• چهارشنبه / ۷ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98010701971
  • خبرنگار : 71381

سال "رونق تولید" و نظراتی درباره آن

سال "رونق تولید" و نظراتی درباره آن

در پی نام گذاری سال ۱۳۹۸ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان " رونق تولید " روسای سه قوه و تعدادی از نمایندگان مجلس و برخی دیگر از چهره ها و مسولان سیاسی کشور در این باره نظراتی را مطرح کرده اند که میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸، سال جدید را سال «رونق تولید» نام‌گذاری کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین عصر اولین روز سال نو در اجتماع پرشور انبوه زائران و مجاوران حرم رضوی، سال ۹۸ را «سال فرصتها» خواندند و با تأکید بر اینکه تحقق شعار امسال یعنی «رونق تولید» موجب ایجاد تحول در بخشهای مختلف، افزایش اشتغال، حل مشکلات معیشتی، اصلاح نظام بانکی، افزایش ارزش پول ملی و توازن بودجه ای خواهد شد، فرمودند: معتقدم سال ۹۸ به توفیق الهی «سال فرصت‌ها» و «سال امکانات و گشایش» برای ملت ایران خواهد بود. رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم بررسی طرحهای مقابله با تحریم و اجرای آنها، گفتند: نباید از تحریمها بنالیم و از تحریم‌کننده‌ها یعنی آمریکا و اروپا توقع زیادی داشته باشیم،

این سخنان رهبر انقلاب اسلامی در جمع زائران حرم مطهر رضوی بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی داشت که میتوانید اینجا دنبال کنید.

رییس‌جمهوری هم در پیام نوروزی به مناسبت حلول سال ۱۳۹۸ هجری شمسی، با ارائه فهرستی از کامیابی‌های سال گذشته و ناکامی‌ها و مشکلاتی که مردم با آن مواجه بودند، سال جدید را سال تصمیم‌گیری‌های نو، انسجام ملی و تلاش مضاعف خواند و تاکید کرد: سال جدید، سال مهار تورم، متعادل‌کردن قیمت ارز و دوستی بیشتر با همه همسایگانمان است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی همچنین با ارسال پیامک تبریک به مردم تاکید کرد: امیدوارم سال جدید، سال عبور از شرایط سخت فعلی باشد.

روحانی همچنین در دیدار جمعی از وزرا، مدیران و مسئولان اجرایی کشور در بخشی از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام "رونق تولید" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهارداشت: با توجه به شرایط سخت تحریم ها،  با اجرای تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حرکت جمعی به سوی رونق تولید می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم و بی تردید اگر کشوری بخواهد توسعه یافته و نیازمندی های خود را مرتفع کند، راهی جز افزایش و رونق تولید داخلی ندارد.

اسحاق جهانگیری هم در دیدار نوروزی وزرا، معاونین و مشاورین رییس جمهور و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان رونق تولید، گفت: دستگاه‌های اقتصادی و به خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با جدیت به دنبال تحقق رونق تولید باشند و در این مسیر نباید فقط متکی به تامین منابع مالی باشند بلکه باید با استفاده از ایده‌های نو، راهکارهایی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی پیدا کنند.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(جمنا) در پیام نوروزی خود تاکید کرد: سال نو را با عملیاتی نمودن شعار " رونق تولید " آغاز می‌کنیم و کنار این اقدام نجات بخش نگاهی عمیق هم به وحدت ملی، رشد معنوی، قناعت و مساوات، ایثار و گذشت، کمک به محرومان و حرکتی جهادی برای دست یازیدن به رونق اقتصادی و عدالت اجتماعی خواهیم داشت.

حزب ندای ایرانیان هم در پیامی به‌مناسبت فرا رسیدن عید نوروز خطاب به مسئولان تاکید کرد که در آغاز سالی که بر حسب فرمایش مقام معظم رهبری، سال "رونق تولید" نامیده شده و بررسی‌های اقتصادی و سیاسی، حکایت از ادامه اقدام‌های تعمدانه، خصمانه و اخلال گرایانه دشمن در جنگ اقتصادی دارد، به‌عنوان صاحب‌منصبان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران بکوشید که با اصلاح سیاست‌های اقتصادی، پیشگیری و مبارزه قاطع با فساد اقتصادی، ایرانی درخور شأن ایرانی بسازید.

در پیام حزب اراده ملت ایران به مناسبت آغاز سال جدید نیز آمده است: رهبر معظم انقلاب با توجه به همین نکته که نیازهای مردم در خود کشور باید تأمین شود سال ۹۸ را سال "رونق تولید" نامگذاری کردند. توجه به امر تولید از ابعاد گوناگون موجب برکات فراوانی در اقتصاد کشور خواهد شد. رشد شاخص اشتغال، عدم وابستگی به واردات، تناسب عرضه و تقاضا و در نتیجه ثبات قیمت‌ها، افزایش ارزش پول ملی و… از نکات مثال زدنی امر رونق تولید است.

آیت الله احمد خاتمی در خطبه‌های اولین نماز جمعه سال ۹۸،‌ تصریح کرد: مقام معظم رهبری از سال ۱۳۷۳ این نامگذاری‌ها را شروع کردند. تدبیر ایشان در نامگذاری تشریفاتی و شعار نیست. کار کارشناسی شده و نیاز کشور در نظر گرفته شده و این اقدام در حقیقت نقشه راه سال است. چندین سال است ایشان مشکل کشور را موضع اقتصادی دانستند. امسال مساله رونق تولید را مطرح کردند که از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است. وضعیت کشور از نظر اقتصادی مشخص است. رسانه های شنیداری و دیداری و فضای مجازی می توانند نقش کلیدی داشته باشند.

علی لاریجانی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در سالن جلسات ساختمان اداره کل بحران در قم در بخش دیگری در خصوص شعار سال بیان کرد: رونق تولید نیاز به اهتمام و توجه ویژه دارد، هیچ توقفی نباید در حوزه تولید ایجاد شود چرا که دشمن،تولید را به عنوان یکی از بخش های مهم در رشد اقتصادی مورد هجوم قرار داده است.

نماینده فسا: گروه‌ها و جناح‌های سیاسی به جای دعواهای بی ثمر، فکری برای اقتصاد کشور کنند

نقوی حسینی: مجلس و دولت رونق تولید را در دستور کار قرار دهند

نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیا:خروج از رکورد اقتصادی منوط به رونق تولید در کشور است

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: دولت در راستای رونق تولید لایحه تغییر قوانین را به مجلس ارائه کند

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان: رونق تولید وظیفه تک تک آحاد جامعه است

نماینده اهواز: رونق تولید زمینه ساز رشد اقتصادی کشور است

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: نگاه مثبت مردم موجب توجه بیشتر به شعار «رونق تولید» خواهد شد

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران: ‌تکیه بر ظرفیت‌های داخلی راهکاری مناسب در جهت رونق تولید ملی است

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس: باید در سال جدید از تولید بیشتر حمایت کنیم

سیده فاطمه ذوالقدر: با فراهم کردن لوازم تولید شاهد رونق تولید و بهبود وضعیت معیشت باشیم

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس: رونق در تولیدات داخلی گره گشای مشکلات اقتصادی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: شعار امسال در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تبیین شده است

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در نخستین جلسه مسئولان عالی قضایی در سال ۹۸،  با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «رونق تولید»، خاطرنشان کرد: بی تردید، همه قوا و دستگاه ها در این زمینه وظایفی بر عهده دارند و تحقق این شعار، اقتضائاتی دارد که همگی باید به آن پایبند باشیم. اولین اقتضای رونق تولید، تلاش، مجاهدت و فعالیت مضاعف تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و کارآفرینان است که حقیقتا باید کمر همت را ببندند و نسبت به گذشته، حرکت پرشتاب‌تری در این عرصه داشته باشند.

همچنین ناصر سراج، رییس سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با عنوان رونق تولید برای سال ۹۸ توسط مقام معظم رهبری، گفت: ان شاءالله ما مطیع محض پیام رهبری هستیم و در سال جدید از ابتدا برنامه‌های خود را در راستای تولید تنظیم و به استان ها ابلاغ خواهیم کرد. وی تاکید کرد: سعی می کنیم تا هر سطحی که امکان دارد تولید را رونق دهیم تا کشورمان کمتر به کشورهای خارجی وابستگی داشته باشد و با یک تکان برای آن مشکل ایجاد نشود.

در همین رابطه بهمن کشاورز، وکیل دادگستری هم گفت: تحقق شعار امسال (رونق تولید)، حرکتی چندین جانبه و مستمر و جدی را می‌طلبد که باید منتظر شویم و ببینیم چگونه تحقق خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۳ ۰۲:۱۴

سلام بااجازه از متن کپی و در وب منتشر می کنیم.

پاسخ سایت: سلام با تشکر از اعتماد شما امیدواریم که منبع اخبار نیز ذکر شود.