• دوشنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98011906677
  • خبرنگار : 71605

دبیر اینوتکس ۲۰۱۹ اعلام کرد

خدمات اینوتکس برای شرکتهای خارجی متمایل به همکاری با ایران/برپایی بیش از ۳۰ رویداد نوآوری

خدمات اینوتکس برای شرکتهای خارجی متمایل به همکاری با ایران/برپایی بیش از ۳۰ رویداد نوآوری

دبیر اینوتکس ۲۰۱۹ ضمن بیان شعار امسال این نمایشگاه تحت عنوان "اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف" خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۸ هزار نفر از اینوتکس بازدید کنند، ضمن آن که فضاهایی همچون کافه استارتاپی نیز با هزینه کمتر برای حضور استارتاپ‌ها و مخترعین فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، اکبر قنبرپور در نشست خبری امروز شعار امسال اینوتکس ۲۰۱۹ را "اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف" عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی شده از نمایشگاه امسال که در فضای بیش از ۱۰ هزار متر مربع برگزار می‌شود، بیش از ۸ هزار نفر بازدید داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برای مجموعه‌های کوچک‌تر فضای کافه استارتاپی با هزینه کمتر فراهم شده است، افزود: استارتاپ‌ها و برگزارکنندگان رویدادها و مخترعین می‌توانند در چنین فضایی حضور داشته باشند، ضمن آنکه ارائه‌کنندگان فضای اشتراکی، شرکت‌ها و پارک‌ها در فضاهای بزرگ‌تر حضور خواهند داشت.

دبیر نمایشگاه اینوتکس همچنین از اختصاص فضای مجازی به نام "کافه سرمایه اینوتکس" به منظور ملاقات سرمایه‌گذار و استارتاپ خبر داد و افزود: در اینوتکس ۲۰۱۹ بازیگران مختلف عرصه فناوری و نوآوری به زیر یک سقف می‌آیند و بیش از ۳۰ رویداد در آن برگزار خواهد شد.

قنبرپور سپس به ذکر سه نقطه تفاوت این نمایشگاه با سایر نمایشگاه‌های مشابه پرداخت و گفت: اینوتکس به هیچ وجه جنبه بازرگانی ندارد و شرکتهای بازرگانی در آن حضور ندارند، اما شرکتهای نوآور و فناور برای تعریف همکاری با سایر بازیگران در آن حضور پررنگی دارند.

وی ادامه داد: همچنین در این رویداد همه بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری دعوت هستند و می‌توان گفت ۱۲ بازیگر مختلف در آن حضور دارند. تفاوت سوم این است که برگزارکنندگان این رویداد خود این کمیته هستند.

قنبرپور ضمن اشاره به در نظر گرفته شدن بخش ویژه‌ای برای رسانه‌ها با همکاری رسانه‌های استارتاپی، خاطر نشان کرد: از جمله اهداف اینوتکس این است که جریان‌های سرمایه‌گذاری و ملاقات بین صاحبان سرمایه و استارتاپها به راه افتد. در همین زمینه رویدادی تحت عنوان رقابت استارتاپی از هفته آینده در ۶ شهر تهران، بندرعباس، یزد، رشت، بیرجند و کرمانشاه رقم می‌خورد که هدف آن معرفی استارتاپ‌های برتر هر شهر به سرمایه‌گذاران است.

وی رویداد فوق را بستری برای رقابت استارتاپ‌ها دانست و افزود: مرحله نهایی این رقابت در اینوتکس ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد.

قنبرپور همچین محور یا هدف مشارکت و همکاری بین استارتاپ‌ها را یادآور شد و اضافه کرد: محور آخر اینوتکس نیز بررسی چالش‌های اکوسیستم و تولید محتوا در این راستا است. همچنین بخش مجازی برای نوجوانان در نظر گرفته شده تا مبنای کارآفرینی به آنها آموزش داده شود.

وی مهلت ثبت‌نام در نمایشگاه اینوتکس را که از ۲۵ اسفند آغاز شده تا ۵ اردیبهشت ماه اعلام کرد و گفت: اتمام جانمایی پایان اردیبهشت ماه خواهد بود.

وی همچنین ثبت نام بازدیدکنندگان را در نمایشگاه اجباری دانست و گفت: بازدیدکنندگان از تاریخ اول اردیبهشت تا روز آخر نمایشگاه فرصت دارند که در سامانه اینوتکس ثبت نام کنند.

قنبرپور، ضمن عنوان کردن شکل‌گیری ارتباطات بین افراد به عنوان مهمترین دستاورد نمایشگاه، یادآور شد: صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکتها برای حضور در نمایشگاه کمک می‌کنند.

خدمات اینوتکس ۲۰۱۹ برای شرکتهای خارجی متمایل به همکاری با ایران

وی سپس به برخی امکانات و خدمات ارائه شده به شرکتهای خارجی که بخواهند در کشور سرمایه‌گذاری کنند اشاره کرد و توضیح داد: برای این شرکتها یک سال استقرار رایگان در پارک فناوری پردیس، ۲۰ سال معافیت مالیاتی در پروانه اشتغال در نظر گرفته شده و همچنین یک مجموعه سرمایه گذار در داخل کشور نیز اعلام آمادگی کرده که به عنوان بخش سوم سرمایه‌گذاری مشترکی را با شرکت خارجی و یک شرکت ایرانی به انجام برساند.

قنبرپور ضمن اظهار امیدواری برای اینکه حضور کشورهای عضو اسکاپ (کمیسیون اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد) در نمایشگاه پررنگ باشد، گفت: پیش‌بینی می‌شود میزبان ۲۰ شرکت خارجی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha