• یکشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98011805876
  • خبرنگار : 71565

بررسی ابعاد سیل اخیر در مجلس

پارسایی: همدلی میان مردم و دولت را در جریان سیل اخیر ارج نهیم

پارسایی: همدلی میان مردم و دولت را در جریان سیل اخیر ارج نهیم

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مسئولان دولتی در جریان سیل اخیر فارس بیان‌ کرد: این حضور مسئولان که موجب همدلی میان مردم و دولت بود را ارج نهیم و نگذاریم برخی کم کاری‌ها به این همدلی خدشه وارد کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، بهرام پارسایی در جلسه امروز مجلس و در جریان بررسی ابعاد سیل اخیر در مناطق مختلف کشور از جمله استان فارس و شیراز گفت‌: از حضور انسان دوستانه مردم شیراز و فارس در جریان سیل اخیر تشکر می‌کنم. آنها  فرهنگ ایرانی و ایران را به مردم جهان نشان دادند. با آغاز سیل در فارس و شیراز شاهد حضور مدیران در کنار مردم بودیم که این همدلی میان مردم و دولت را نشان می‌دهد. باید این همدلی دولت و مردم را  ارج نهیم و نگذاریم برخی کم کاری‌ها به این همدلی خدشه وارد کند.

وی در ادامه، خاطرنشان کرد: در "دروازه‌ قرآن" متاسفانه ۲۱ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۰۵ نفر مجروح شدند. کل خسارات استان فارس ۷۰۰ میلیارد تومان است. فارس، شیراز، خوزستان، کرمانشاه، آق قلا و دیگر مناطق تفاوتی با هم ندارند. همه این مناطق ایران هستند و همه ما هم اندوهگین هستیم و باید همه دست در دست هم مشکلات را برطرف کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، عنوان کرد: بی شک علت سیل در شیراز دخالت‌های انسانی و دستکاری‌ها بود. عرض رودخانه بالغ بر ۴۰ متر و دارای عمق زیاد است که در سال ۶۷ ــ ۶۸ این رودخانه تغییر کاربری داده شد. مقصر این دستکاری‌ها مدیریت شهری آن زمان، عدم نظارت و حفاظت از حریم رودخانه در داخل و خارج از شهر توسط وزارت نیروی آن زمان و کمیسیون ماده "پنج" است که اجازه این تغییر کاربری را داده است. ما باید توجه کنیم که این تهدید در همه شهرها وجود دارد و باید رسیدگی به آسیب دیدگان سیل را در اولویت قرار دهیم.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت: کمیسیون اصل "۹۰" به این موضوع ورود کند.

پارسایی در پایان تاکید کرد: ما در شیراز شاهد یک الگوی انسجام میان مردم،  دولت، نیروهای نظامی و انتظامی، نهادهای مردمی و شهرداری ها بودیم. ما شاهد حضور معاون و تیم دولت در این روزها بودیم. دغدغه‌ اصلی ما بر این است که باید توجه داشته باشیم که این موضوع در شهرهای دیگر هم باید مورد اهتمام قرار گیرد. این موضوع در تهران نیز یک تهدید محسوب می‌شود و باید به این موضوع نیز توجه کرد.

انتهای پیام   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha