• دوشنبه / ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 98011203526
  • خبرنگار : 71626

سیل کتاب‌ها را هم برد؟

سیل کتاب‌ها را هم برد؟

مدیر روابط‌عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خسارت‌های احتمالاتی به کتاب‌فروشی‌ها در استان‌های درگیر سیل و کمک‌های فرهنگی به سیل‌زدگان می‌گوید.

محمد طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خسارت‌هایی که ممکن است در سیل به کتابفروشی‌ها و کتاب‌های آن‌ها وارد شده باشد، اظهار کرد: هنوز این آمار به نتیجه نرسیده است. یعنی هنوز نمی‌دانیم که دقیقا چند کتاب فروشی و چه میزان خسارت دیده‌اند و این آمار با همکاری وزراتخانه در حال بررسی است. 

او افزود: اما به‌حتم کتاب‌فروشی‌هایی که خسارت ببینند، با وجود این‌که بخش عمده پرداخت خسارت از سوی دولت به خانوارها اختصاص یافته است اما به مشاغلی مثل کتاب‌فروشی و مشاغل مرتبط با معاونت فرهنگی، اگر خسارت وارد شده باشد و ما بتوانیم کمکی از محل اعتبارات کتابفروشی‌ها کنیم حتما دریغ نمی‌کنیم. به هر حال هم اتحادیه ناشران ایران در استان‌ها در این رابطه خیلی فعال است و همچنین اتحادیه کتاب فروشی‌های تهران هرچند که اسم آن برای تهران است ولی کتابفروشی‌های شهرستان‌ها را هم رصد می‌کند. و اگر موردی به ما گزارش شود، حتما بی تفاوت نخواهیم بود. 

مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی همچنین با اشاره به اقداماتی که تا کنون در برخی مناطق سیل‌زده انجام شده است، بیان کرد: در سه استان که سیل خیلی چشم‌گیر بوده است،  یعنی گلستان، فارس و لرستان، معاونت فرهنگی با مدیر کل فرهنگ و ارشاد این استان‌ها در ارتباط است تا اگر جایی نیاز به کمک داشته باشد حتما کمک کند. کما این‌که در استان گلستان هم مهدی قزلی، رئیس بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به‌عنوان نماینده‌ای از معاومت فرهنگی رفت و بازدید کرد و حدود هزار جلد کتاب بین کودکان و نوجوانان سیل‌زده که به‌طور موقت اسکان داده شده‌اند توزیع کرد. به‌زودی در استان فارس هم همین اتفاق خواهد افتاد. نماینده‌ای از معاونت فرهنگی اعزام می‌شود تا ضمن ابراز همدردی با دادن هدیه‌ای به کودکان سیل‌زده نسبت به بررسی موضوع اقدام کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۲ ۱۴:۳۶

وقتی داخل کشور به رشته جغرافیا بها نمیدن باید هم این وضع و حال مردم باشه. تعریف درست جغرافیا اینه که با ترکیب علوم مختلف مانند زمین شناسی، مکان سنجی و شرایط اقلیمی و زیست محیطی بهترین مکان و فضا برای زیستن و همچنین مدیریت آن را ارائه میده. در حالی که خود این رشته ها به تنهایی نمیتونن شرایط کامل و مناسبی برای زیست انسانها فراهم کنند. به عنوان مثال زمین شناسی نمیتونه وارد علم اقلیم شناسی بشه، و همچنین محیط زیست نمیتونه وارد علوم زمین شناسی و مکان سنجی بشه. در نتیجه رشته جغرافیای طبیعی با ترکیب این علوم به زندگی بهتر انسانها کمک میکنه که بر خلاف کشورهای توسعه یافته در ایران هیچ توجی به این علم و رشته دانشگاهی نشده.