• جمعه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98011604618
  • خبرنگار : 71630

رئیس جمهور چین خواستار رسیدن به یک توافق تجاری با آمریکا در سریعترین زمان است

رئیس جمهور چین خواستار رسیدن به یک توافق تجاری با آمریکا در سریعترین زمان است

دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اگر آمریکا و چین ظرف چهار هفته آینده به یک توافق تجاری برسند، ملاقاتی با رئیس جمهور این کشور خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین خواستار رسیدن به یک نتیجه نهایی در مورد متن قرارداد تجاری چین و آمریکا در سریعترین زمان شده است.

در روز پنجشنبه، "لیو هی" معاون نخست وزیر چین با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن دیدار کرد. بر اساس بیانیه نتایج این گفت‌وگوها مشخص شد که لیو هی پیام شفاهی شی جینپینگ را به ترامپ رسانده است.

بر اساس این بیانیه رئیس جمهور چین اظهار کرد که امیدوار است تا "تیم‌های دو کشور در مورد مسائل تجاری و اقتصادی بر اساس نگرانی‌های مشترک هر دو کشور توجه داشته باشند و در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه‌گیری نهایی را در مورد متن قرارداد تجاری انجام دهند".

پیش از این ترامپ گفته بود که واشنگتن و پکن مسئولیتی جهانی دارند و یک قرارداد تجاری بین چین و آمریکا یک "چیز شگرف" برای دنیا خواهد بود.

این دو کشور از زمان اعلام تعرفه‌ها از سوی ترامپ در کشمکشی تجاری بوده‌اند. از ژوئیه سال ۲۰۱۸ آمریکا روی ۲۵۰ میلیارد دلار واردات کالای چینی تعرفه وضع کرده که شامل تعرفه ۲۵ درصدی برای ۵۰ میلیارد دلار کالای فناوری و صنعتی و تعرفه ۱۰ درصدی برای ۲۰۰ میلیارد دلار کالاهای دیگر است. واشنگتن خواستار افزایش خرید کالاهای آمریکایی از جمله کالاهای کشاورزی و انرژی از سوی چین است تا کسری تجاری آمریکا با چین که بیش از ۴۱۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ برآورد شد، کاهش پیدا کند. این دو کشور چندین دور از تعرفه‌های تجاری را با یکدیگر مبادله کرده‌اند.

در ماه دسامبر، ترامپ و شی جینپینگ بر روی یک آتش بس ۹۰ روزه برای رسیدن به یک قرارداد جدید توافق کردند. قرار بود این آتش بس تنها تا یکم مارس ادامه پیدا کند اما پس از آخرین دور مذاکرات ترامپ قبول کرد تا اعلام تعرفه‌های جدید را به تعویق بیندازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha