• چهارشنبه / ۷ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 98010701963
  • خبرنگار : 71533

سازمان بسیج حقوقدانان برای ارائه‌ کمک‌های مادی و معنوی به سیل‌زدگان اعلام آمادگی کرد

سازمان بسیج حقوقدانان برای ارائه‌ کمک‌های مادی و معنوی به سیل‌زدگان اعلام آمادگی کرد

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور ضمن اظهار همدردی با هموطنان سیل‌زده، بر آمادگی حقوقدانان این سازمان به ارائه کمک‌های مادی و معنوی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، در پی سیل بی‌سابقه استان‌های گلستان و مازندران، بهرامیان مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور در تماس تلفنی با مسئولین بسیج حقوقدانان استانهای گلستان و مازندران و اظهار همدردی با مردم شریف آن خطه، بر  آمادگی حقوقدانان متعهد به انجام کمک‌های مادی و معنوی تاکید کرد.

بهرامیان در این تماس تلفنی گفت: حوادث طبیعی و غیرمترقبه سالهای اخیر نظیر زلزله کرمانشاه، حادثه پلاسکو، سیل استانهای گلستان و مازندران و ... زنگ خطری برای لزوم آمادگی سازمان یافته‌تر در برابر این حوادث است و باید بررسی شود. آیا قوانین و مقررات مربوط به ساخت و سازها در محدوده‌های حادثه خیز رعایت شده است آیا ستاد بحران، هلال احمر کشور و استانهای حادثه خیز نسبت به این حوادث آمادگی و پیشگیری لازم را نسبت به این حوادث انجام داده اند؛ تا چه اندازه آمادگی های عمومی و آموزش لازم برای مردم و نهادهای دولتی  در این زمینه انجام شده است.

وی تاکید کرد: قطعا آموزش پدافند غیر عامل به صورت گسترده در حوادث طبیعی و حوادث غیرمترقبه در این زمینه موثر خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان با بیان اینکه کمک‌های‌ حقوقدانان متعهد و سایر خیرین یک عمل انسانی و تکلیف اجتماعی موکد است، یادآور شد: در همین راستا حقوقدانان بسیجی نسبت به جمع آوری کمک‌ها به صورت متمرکز اقدام می‌نمایند؛ البته این مسئله رافع مسئولیت متخلفین و هرگونه سهل انگاری که باعث ایجاد خسارات مادی و معنوی به افراد شده است نخواهد بود.

بهرامیان در پایان اظهار کرد: امیدوارم مسئولان مربوطه در راستای عمل به تکالیف قانونی خود مطابق اصول قانون اساسی و سایر قوانین مربوطه گزارش کاملی در این رابطه به مردم و رهبری ارائه نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha