• یکشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98011805903
  • خبرنگار : 71565

/بررسی ابعاد سیل اخیر در مجلس/

رضیان: پرداخت خسارت سیل زدگان در اولویت کار دولت باشد

رضیان: پرداخت خسارت سیل زدگان در اولویت کار دولت باشد

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اولویت دولت و مجلس باید ساماندهی رودخانه‌ها و جلوگیری از تجاوز به حریم رودخانه‌ها باشد، اظهار کرد: اولویت دولت پرداخت خسارت سیل زدگان باشد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، عبدالله رضیان، نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی ابعاد سیل اخیر در مناطق مختلف کشور از جمله مازندران در جلسه علنی امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی گفت‌: از بردباری مردم سیل زده مازندران به ویژه‌ شهرستان‌های سیمرغ، سوادکو، میان دو رود، ساری  و نکا تشکر می‌کنم. این سیل مازندران با توجه به بارندگی‌های زیادی که همیشه شاهد آن بودیم ناشی از ضعف ما و سهل انگاری دستگاه‌های مختلف در طول سال‌های گذشته بود، چرا که رودخانه‌ها ساماندهی نشده‌اند، دیواری سازی صورت نگرفته است و به حریم این رودخانه‌ها تجاوز شده است که این موارد موجب رقم خوردن اتفاقات اخیر بود.

وی افزود: در حال‌ حاضر اولویت مجلس شورای اسلامی و دولت باید ساماندهی رودخانه‌ها باشد، چرا که یقینا در کوتاه مدت باز هم شاهد این آسیب‌ها خواهیم بود.  در شهر زیرآب سوادکوه در طول سال‌ها شاهد بودیم که به حریم رودخانه تجاوز شد و دیواره سازی لازم انجام نشد و این موضوع موجب شد در چهار سال پیش چند خانه‌ در سیل آسیب ببینند. چند باری هم در این خصوص با دولت صحبت‌هایی داشته‌ایم که اتفاقی رخ نداد. در سیمرغ نیز پل‌های غیر استاندارد موجب بالا آمدن آب شد. شهر کیاکلا در آسیب جدی قرار گرفته بود. اینها ناشی از ضعف مدیریت ما بود. ما باید خسارت‌ها را جدی بگیریم. باید پرداخت خسارت‌ها را در اولویت قرار دهیم. از دستگاه‌هایی که پای کار آمده‌اند همچون سپاه و جمعیت هلال احمر تشکر می‌کنم. در حال‌ حاضر هم در مازندران در شهر زیرآب بحران‌هایی را شاهد هستیم. زیرساخت‌های ما در دانشگاه‌ها و مدارس دچار مشکل هستند. هنوز خسارت سیل غرب استان مازندران پرداخت نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha