• دوشنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98011906886
  • خبرنگار : 30054

ثبت تغییرات شرکت تجاری با "هاناثبت"

ثبت تغییرات شرکت تجاری با "هاناثبت"

ثبت تغییرات شرکت تجاری بعد از ثبت شرکت اتفاق می‌افتد و نیاز به صورت‌جلسه تغییرات شرکت می‌باشد موارد ضروری ثبت تغییرات شرکت شامل تغییر اسم شرکت، انحلال و .... می‌باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام هاناثبت، هر شرکتی پس از ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی با توجه به فضای بازار یا تغییر ماهیت خود می‌تواند در مواردی از اساسنامه یا باقی موارد مرتبط با شرکت تغییراتی ایجاد کند. این تغییرات ممکن است طی مجمع عادی یا مجمع عمومی فوق‌العاده یا طبق صورت‌جلسه هیأت مدیره اتفاق بیفتد.

ثبت شرکت از طریق سامانه اداره ثبت شرکت‌ها انجام می‌شود و همچنین برای ثبت تغییرات شرکت نیز باید به این سامانه مراجعه کرد. جهت ثبت تغییرات شرکت صورت‌جلسه‌ای نیاز است که به امضای تمامی اعضای شرکت رسیده باشد. همچنین شرکت‌هایی که موقع ثبت به مجوزهای مراجع ذی‌صلاح نیاز داشتند برای تغییرات خود باید دوباره این مجوزها را دریافت کنند و همراه با صورت‌جلسه تغییرات شرکت، اصل مدارک و مجوز به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه شود. اداره کل شرکت‌ها، در صورت رعایت اصول و قاعده قانونی و مطابقت آن با پرونده اصلی شرکت هنگام ثبت، مجوز صدور آگهی ثبت تغییرات در روزنامه رسمی کشور و روزنامه‌های محلی را صادر می‌کند.

ثبت تغییرات الزامی شرکت‌ها

طبق قانون، ثبت تغییرات شرکت در برخی از موارد شرکت‌ها در قانون الزامی است و این تغییرات باید به اطلاع اداره ثبت شرکت‌ها و عموم رسانده شود.

این تغییرات عبارتند از:

- تغییرات در اساسنامه و قوانین

- تمدید مدت شرکت

- انحلال شرکت و شعب آن حتی در مواردی که انحلال به دلیل انقضای مدت شرکت اتفاق می‌افتد

- افزایش یا کاهش سرمایه یا سهم هر یک از شرکا

- افزایش یا کاهش تعداد اعضای هیأت مدیره و تغییر مدیران

- تغییر اسم شرکت

این تغییرات به صورت غیرحضوری از طریق پایگاه اینترنتی انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند از طریق این سامانه اقدام به ثبت تغییرات شرکت کنند.

مراحل بارگذاری ثبت صورت‌جلسه تغییرات شرکت‌

- تکمیل اطلاعات شرکت

- وارد کردن شناسه ملی شرکت در جای مربوطه

- وارد کردن شماره ثبت شرکت

- انتخاب نوع شرکت

- وارد کردن نوع صورت‌جلسه (مجمع عمومی سالیانه، مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق‌العاده)

- تعیین نصاب جلسه (حضور تمامی اعضای تشکیل‌دهنده شرکت یا اکثریت آن‌ها)

- وارد کردن مشخصات

- سمت متقاضی واردکننده مشخصات

- وارد کردن اطلاعات برگزاری جلسه

- دریافت شماره دسترسی ۱۹ رقمی در قسمت پذیرش موقت

- وارد کردن تصمیمات اخذ شده در جلسه

- تایپ متن صورت‌جلسه

- تأییدیه پذیرش جهت ارسال صورت‌جلسه به اداره ثبت شرکت‌ها

علاوه بر ثبت تمامی اطلاعات شرکت، برای ثبت تغییرات شرکت مدارک دیگری نیز مورد نیاز است که باید در پایگاه اینترنتی بارگذاری شود.

این مدارک عبارتند از:

- کپی برابر اصل مدارک شناسایی تمام شرکای جدید

- افرادی که از شرکت خارج می‌شوند باید به همراه مدارک شناسایی خود جهت امضا به دفاتر اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه کنند.

- لیست شرکا به همراه میزان سهم هر کدام در شرکت

- کپی روزنامه آخرین تغییرات شرکت و هیأت مدیره یا در صورت اولین بار کپی روزنامه آگهی شرکت

- کپی اساسنامه شرکت

در صورت انحلال حضور تمامی شرکا و مدیر در دفاتر اداره ثبت شرکت‌ها الزامی است.

پس از تکمیل مدارک و ورود اطلاعات شرکت در پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکت‌ها ظرف حداکثر سه روز کاری باید نسخه اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمیمه‌های آن را به صورت پست سفارشی به آدرسی که در تأییدیه پذیرش پایگاه اینترنتی گرفته‌اید ارسال کنید.

برای دریافت مشاوره ثبت تغییرات شرکت و دیگر امور ثبتی شامل ثبت شرکت ثبت برند استعلام ثبت شرکت اخذ کارت بازرگانی و … می‌توانید با ثبت شرکت هانا با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰ تماس گرفته یا از وب سایت هانا ثبت دیدن فرمائید.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.