• شنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98011705156
  • خبرنگار : 71469

۲۴ فروردین؛ آخرین مهلت پرداخت عوارض آزادراه‌ها

۲۴ فروردین؛ آخرین مهلت پرداخت عوارض آزادراه‌ها

با توجه به الکترونیکی شدن عوارض چهار آزادراه از بامداد ۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۷، در صورتی که مالکان خودروهای عبوری از این مناطق، تا ۲۴ فروردین‌ماه عوارض خود را پرداخت نکنند ۳۰ هزار تومان جریمه خواهند شد. پس از ۲۴ فروردین نیز تنها مهلت ۴۸ ساعته برای پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها در نظر گرفته شده است.

سید حسین میرشفیع – معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل - در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که از بامداد ۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۷ عوارض چهار آزادراه تهران – ساوه، قزوین – زنجان، کرج – قزوین، تهران – قم الکترونیکی شد، اظهار کرد: روش پرداخت عوارض در این چهار آزادراه از ۲۸ اسفندماه سال گذشته به صورت الکترونیکی درآمد تا پلاک خودرو توسط دوربین‌های مربوطه خوانده شود.

وی ادامه داد: تا ۲۴ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸، به مالکان خودرو فرصت داده‌ایم تا عوارض الکترونیکی این چهار آزادراه را پرداخت نمایند و در صورتی که نسبت به این مساله اقدام نکنند به میزان ۳۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

به گفته میرشفیع، برای افرادی که با چنین نرم‌افزارهایی آشنایی ندارند دستگاه‌های کارت‌خوان (POS) در مجتمع‌های خدماتی در نظر گرفته شده تا از این طریق عوارض خود را پرداخت کنند. این در حالی است که دستگاه‌های مربوطه در محل عوارضی‌ها استقرار نیافته تا از این طریق ترافیکی در محل عوارضی‌ها ایجاد نشود.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در مورد این‌که اگر شماره تلفن مالک خودرویی در سامانه پلیس ثبت و یا بروز نشده باشد چگونه از استعلام بدهی عوارض خود مطلع می‌شود، گفت: در اپلیکیشن‌های مربوطه استعلام بدهی برای صاحبان خودرو وجود دارد و از طریق شماره پلاک خودروی خود می‌توانند بدهی‌شان را استعلام و پرداخت کنند و علاوه بر این کیف پول خود را شارژ نمایند.

وی تاکید کرد که پس از تاریخ ۲۴ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸ مهلت پرداخت الکترونیکی عوارض ۴۸ ساعته خواهد بود و مالکان خودرو از هر آزادراهی که عبور می‌کنند با ظرف این مدت عوارض‌شان را پرداخت کنند و در غیر این صورت مشمول جریمه ۳۰ هزار تومانی خواهند شد.

به گفته معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کلیه افراد می‌توانند با مراجعه به سایت AANIRO.IR نسبت به چگونگی پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها کسب اطلاع کنند. علاوه بر این از این پس برای پرداخت عوارض آزادراه‌ها نیاز به خرید تگ از بانک مسکن نیست و با توجه به روش‌های اعلامی کلیه صاحبان خودرو می‌توانند عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها را پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، با توجه به آغاز به کار چهار سامانه دریافت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها از بامداد ۲۸ اسفندماه سال جاری جهت اخذ مبالغ مربوط که شامل آزادراه‌های تهران–ساوه، قزوین–زنجان، کرج–قزوین و تهران–قم می‌شود صاحبان خودرو می‌توانند از طریق اپلیکیشن های تاپ، کیپاد، اوتول یار، سایت nspay.ir و بانک پارسیان و دستگاه‌های پوز پاسارگاد محدوده آزادراه‌ها عوارض خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۷ ۱۶:۴۱

با سلام خدمت این مسئول محترم؛ لطفا یک مرتبه خودتون این اپلیکشن ها رو نصب بفرمایید ببنید در جواب استعلام پلاک خودرو چه پیغامی می دهد. "این پلاک عوارض معوق ندارد" ابتدا از قابلیت اطمینان و ارتباط مناسب سامانه با دوربین های نصب شده مطمئن شوید، سپس اقدام به تهدید خلق الله نمایید. با تشکر

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۸ ۰۱:۱۴

دوست خوبم برای من هم همین طور بود ولی الان که استعلام گرفتم بروز شده بود و بدهی ام مشخص شد که پرداخت کردم

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۹ ۱۵:۲۶

کار نمیکنه.همش میگه ارتباط با سرور برقرار نشد.فقط داره پیام های تهدید میفرسته برای کاربران که اگه عوارض پرداخت نکنید 30 هزار تومان جریمه میشید.یکی نیست بهش بگه شما داری زور خودتو میزنی .آخرش نرم افزار پاک کردم از دستش خلاص شدم.

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۷ ۲۰:۱۵

روز بروز برا مردم داستان درست میکنید،از مدیریت فقط جریمه و عوارض رو یاد گرفتید،فکر کردید برای مردم اتوبان زدید ،جاده خاکی بود از اینها بهتر بود

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۷ ۲۰:۴۲

من کارمند اینهمه مالیات و عوارض از حقوقم بصورت خودکار برداشت میشه. بعد هر چی بخوام بخرم باز ۹ درصد مالیات ارزش افزوده میدم. و برای دریافت از مردم انواع روشها الکترونیکی و اینترنتی و مهلت ۴۸ ساعته. شاید اسم جدید راهزنی تو بیابون عوارضی هست. ولی برای دریافت گوشت دولتی عمرن راهی باشه یا بسختی و فلاکت. پرداخت حقوق ها با تاخیر چندماه و... که همه در جریان هستن...

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۷ ۲۱:۴۹

ملت رو تهدید میکنید چرا؟

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۸ ۰۷:۵۵

با سلام.اگر شما همچين برنامه اي داريد بايستي از قبل چند جا اطلاع رساني ميكرديد.خيلي ها الان خبر ندارند و جريمه خواهند شد.

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۹ ۰۰:۴۴

برای من پیامک اومده که عوارض آزادراه دارم در صورتی که من امسال از شهرم بیرون نرفتم.فقط منتظرم برام جریمه بیاد تا اون شرکت روی سرشون خراب کنم. وقت آزاد هم دارم تا آخرشم پای این داستان هستم. بالاخره باید یه جایی جلوی این راهزنی گرفته بشه.

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۹ ۰۰:۲۰

من چیکار کنم ازپریشب چند بار پرداخت کردم ولی هردفعه ی مبلغ دیگه میاره من6از قزوین رد شدم مگه عوارضش از4تومان بیشتره دوبار پرداخت کردم ولی باز5و500میگه عوارض داره.شما راه حل اراه بدید

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۰ ۲۱:۳۷

من از طریق سایت پرداخت کردم ولی باز استعلام میزنم بدهی دارم.من فقط یک بار تردد داشتم.اگه جریمه بشم چی؟نامرد رسید هم نمیده که داشته باشیم

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۹ ۰۱:۰۴

تکلیف این نیروهای بیچاره عوارضی چی میشه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۹ ۰۸:۰۵

پس اين عوارضي كه تو اتوبانا ميگيرند براي چيه؟؟؟دو تا عوارضي براي چي؟؟اگه هم ندي 30 هزار تومان..

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۹ ۱۰:۴۱

با سلام طبق برنامه جدید بدهی من بابت پرداخت عوارضی آزادراه کرج قزوین 3000 تومان میشه اما نمیدونم چرا 9000 تومان اعلام بدهی شده چراااااااااااا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۹ ۱۰:۴۶

با سلام و عرض ادب بعد از الکترونیکی کردن آزادراهها لطفا راهنمایی بفرمایید برای اعتراض و پیگیری مبلغ اضافی که بابت بدهی عوارضی آزادراه اعلام میشه به کجا باید مراجعه کرد ؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۹ ۱۱:۵۹

حالا به فرض اینکه اعتراض هم کردیم و جواب هم گرفتیم. جواب وقت و اعصاب از دست رفته مارو کی میده؟چرا باید یکی برای سودجویی خودش دیگران گرفتار کنه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۹ ۱۳:۵۵

عوارضی بین ازادگان به سمت ساوه که فاصله خیلی کمی با تهران داره و چسبیده به ازادگان هست باید جمع بشه چون پول زوره خیلی از مردم خانه و محل کارشون تو اون مناطق هست و در روز رفت امد زیاد دارن کلی باید عوارض بدن خواهشن منحلش کنید

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۹ ۱۵:۱۲

دولت تازه راه پول گرفتن جدید پیدا کرده به این راحتی عقب نشینی نمیکنه.ما مردم هستیم که باید عادت کنیم به طرح ها .

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۰ ۲۳:۴۰

کلا معلوم نیست این اپلیکیشن ها اطلاعات تماس رانندگان خودروها از کجا میارن که هر روز پیامک میزنن و تبلیغات میفرستن. از چه طریقی به این شماره ها دسترسی پیدا کردن؟واقعا چه مافیایی پشت این داستان قرار داره ؟

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۱ ۱۶:۲۹

پیشنهاد میشه دست کم اسم "آزاد راه" رو هم تغییر بدید، آخه این جوری و با این تهدیدها که دیگه "آزاد" نیست!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۱ ۱۶:۳۰

دوستان تعبیر خوبی بکار بردن،به این میگن راهزنی،منابع مردم رو میبرن اونور آب ،ولی جریمه و عوارض و مالیات و تا قرون آخر میگیرن

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۱ ۲۱:۵۰

آقای مظلوم مدیر عامل شرکت سپندار حداقل شهامت داشته باش از مردمی که به اشتباه براشون پیامک ارسال شده و وقتشون گرفته شده و احتمال جریمه کردن آنهایی که خبر ندارن وجود داره معذرت خواهی کن .چون قرار نیست دیگران هزینه اشتباهات شمارو پرداخت کنند.

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۲ ۰۸:۰۹

-***********سلام این روش فقط از طریق نرم افزار تاپ ارائه شده که بتونه این نرم افزار رو اشاعه بده حالا این وسط تو جیب مردم هم بره کی میدونه ؟؟؟ کارمندان عوارضی رو که از نون خوردن انداختن همه دنبال پول پارو کردنن نه رفاه حال شهروندان متاسفم ............

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۲۳:۴۳

واقعا دلم برای نیروهای عوارضی میسوزه.چطور میتونن این کار در حقشون بکنن؟ مسئولین شب خوابشون میبره آیا ؟

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۲ ۱۷:۲۳

والا فقط ادای خارجی ها رو در میارید ن برنامهاش نصب میشه ن استعلام میشه گرفت الان چند روز هست نمیتونم نصب کنم سایتاشون همه ایراد داره

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۲ ۲۱:۴۱

با اپلیکیشن تاپ پرداخت نکنید، پولاتون رو می دزده.

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۳ ۲۲:۲۶

خیلی از مردم گوشی هوشمند یا دسترسی به اینترنت ندارن و یا حتی سواد این کارو ندارن.مخصوصا در مناطق دور افتاده و کم برخوردار.قرار نیست هر طرحی در کشورهای پیشرفته اجرا شد در ایران هم بشه.اول باید زیرساخت فنی و اجتماعی داشته باشه . با زور هم نمیشه چون آخرش ویرانی و خسارت به بار میاره.مهمترین چیز در صنعت حمل و نقل ما کیفیت خودروها و جاده ها است بعد از اون شیوه دریافت عوارض .

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۱۳:۳۴

بيچارمون کردن خدایا خودت به دادمون برس

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۱۵:۳۸

خوبه

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۲۲:۴۶

جماعت خواب اجتماع خواب زده

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۲۳:۰۰

گند اینم آخرش در میاد. یه بابک زنجانی دیگه از کنارش میزنه بیرون

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۲۳:۵۹

هر كار كردم نصب نشد.اين درست نيست كه در زمان بسيار محدودى برنامه اى را اعلام كنيد و امكاناتش را هم فراهم نكرده باشيد و بجاى خدمت به مردم آنها را در فشار قرار داده و در نهايت بدون اينكه انتخاب يا دفاعى داشته باشند آنها را جريمه كنيد.نكنيد اين كارها را.

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۵ ۱۰:۵۷

میخواستم بدونم این تصمیمات رو چه کسانی از پشت میز و بدون لمس مشکلات و از جایگاه رفاه و خوش نشینی میگیرن؟! آیا کسیکه بخاطر مشکلات مالی ساکن پرند شده باید و میتونه روزی 4000 تومن عوارض عبور پرداخت کنه؟ آیا قانون مملکت عوض شده یا درآمد ما دو برابر شده که تا امروز عوارض فقط در یک سمت گرفته میشد و حالا در هر دو سمت گرفته میشه؟! هر جا و به هر روشی داره درآمد خودشو کسب میکنه بدون توجه به توان و حقوق مردم! حق هم دارن! چون تو کشور جمهوری اسلامی مستضعفین هیچ جایی نیست تا آرمانهای انقلاب که هیچ، بلکه حقوق اساسی مردم، ذکر شده در همین قانون اساسی ناقص رو به مسولین یادآوری کنه و ازش حمایت و حفاظت کنه! واقعا از ایرانی بودنم و داشتن چنین مسولینی متاسف و شاکیم!

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۵ ۱۲:۱۲

سلام من مهرگان قزوین شانزده هزارتومن عوارض الکی برام اومده در حالی که پرداخت کردم کی میخواد جواب گو دزدی در روزروشن باشه خدا جای حق نشسته مردم اذیت نکنید مشکلات مردم زیاد با این گرونی شما پول یا مفت نگیرید جواب گو مردم باشید شما مگر عیارید اخه

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۶ ۰۰:۱۳

اگه دستور دارید با این کارها مردم از نظام و حکومت ناراضی کنید کور خوندین دستتون به زودی رو میشه .

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۳۰ ۰۹:۵۰

پس از گذشت یک ماه هنوز داره برای من بیچاره عوارض اشتباه میاد.کی قراره این طرح سرطانی درست بشه یا کلا جمع بشه ؟

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۵ ۱۴:۰۰

با سلام . برام جالب بود که به این همه موارد اعتراضی ، حتی مسئولی به یکی از اونها هم پاسخ نداده. . واقعا باید به طراح این طرح صدآفرین گفت. به قول شاعر خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۷ ۰۸:۰۹

من سه ماه هست که از اتوبان تهران-ساوه استفاده نکردم همین دیروز 8هزار تومان برام اومده. همین یه مشکلو کم داشتیم تو این وضعیت

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۷:۵۱

اگه کشور ژاپن بود با این همه مشکلات این سیستم مدیران پس از عذرخواهی از مردم حتما خودکشی میکردن.واقعا خجالت داره .

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۸ ۱۳:۴۲

بنده ساکن اردبیل هستم و مدت طولانی ای هست که اصلا وارد آزادراه نشدم.با این حال پیامکی برام ارسال شده که اگه عوارض رو پرداخت نکنم توسط پلیس جریمه خواهم شد.جالبه که با مراجعه به سایت nspay.ir عوارض 3500 تومانی برام درج شده بود. به شماره های اعلامی هم زنگ میزنم کسی پاسخگو نیس.چرا وقتی سیستمی کامل نیست اینقدر اصرار به استفادش دارند؟چرا تاوان این اشتباهات باید از جیب ملت پرداخت بشه؟این دزدی نیست؟

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۰ ۱۲:۴۲

اینم شده داستان و سرگرمی جدید مردم ایران. یک مشت بی سواد دور هم جمع شدن فقط ادای کشورهای پیشرفته در بیارن بدون اینکه بدونن داستان از چه قراره .