• یکشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98011805844
  • خبرنگار : 90089

بررسی ابعاد سیل اخیر در مجلس

نماینده بروجرد: به پلدختر اورژانسی رسیدگی شود

نماینده بروجرد: به پلدختر اورژانسی رسیدگی شود

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: شدت ویرانی‌های سیل در استان‌های سیل زده زیاد و کم است اما به برخی شهرستان‌ها مثل پلدختر باید اورژانسی رسیدگی شود. اگر گل و لای خشک شود دیگر قابل انتقال نیست.

به گزارش ایسنا، عباس گودرزی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) و در جریان بررسی ابعاد سیل اخیر در مناطق مختلف کشور از جمله شهرستان بروجرد، گفت: از دستگاه‌های اجرایی، ارتش، سپاه و بسیج تشکر می‌کنم اما چه زیبا بود رییس‌جمهور در این جلسه حضور می‌یافت ولی حالا که این اتفاق نیفتاد کاش معاون اول رییس‌جمهور در نشست مجلس حضور می‌یافت و پاسخگوی نمایندگان استان‌های سیل‌زده می‌بود.

وی از نمایندگانی که اطراف صندلی معاون رییس‌جمهور جمع شده بودند، خواست تا  اجازه دهند وی صحبت‌ها را بشنود، منتقل کند و پاسخ دهد.

گودرزی پرسید: چرا تعریف مدیریت بحران همواره معطوف به مقابله با آثار بحران است. این که یعنی سوء مدیریت. مدیریت بحران یعنی پیشگیری از ایجاد بحران. چرا شهرستان بروجرد را که ۳ سد در دست ساخت دارد به دلایل مختلف مورد بی‌توجهی قرار دادند؟ سد گلهرود را به دلایل واهی از دستور کار خارج کردند و به سد آبسرده قطره‌چکانی بودجه تزریق می‌شود و سد شهید بروجردی هم فعلا احیا شده است اما نیاز به جدیت بیشتر دارد. اگر سدهای شهرستان بروجرد درست مدیریت می‌شد، سیلاب در شهرستان دورود و استان خوزستان بهتر کنترل می‌شد. وزارت نیرو باید پاسخگو باشد و دولت هم باید عزمش را جزم کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: هزینه‌های تحمیلی به مردم در استان و شهرستان بروجرد، سنگین است. کشاورزان آسیب دیدند و منازل زیر آب رفته است. شدت ویرانی‌های سیل در استان‌های سیل زده زیاد و کم است، اما به برخی از شهرستان‌ها مثل پلدختر باید اورژانسی رسیدگی شود. اگر گل و لای خشک شود دیگر قابل انتقال نیست. دستگاه‌های اجرایی با روحیه جهادی پای کار بیایند و به داد مردم سیل‌زده برسند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با انتقاد از کیفیت و نحوه نظارت و بازرسی در کشور از ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه پرسید: این چه نظارت و بازرسی است که در کشور وجود دارد؟ باید با مدیران صادر کننده مجوز یا مدیرانی که با اقدامات غیرکارشناسی خود عامل این همه ویرانی شدند برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha