• یکشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98011806070
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۸ فروردین بخوانید؛

تشکیل ستاد انتخاباتی یک حزب/نقش آمریکا در سیل ایران/همکاری ایران و عراق در پدافند هوایی و...

تشکیل ستاد انتخاباتی یک حزب/نقش آمریکا در سیل ایران/همکاری ایران و عراق در پدافند هوایی و...

جزئیات خبر خوش دولت برای ساکنان منطقه «سعدی» شیراز، احضار تعدادی از مقصران احتمالی در حادثه سیل شیراز، ممانعت آمریکا از ورود کمک‌های بین‌المللی بشردوستانه به سیل‌زدگان، درخواست‌های زیاده‌خواهانه اعضای گروه هفت از ایران، تشکیل ستاد انتخابات حزب موتلفه، میانجیگری عبدالمهدی میان تهران و ریاض، همکاری ایران و عراق در عرصه پدافند هوایی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، هجدهم فروردین ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ستاد انتخابات حزب موتلفه تشکیل شده است، گفت: هماهنگی و همکاری با نیروهای انقلابی، رویکرد حزب موتلفه برای انتخابات پیش‌رو است. وی افزود: ستاد انتخابات حزب موتلفه در سال گذشته تشکیل شده و جلسات این ستاد به صورت مرتب برگزار می‌شود، ولی نیازی ندیدیم که این فعالیت‌ها را رسانه‌ای کنیم.

همچنین جواد امام، دبیرکل حزب مجمع ایثارگران با اشاره به اینکه هدف از تشکیل این حزب کمک برای خروج کشور از وضعیت فعلی است، گفت: اولویت ما نه مشارکت در قدرت بلکه نظارت بر قدرت و حفظ منافع ملی است البته در شرایط مقتضی و مناسب، مخالفتی با مشارکت در قدرت نداریم.

در جریان سفر استانی به جنوب تهران

افتتاح ۳ طرح عمرانی در حوزه‌های حمل و نقل شهری، مسکن و محیط زیست با حضور روحانی

افتتاح بخش جنوبی خط ۶ مترو تهران توسط رئیس‌جمهور

افتتاح نخستین طرح مسکن امید تهران با حضور رئیس جمهور

بهره‌برداری از کمربند سبز تهران توسط رئیس جمهور

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری همزمان از سه طرح عمرانی در استان تهران گفت: آنچه در تهران ساخته می‌شود برای کل کشور سودمند است؛ چرا که تهران پایتخت این کشور است و حومه بزرگی دارد و نیز بسیاری از مردم کشور برای انجام اموری در طول سال قطعاً به این شهر سفر می‌کنند، پس عوائد ساخت هر چیزی در تهران شامل کل کشور می‌شود. رییس جمهور تاکید کرد: تهران باید با توسعه جنگل‌ها در اطرافش محاصره شود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که وضعیت شیراز یکی، دو روز بعد از حادثه سیل "دروازه‌ قرآن" به حالت عادی برگشت گفت که نباید به خاطر برخی گلایه‌ها انسجام و همدلی بین دولت و ملت را در حادثه سیل اخیر تحت الشعاع قرار دهیم. پارسایی همچنین جزئیاتی از خبر خوش دولت برای ساکنان منطقه «سعدی» شیراز مطرح کرد.

دادستان شیراز  هم از احضار تعدادی از مقصران احتمالی در حادثه سیل شیراز خبر داد و گفت که اخبار تکمیلی در این باره، در آینده اعلام خواهد شد.

همچنین محمد رضا تابش دست اندازی و تخریب طبیعت و همچنین متناسب نبودن زیر ساخت‌ها با دفع سیلاب را از علل افزایش خسارات سیل اخیر دانست و با بیان این که «بودجه امسال جوابگوی تامین این حجم از خرابی ها نیست» بر ضرورت جذب کمک‌های بین‌المللی و برداشت از صندوق توسعه ملی برای جبران خسارات تاکید کرد. وی افزود: دستگاه دیپلماسی باید برای جذب کمک‌های بین‌المللی به سیل‌زدگان بسیج شود.

محمدرضا عارف هم  در صفحه اینستاگرام خود تاکید کرد: باید در مواقع بحرانی به جای متهم‌کردن یکدیگر با همدلی و وفاق و با همراهی مردم نوع‌دوست بر مشکلات فائق آییم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در بدو ورود به گلستان در فرودگاه گرگان با بیان اینکه از نزول باران باید با برنامه‌ریزی درست استفاده شود، گفت: آسیب شناسی مهمترین کار است که باید در چنین بلایای طبیعی انجام دهیم چرا که این حادثه، اولین و آخرین حادثه نخواهد بود و باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

رئیس قوه قضاییه همچنین در جمع مردم روستای میرزاعلی یلقی شهرستان آق قلا افزود : در سیل گلستان شاهد حضور و یکپارچگی نیروهای مردمی، امدادی، دولتی،‌ سپاه، ارتش، بسیج و انتظامی بودیم که نشان داد در سختی ها همه کنار هم هستیم.

امروز همچنین سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه سردار شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان و جمعی از مسئولین ستاداربعین کشور از مناطق سیل زده خوزستان بازدید کرد.

رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در سخنرانی‌اش در گردهمایی سالانه ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه در لاس‌وگاس در ایالت نوادا بار دیگر با لفاظی علیه توافق هسته‌ای مدعی شد که به دلیل رفتارهای خطرناک ایران از این توافق خارج شده است.  دونالد ترامپ تاکید کرد که توافق هسته ای فاجعه بار بود و در بخش دیگر از سخنانش افزود: ایران می‌خواهد اسرائیل را بکشد.

نشست گروه هفت با حضور وزای خارجه کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، کانادا و مقام دوم وزارت امور خارجه آمریکا (جان سولیوان) و همچنین فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر دینارد واقع در سنت مالو فرانسه برگزار شد که با انتشار بیانیه‌ای رسمی که وزیر خارجه فرانسه آن را در صفحه توییترش منتشر کرده همراه بود. در بخشی از این بیانیه به مواضع این کشورها درباره فعالیت‌های ایران از جمله برنامه موشکی آن اشاره شده است.

در واکنش به این بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه با تقبیح مواضع نادرست و غیرواقع بینانه گروه هفت، بر نقش سازنده و غیر قابل انکار جمهوری اسلامی ایران در تحکیم ثبات، امنیت و مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا و نیز صلح آمیز و دفاعی بودن برنامه موشکی کشورمان تاکید کرد. وی افزود: بیانیه گروه هفت در تناقض صریح با برجام و تعهدات سه کشور اروپایی است.

بهرام قاسمی همچنین با اشاره به اینکه دولت آمریکا اقداماتی در تضاد با معیارهای بین‌المللی اتخاذ کرد و حساب‌های هلال احمر ایران را بست از کمک‌های بشردوستانه برخی کشورها به سیل‌زدگان ایران از جمله کویت تقدیر و تشکر کرد و گفت: دولت آمریکا مسئول نتایج مخرب سیل‌های اخیر ایران است

امیر حاتمی، وزیر دفاع هم با اشاره به ممانعت دولت آمریکا از ورود کمک‌های بشردوستانه بین المللی به سیل زدگان ایران بیان کرد: آنها بار دیگر خباثت و عمق دشمنی خود با ملت بزرگ ایران اسلامی را به تصویر کشیدند و ثابت کردند تنها با نظام اسلامی مشکل ندارند؛ بلکه علی رغم تبلیغات رسانه‌ای خود از رسیدن ساده ترین اقلام ضروری برای نجات جان انسان های مصیبت زده از سیل نیز دریغ می کنند.

در همین رابطه بهمن کشاورز، حقوقدان با بیان اینکه آمریکا و اروپا حتی در موقعیت سیل نیز اهداف مشترک خود را دنبال می‌کنند، گفت: کشورهای اروپایی حتی در موقعیت خطیر حوادث سیل اخیر از آمریکای ترامپ می‌ترسند و دیدگاهی مانند او دارند و از هر موقعیتی برای رسیدن به اهداف مشترک سود می‌جویند.

یک رسانه عراقی اعلام کرد که نخست‌وزیر عراق پیشنهاد میانجیگری میان تهران و ریاض را به ایرانی‌ها مطرح خواهد کرد.

همچنین سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دیدار با سپهبد «عثمان الغانمی» رئیس ستاد مشترک ارتش عراق، در جمع خبرنگاران در خصوص مسائل مطرح شده در این دیدار از همکاری ایران و عراق در عرصه پدافند هوایی و اعمال کنترل بیشتر بر نظامیان آمریکایی در عراق خبر داد.

وکیل مدافع حسین هدایتی از برگزاری جلسه دادگاه موکلش در روز یکشنبه هفته آینده-  ۲۵ فروردین ماه - خبر داد.سیامک مدیرخراسانی در پاسخ به این سوال که آیا جلسه هفته آینده جلسه آخر دادگاه است گفت که از این موضوع اطلاعی ندارد.

محمود علیزاده طباطبایی با اشاره به اینکه حکم صادر شده در پرونده متهمان دکل نفتی غیر قطعی است، گفت: از بیان جزئیات حکم معذور هستم و صرفا مراجع قضایی می‌توانند در رابطه با احکام صادر شده در این پرونده اطلاع رسانی کنند.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یکشنبه) هجدهم فروردین ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha