌های ارتباطی جاده‌ها هم قطع شده است.

وی ادامه داد:  از طرفی به این خاطر که سطح آب بسیار بالاست در حال حاضر عملا کار خاصی نمی‌توان انجام داد.

 کاظمی بیان کرد: از سوی دیگر آب بخش معمولان هم به این خاطر که مسیر رودخانه را طی کرده قطع شده است و از طریق سازمان راهداری و امور آب این موضوع در حال پیگیری است و قطعا تا بعد از ظهر هم مشکلات این منطقه بیشتر می‌شود.

نماینده پلدخترو معمولان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مردم حتما باید حاشیه رودخانه‌ها و منازل را ترک کنند، مسافرین نوروزی، ساکنین روستاها و ساکنین شهرهای پل‌دختر و بخش معمولان حتما حاشیه رودخانه را ترک کنند و مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: به این دلیل که تا آخر شب هم قطعا سطح رودخانه معمولان بالا خواهد آمد و تهدید جدی‌تر خواهد شد، مسافرین نوروزی هم باید مراقبت‌های لازم در این زمینه را حتما انجام دهند.

کاظمی خاطر نشان کرد: درخواست ما از ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان این بود که کلیه امکانات را برای کمک به مردم بسیج کنند، امروز هم با استاندار صحبت کردم تا امکانات راهداری فراهم شود به این خاطر که اگر سطح آب پایین آمد به طور سریع جاده ارتباطی وصل شود تا مشکلی به وجود نیاید.

مسدود شدن جاده امامزاده احمد پلدختر
 

رئیس اوقاف پلدختر از مسدود شدن جاده امامزاده احمد شهرستان پلدختر به‌دلیل احتمال طغیان رودخانه سیمره و ریزش کوه خبرداد.

به گزارش ایسنا ، کاظم پیرک، از مسدود شدن جاده امامزاده احمد این شهرستان به‌دلیل احتمال طغیان رودخانه سیمره و ریزش کوه خبرداد و گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی استان لرستان مبنی‌بر شدت بارندگی‌ها و احتمال ریزش کوه و سیلابی شدن مسیر تا اطلاع ثانوی جاده امامزاده احمد پلدختر مسدود است. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پلدختر افزود: این اقدام به جهت جلوگیری از خطرات احتمالی و حفظ جان زائران امام‌زاده احمد پلدختر از سوی پلیس راه شهرستان این شهرستان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: بر این اساس از یک‌شنبه، چهارم فروردین تنها مسیر دسترسی به بقعه متبرکه امامزاده احمد که از دهستان پاعلم پلدختر می‌گذرد تا پایان بارندگی‌ها مسدود خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان:

مرخصی تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی وامدادی استان لغو شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت:مرخصی تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی وامدادی استان لغو و چنانچه مدیری مرخص رفته باید برگردد و در لرستان حضورداشته باشد.

به گزارش ایسنا،  دکتر احمد مرادپور اظهار کرد: همه دستگاه‎های اجرای استان آماده باش هستند.

وی عنوان کرد: در مدیریت بحران باید از توان مردم بیشتر استفاده و اطلاع‌رسانی درستی انجام شود چراکه بر اساس پیش‌بینی هواشناسی احتمال تکرار سیل گذشته در روزهای آینده وجود دارد.

مرادپور افزود: آنچه سبب نگرانی شده شهرستان الیگودرز است که طی روزهای گذشته بارش برف سنگین بوده و ذوب شدن برف‌ها سیل با دبی بالایی در شهرستان الیگودرز و سپیددشت به وجود خواهد آورد در همین راستا برای مقابله با خسارات جبران‌ناپذیر باید اطلاع‌رسانی وسیع انجام شود و همچنین در صورت نیاز جاده خرم‌آباد به پل‌دختر بسته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به حضور گسترده مسافران نوروزی در استان عنوان کرد: بر اساس آمار حضور مسافران نوروزی در استان در مقایسه با سال گذشته تا امروز 12-10 درصد افزایش داشته و همچنین با توجه به حجم بالای گردشگران به‌طرف آبشار بیشه، در گردنه ورودی بیشه احتمال رانش وجود دارد که راهداری باید مستقر شود و مسیر را ببندند، همچنین کلیه مسیرهای منتهی به آبشارها با اطلاع‌رسانی فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام شود که تا پایان بارندگی مسیرها قابل‌استفاده نیست.

 مرادپور تصریح کرد: از امروز مرخصی تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی و امدادی لغو و چنانچه مدیری مرخص رفته باید برگردد و در استان حضور داشته باشد.  

کشته و مصدوم شدن دو نفر در کوهدشت براثر بارش‌های سیل‌آسا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان از کشته و مصدوم شدن دو  نفر از اهالی روستای "سرسنگر" در کوهدشت براثر بارش‌های سیل‌آسا و آوار ساختمان طویله خبر داد.

به گزارش ایسنا ، غلامرضا آقامیرزایی اظهار کرد: بارش‌های سیل آسا در لرستان  و در روستای «سرسنگر» بخش درب گنبد شهرستان کوهدشت منجر به کشته شدن یک زن و مصدومیت یک نفر دیگر شد.

وی با بیان اینکه حوالی ساعت یک بامداد دوشنبه یک پیرمرد و دو زن که برای نجات گوسفندان خود از طویله در حال تخریب اقدام کرده بودند در زیر آوار گرفتار شدند، بیان کرد: در این حادثه یک زن ۲۰ ساله کشته شد و زن دیگر نیز توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اضافه کرد: در این حادثه ۱۰ راس گوسفند نیز تلف شده است.

آقامیرزایی توصیه کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی قوی به همراه وزش باد شدید ضرورت دارد افراد از اتراق در کنار رودخانه‌ها و رفتن به مناطق کوهستانی اجتناب کنند.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به شدت بارش‌ها از یکشنبه تا سه شنبه افراد از بر پا کردن چادر در طبیعت خودداری کنند.

مدیر عامل شرکت آبفا لرستان:

هیچ کدام از شهرهای استان مشکل قطعی آب شرب ندارند

 

مدیر عامل شرکت آبفا لرستان گفت: هیچ کدام از شهرهای استان مشکل قطعی آب شرب ندارند.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا کرموند در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت آب شرب در شهرهای استان اظهار کرد: با توجه به بارندگی شدید در استان به ویژه در جنوب استان و شهرستان \لدختر متاسفانه برق چاههای ما در منطقه گل گل قطع شد اما بدلیل اینکه ذخایر کافی در مخازن آب شهر \لدختر داشتیم خوشبختانه اجازه ندادیم آب شهر قطع شود.

وی اضافه کرد: دقایقی پیش نیز برق چاه‌ها وصل شد و اقدام به پمپاژ آب مخازن و تقویت ذخیره آب شهر کردیم.

مدیر عامل شرکت آبفا لرستان بیان کرد: در هیچ کدام از شهرهای استان مشکل قطعی آب نداریم.

کرموند گفت: در شهر معمولان خط انتقال آب شرب دچار حادثه شده است اما با توجه به پیش بینی انجام شده مخازن این شهر دروضعیت مطلوبی قرار دارند.

وی یادآور شد: در برخی نقاط مرتفع با افت فشار مواجه‌ایم که ناشی از قطع برق چاه‌ها بوده است.

مدیر عامل شرکت آبفا لرستان اظهار کرد: با کاهش بارندگی و فروکش آب عملیات ترمیم و بازسازی خط انتقال مذکور انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان:

دبی رودخانه کشکان به بیش از 3000 متر مکعب بر ثانیه افزایش می‌یابد
 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: دبی رودخانه کشکان به بیش از 3000 متر مکعب بر ثانیه افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا ، دکتر رضا میرزایی در نشست ستاد بحران استان که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با بیان اینکه باتوجه به بارش باران در استان دبی رودخانه کشکان به بیش از 3000 متر مکعب بر ثانیه افزایش می‌یابد، اظهار کرد: دبی این رودخانه در ساعت‌های پیش از ظهر امروز به ترتیب 2200 و 3050 مترمکب بر ثانیه بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان ادامه داد: جاده خرم‌آباد - پلدختر در پنج نقطه تخریب و یا مسدود است و ساحل شرقی شهر معمولان و چم مهرعلیا و سفلی در خطر آبگرفتگی هستند.

میرزایی اضافه کرد: دبی رودخانه خرم آباد ساعت 12 ظهر امروز به 275 ، دبی کرگانه به 30 و کاکاشرف به 100 متر مکعب بر ثانیه رسید و هم اکنون خطر سیلاب رودخانه خرم آباد برطرف شده است.

وی بیان کرد: حداکثر حجم عبور آب خرم رود 400 مترمکعب بر ثانیه است که اگر بارندگی 60 میلیمتری تا 9 ساعت صورت گیرد ظرفیت دارد اما در غیر اینصورت طغیان خواهد کرد.

449نفر حادثه دیده سیلاب امدادرسانی شدند

در ادامه این نشست، مدیر عامل جمعیت  هلال احمر لرستان گفت: 10 هزار بسته مواد غذایی امروز از تهران وارد استان شده و برای کمک به شهرداری‌ها به کف کش و لجن کش نیاز داریم.

صارم رضایی اضافه کرد: تاکنون 449نفر حادثه دیده سیلاب امدادرسانی شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو مطرح کرد:

قطع آب و برق روستاهای لرستان بر اثر وقوع سیلاب شدید

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو با تاکید بر اینکه وقوع سیلاب شدید در لرستان موجب قطعی آب 60 روستای استان شده است، گفت: تمامی تیم‌های عملیاتی مجموعه در تلاش برای رفع مشکل قطعی برق 170 روستای منطقه هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، میثم جعفرزاده اظهار کرد: در اثر وقوع سیلاب در لرستان، آب ۶۰ روستا در قالب دو مجتمع آبرسانی قطع شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۴۸ روستا توزیع آب تانکری صورت می‌گیرد، ادامه داد: در ۱۲ روستا نیز به دلیل قطع راه‌های دسترسی امکان توزیع آب تانکری وجود ندارد و در حال تامین آب بسته‌بندی برای توزیع  هستیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو با تاکید بر اینکه خط انتقال آب شهر معمولان نیز دچار شکستگی شده است، عنوان کرد: به علت سیل و طغیان رودخانه امکان فعالیت تیم‌های تعمیراتی نمی‌باشد. در حال حاضر مخزن ذخیره آب شهر نیز پر بوده و مدیریت فشار در شبکه اعمال می‌شود.

جعفرزاده با اشاره به اینکه تعداد روستاهای بی‌برق در لرستان به ۱۷۰ مورد رسیده است، گفت: در حال حاضر تمامی تیم‌های عملیاتی در منطقه در حال آماده باش بوده و در حال رفع مشکلات ایجاد شده هستند.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان خبر داد:

اعزام جمعی از ورزشکاران و جوانان لرستانی برای کمک به سیل زدگان

 مدیر کل ورزش و جوانان لرستان از اعزام جمعی از ورزشکاران و جوانان لرستانی برای کمک به سیل‌زدگان  خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی یاور عزیزپور با تاسف بابت حادثه اخیر در استان‎های شمالی گفت: ورزشکاران لرستانی در هیات‌های مختلف به صورت خودجوش از همان لحظات اولیه عازم مناطق سیل زده شده‌اند و هیات‌های ورزشی قایقرانی، نجات غریق و غواصی، شنا، کوهنوردی و صعودهای ورزشی جهت کمک بیشتر اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ورود جوانان به این عمل خیرخواهانه را در قالب جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی عنوان کرد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد در استان  نیز  برخی اقلام  کمکی را به صورت امدادی و برخی دیگر را به صورت جمع‌آوری کمک‌های مردمی انجام می‌دهند.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به اینکه استان نیز جز مناطقی است که در آمادگی  کامل برای بحران سیل به سرمی‌برد، عنوان کرد: تدابیر لازم در این خصوص انجام شده است و به تمامی روسای ادارات، روسای هیات‌های ورزشی، پرسنل و نیروهای هیاتی اطلاع داده شده که تمامی سالن‌ها و اماکن ورزشی را در اختیار مسافران نوروزی  قرار داده و هرگونه کمکی در این خصوص انجام شود.

عزیزپور با آرزوی سالی پراز موفقیت برای تمامی هموطنان، کمک به دیگران در مواقع سختی را وظیفه همگان دانست و گفت: لرستانی‌ها مثل همیشه  یارو یاور هموطنان خود هستند.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان:

خط انتقال آب 60 روستای شهرستان‌های خرم‌آباد، چگنی و پلدختر آسیب دیده است

مدیر کل مدیریت بحران لرستان گفت: خط انتقال آب 60 روستای شهرستان‌های خرم‌آباد، چگنی و پلدختر آسیب دیده است.

به گزارش ایسنا، غلامرضا آقامیرزایی در نشست ستاد بحران استان که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اثر بارش باران خساراتی به شبکه‌های انتقال برق، چاه‌های آب شرب و خطوط انتقال فاضلاب وارد شد.

وی افزود: همچنین برخی از معابر و منازل روستایی دچار آبگرفتگی شده و دیوارهای ساحلی روخانه خرم رود شهرستان خرم آباد تخریب شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به اینکه براثر طغیان رودخانه کشکان محور خرم آباد به پلدختر مسدود است، بیان کرد: 896 هزار پیامک هشدار و اطلاع رسانی برای آمادگی برای مقابله با سیلاب احتمالی به شهروندان شهرستان‌های خرم‎آباد، پلدختر و چگنی ارسال شد.

آقا میرزایی گفت: خط انتقال آب 60 روستای شهرستان‎های خرم آباد، چگنی و پلدختر آسیب دیده همچنین خساراتی به کشاورزی استان وارد شده که میزان دقیق آن باید بررسی و کارشناسی شود.

معاون فنی و نظارت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان:

سه پل به‌صورت صد درصد در استان تخریب‌شده است
 

معاون فنی و نظارت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: سه پل به‌صورت صد درصد تخریب و همچنین تعدادی از پل‌های استان از 10 تا 50 درصد تخریب‌شده است.

به گزارش ایسنا ، عارف امرایی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، بابیان اینکه دیواره فرودگاه را تخریب کردیم و مشکل حدفاصل روستای بهرامی برطرف شد، اظهار کرد: حدود 300 نفر از پرسنل راهداری فعال و 250 وسیله سبک و سنگین مورداستفاده قرار گرفت.

وی افزود: 14 هزار و 500 دستگاه پل آبرو در استان وجود دارد و با تمهیداتی که پیش‌بینی شد تاکنون سه پل به‌صورت صد درصد تخریب و همچنین تعدادی از پل‌های استان از 10 تا 50 درصد تخریب‌شده است.

معاون فنی و نظارت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان عنوان کرد: عمده مشکل در محور خرم‌آباد- پل‌دختر است و بیشترین آسیب در این محور در حوزه شهرستان چگنی است.

وی بیان کرد: در حوزه شهرستان چگنی اولین جایی که دچار طغیان و آب‌گرفتگی شد پل شوراب است که براثر تخریب این پل در سال 94 نیز چهار نفر از همشهریان جان خود را از دست دادند و امروز علی‌رغم اینکه شدت آب بیشتر از سال 94 بود خوشبختانه آسیبی به مردم وارد نشد.

امرایی تصریح کرد: با همکاری پلیس‌راه کل مسیر پل‌دختر- خرم‌آباد مسدود شد، دومین نقطه  که دچار طغیان رودخانه شد کیلومتر 45 چم حیدر بود که با حضور عوامل راهداری مسدود شد.

وی خاطرنشان کرد: پل دول گپ به‌صورت صد درصد تخریب‌شده است و تلاش می‌کنیم تا چند روز آینده تردد به‌صورت موقت برقرار کنیم ولی مستلزم این است که تأمین اعتبار شود تا در کمترین زمان ممکن پل را بازسازی کنیم.

معاون فنی و نظارت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در شهرستان چگنی طغیان رودخانه داشتیم، به ورودی پل کشکان آسیب واردشده است و در منطقه شاهیوند سه پل موقت به‌صورت صد درصد تخریب شد.

وی اظهار داشت: در هشت روستای چگنی ارتباط قطع است، در شهرستان الیگودرز نیز محور شول‌آباد به الیگودرز به خاطر تخریب جاده مسدود شده است.

امرایی افزود: در شهرستان سلسله به چندین روستا ازجمله مومن‌آباد، بابا خانی و مسیر کهمان آسیب به جاده واردشده است؛ در پل‌دختر پل گل گل به‌صورت صد درصد تخریب‌شده و بخشی از پل افرینه به خاطر طغیان رودخانه آسیب‌دیده است و در منطقه گاو زرده ریزش کوه داشتیم.

وی عنوان کرد: در جاده اصلی کوهدشت به اسلام‌آباد غرب رانش کوه داشتیم که ریزش برداری انجام شد، منطقه کشماهر طغیان رودخانه داشتیم و مسیر سعادت‌آباد رودخانه طغیان کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد:

کمبود ماشین آلات برای برطرف کردن مشکل آبگرفتگی داریم
 

معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد گفت: هم اکنون کمبود ماشین آلات برای برطرف کردن مشکل آبگرفتگی وجود دارد.

به گزارش ایسنا رضا خدامرادی، در جلسه ستاد بحران استان اظهار کرد: بیش از 140 مورد آبگرفتکی در سطح شهر رخ داده است.

 وی افزود: میانگین سن ماشین‌های خدمات رسان شهرداری خرم‌آباد 17 سال است که این ناوگان باید بروز شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد بیان کرد: 70 پمپ شهرداری خرم آباد از بین رفته و شهرداری این شهرستان فاقد برق سیار سه فاز است.


انتهای پیام

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha