• یکشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98011805853
  • خبرنگار : 71234

/بررسی ابعاد سیل اخیر در مجلس/

نماینده خرم‌آباد: از وزارتخانه‌های نیرو و راه به دلیل سیل در لرستان شکایت می‌کنم

نماینده خرم‌آباد: از وزارتخانه‌های نیرو و راه به دلیل سیل در لرستان شکایت می‌کنم

نماینده خرم‌آباد با بیان اینکه احتمال توطئه دشمن در ویرانی‌های اخیر از سیل وجود دارد، گفت: ما از دو وزارت نیرو و راه به دلیل خسارات وارده از سیل لرستان به قوه قضائیه شکایت می‌کنیم. باید خیانت خیانت‌کاران مشخص شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا ملک‌شاهی راد در جلسه علنی امروز (یکشنبه) و در جریان بررسی ابعاد سیل اخیر در استان لرستان گفت: از مردم استان لرستان به خصوص خرم‌آباد و چگینی به دلیل کاستی‌ها عذرخواهی می‌کنم. این سیل یک حادثه طبیعی نبود بلکه سیل بی‌تدبیری مسئولان و تبعیض و ناعدالتی وزارت نیرو بود.

وی توضیح داد: وزارت نیرو سال‌هاست میلیاردها مترمکعب آب از لرستان را بدون مهار آن جاری کرد و امروز این آب وارد خوزستان شده و مردم را گرفتار کرده است.

ملک‌شاهی راد با بیان اینکه خسارات وارده از توان دولت خارج است و باید از صندوق توسعه ملی استفاده شود، گفت: مردم در استان لرستان دچار خسارات زیادی شده‌اند که مقصر آن وزارتخانه‌های نیرو و راه هستند. با دادن چند تومان وام بلاعوض نمک بر زخم مردم نپاشید چون حداقل پول برای یک خانواده فقیر ۵۰ میلیون تومان است و نمی‌توان با سه میلیون مشکلی را حل کرد. باید خسارات مردم کامل پرداخت شود چون مقصر دولت است.

این عضو مجمع نمایندگان استان لرستان با بیان اینکه بی‌تدبیری مسئولان خانه‌های مردم را ویران کرده است، افزود: اگر امروز خوزستان زیر آب رفته توطئه دشمن و نفوذی‌ها در طول ۳۰ سال گذشته است که شاید تعمدی وجود داشته است. روی این موضوع فکر کنید.

وی همچنین با بیان اینکه مدیریت بحران ضد بحران عمل کرده است، گفت: مدیریت بحران با این همه تجربه هنوز در آغاز راه است. باید برای آینده فکری کنیم. وزارت نیرو هم برای جلوگیری از مشکلات دست از لجاجت بردارد و تن به نظرات کارشناسی دهد. اگر آبخیزداری و آبخان‌داری صورت می‌گرفت و آب رها می‌شد امروز شاهد سیل در لرستان و خوزستان نبودیم.

نماینده خرم‌آباد در پایان گفت: از دو وزارت نیرو و راه به قوه قضائیه شکایت می‌کنم. خیانت این دو وزارتخانه باید آشکار و مشهود شود و به این موضوع رسیدگی گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha