• سه‌شنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98012007194
  • خبرنگار : 71381

در واکنش به اقدام خصمانه آمریکا

مجلس ایران یکپارچه سپاهی شد، نظامیان آمریکایی تروریست

مجلس ایران یکپارچه سپاهی شد، نظامیان آمریکایی تروریست

در سومین روز کاری مجلس شورای اسلامی ایران در سال ۱۳۹۸، نمایندگان در واکنش به اقدام خصمانه آمریکا با لباس سپاهی در مجلس حضور یافتند.

به گزارش ایسنا جلسه علنی امروز (سه شنبه) ۲۰ فروردین مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و تعدادی از نمایندگان مجلس در حرکتی نمادین با پوشیدن لباس سپاه و سردادن شعار مرگ بر آمریکا به اقدام آمریکا در تروریستی اعلام کردن سپاه واکنش نشان دادند.

در این جلسه لاریجانی در واکنشی قاطعانه به اقدام آمریکا علیه سپاه گفت: رفتار ننگین رژیم آمریکا در این روزها که با وقاحت و پُررویی سپاه پاسداران را جزو گروه‌های تروریستی اعلام کرد نشانگر عمق کینه‌ورزی، جهالت و سفاهت این رژیم است.

همچنین با امضای بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس طرح دو فوریتی تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر آمریکا تدوین شد که متن کامل آن را میتوانید اینجا بخوانید .

در همین رابطه علی مطهری اعلام سپاه به عنوان گروه تروریستی را آخرین حربه آمریکایی‌ها عنوان کرد و گفت که طرح دو فوریتی حمایت از سپاه امروز در مجلس مطرح و تصویب خواهد شد. وی افزود: آمریکایی‌ها اشتباه بزرگی کردند زیرا سپاه سازمانی محبوب بین مردم ایران و منطقه است و وقتی آن را تروریست می‌خوانند ضعف خود را نشان می‌دهند.

واکنش‌ها به اقدام آمریکا علیه سپاه

حاجی‌دلیگانی: اقدام آمریکایی‌ها در شرایط امروز، حماقت است

لاهوتی: دنیا جنایات آمریکایی‌ها را فراموش نخواهد کرد

جعفرزاده: ملت تا آخرین قطره خون خود پشت سپاه می‌ایستد

وکیلی: انرژی نیروهای نظام صرف سازندگی شود نه حصر یکدیگر

حضرتی: آمریکا هیچ وقت نتوانسته به تحلیل درست درباره ملت ایران برسد

سالک: تا انقلاب هست سپاه نیز خواهد بود

کریمی‌قدوسی خطاب به ترامپ: منتظر استقبال از تابوت تروریست‌های آمریکایی باش

دهقانی: سپاه امروز همانند خاری در چشم آمریکاست

نماینده بندرعباس:آمریکایی‌ها ترس خود را از اقتدار نظام به وضوح نشان دادند

نماینده بروجرد: سپاه یک نهاد صرفا نظامی نیست

آشوری: تروریست خواندن سپاه عمق وقاحت آمریکایی را نشان داد

***

همچنین سید حسین نقوی حسینی از تهیه دو طرح دو فوریتی و سه فوریتی برای اقدام مقابله به مثل با رفتار خصمانه آمریکا در قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی خبر داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری هم با اشاره به انتقادات ایشان نسبت به علمکرد مجلس شورای اسلامی در قبال آمریکا عنوان کردند که تصمیمات قانونی درخور شأن ملت انقلابی ایران را خواهند گرفت.

تعداد زیادی از نمایندگان مجلس نیز در گفت و گو با ایسنا نسبت به این اقدام آمریکا واکنش نشان دادند که میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

محمود صادقی: مجلس، یکپارچه پشتیبان سپاه خواهد بود

عارف: در برابر دسیسه‌های آمریکا از نیروهای مسلح کشورمان حمایت می‌کنیم

بروجردی: آمریکایی‌ها باید عواقب اشتباهشان را تحمل کنند

کوهکن:مجلس از حیثیت سپاه دفاع می‌کند

وکیلی: قراردادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی اقدامی از جنس تحریم‌هاست

نجفی: اقدام آمریکا علیه سپاه خلاف مقررات و حقوق بین‌الملل است

سروش: تروریست دانستن سپاه، دمیدن آشکار آمریکا در شیپور جنگ است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: اقدام آمریکا علیه سپاه، تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت بین‌المللی است

نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به قرار گرفتن سپاه پاسداران، نیروی دفاعی ملت ایران در لیست گروه‌های تروریستی توسط رییس‌جمهور آمریکا اعلام انزجار شدید کردند.

در جلسه علنی امروز مجلس همچنین طرح تعویق آزمون‌های سراسری سال ۹۸ به دلیل وقوع سیل با امضای ۱۲۵ نماینده تقدیم هیات رییسه مجلس شد.

در ادامه این جلسه با ۱۳۵ رای موافق، ۲۴ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر، مجلس در مصوبه‌ای سازمان خصوصی‌سازی را مکلف به رعایت دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری‌ها کردند.

همچنین حمیدرضا فولادگر در نشست خبری در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس با موضوع رونق تولید با تاکید بر این که رونق گرفتن بازار تولید سبب ایجاد اشتغال و برون رفت از رکود تورمی می‌شود گفت: با بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید می‌توان در راستای رونق تولید گام برداشت. امروز به اندازه کافی قوانین وجود دارد ما باید به سمت اصلاح ساختارها برویم. رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تاکید کرد: بهترین راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تحقق رونق تولید است.

نمایندگان تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز را نیز تصویب کردند که بعد از آن رئیس جلسه اعلام کرد که این موضوع با تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی ادغام می‌شود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس هم  از برگزاری جلسه فوق‌العاده این فراکسیون برای بررسی ابعاد سیل اخیر در کشور خبر داد.

همچنین حسن کامران، نماینده اصفهان در تذکری بر لزوم اجرایی شدن قوانین ایثارگران درباره‌ همسران جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان تاکید کرد.

در پایان جلسه علنی نوبت صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جایگاه هیات رییسه و پشت تریبون مجلس شورای اسلامی ایستادند و با لباس سپاه عکس دسته جمعی انداختند.

در حاشیه این جلسه همچنین نمایشگاه عکسی از خسارات وارده ناشی از سیل اخیر لرستان در روستاهای شهرستان الیگودرز به معرض دید گذاشته شد.

نماینده مردم نهاوند هم در تذکری  از خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی این شهرستان در سیل اخیر خبر داد و  گفت: قرار بود به واسطه سیلی که در بیش از ۲۰ استان جاری شده وزرا در مجلس حضور پیدا کنند. این مطالبه جدی نمایندگان است اما متأسفانه تاکنون محقق نشده است.

ناطقین امروز مجلس

مرادی: به جای فردوسی پور و مهران مدیری با مفسدان برخورد شود

امیری خامکانی: امروز وقت ایده اصلاحات اقتصادی رسیده است

مفتح مطرح کرد:لزوم عدم محدودیت اصلاحات اقتصادی به دوران بررسی بودجه

فولادگر: بزرگترین نیروی ضد تروریستی در منطقه سپاه پاسداران است

طاهرخانی: رفتار نابخردانه ترامپ در تروریستی اعلام کردن سپاه، خلاف اصول بین‌الملل است

***

در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) هم نمایندگان  با رأی قاطع با دو فوریت طرح تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریکا موافقت و آن را تصویب کردند که به موجب این طرح نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا تروریست اعلام می‌شوند.

همچنین امیر سرتیپ امیرحاتمی که در جلسه علنی نوبت عصر امروز  مجلس و در زمان مطرح شدن طرح دو فوریتی تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریکا با لباس سپاه در مجلس شورای اسلامی حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران نسبت به اقدام آمریکا واکنش نشان داد و با تاکید بر این‌که اقدام آمریکا در قراردادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی غیرقانونی و غیرحقوقی است، گفت: اقدام آمریکا درباره سپاه باعث منسجم‌تر شدن مردم و مسئولان ایران می‌شود.

سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم در نامه‌ای از اقدام انقلابی امروز نمایندگان در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی کرد.

فریده اولاد قباد، رئیس فراکسیون زنان مجلس هم گفت که این فراکسیون اقدام دولت آمریکا علیه سپاه را محکوم می‌کند.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

بدری: وزیر راه توسعه زیرساخت ارتباطی استان اردبیل را در اولویت قرار دهد

نقوی حسینی: وزیر راه و شهرسازی در خصوص مبالغ بالای اجاره بهای مسکن کاری کند

نماینده شادگان: ما منازل و شهرهای خود را تخلیه نمی‌کنیم

داودی: تنها نتیجه اقدام اخیر آمریکا افزایش مقبولیت سپاه است

نوروزی: آمریکا در اقدام خود علیه سپاه خلاف منشور ملل متحد عمل کرده است

درخواست نماینده نیشابور درخصوص پرداخت حق بیمه جانبازان در آستانه روز جانباز

حمزه: گمرکات در صادرات گوجه کارشکنی می‌کنند

گودرزی: ترامپ باعث شد تمام گرایش‌های سیاسی در کشور لباس سبز سپاه بر تن کنند

تذکر نماینده مردم مشهد درخصوص وضعیت فرهنگی جامعه

***

در حاشیه جلسه امروز معاون پارلمانی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران در مورد علل عدم حضور وزرای کشور، نیرو، راه و شهرسازی و رئیس سازمان مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز بود که وزرا شرایط خوزستان را به صورت لحظه ای رصد کنند به همین دلیل به مجلس نرفتند.

در پایان جلسه علنی بعد از ظهر علی مطهری سالروز شهادت صیاد شیرازی را گرامی داشت و اظهار کرد: فردا ۲۱ فروردین سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی است. ایشان برای پیروزی نهضت اسلامی تلاش کرد و فردی با خلوص نیت، ساده زیست و متواضع بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۰ ۱۰:۳۳

تصویر زیبایی است فقط مانده یک دلجوئی و رفاقت با مردم و مبارزه با فساد و کمی آزادی های اجتماعی تا این مردم همه جور پشت نظام باشن.

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۰ ۱۰:۴۱

حیف است ... لباس مقدس سپاهی برتن کند. مرگ بر شیطان بزرگ امریکا مرگ بر شیطان داخلی،تفرقه افکنان و دوقطبی کردن جامعه مرگ برامریکا

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۰ ۱۰:۴۳

در واقع شکل واقعی مجلس ما مشخص شد...

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۰ ۱۱:۲۲

... به جای این لباس ها میشد 300 عدد پتو به سیل زدگان داد!

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۰ ۱۱:۲۶

...چه تاثیری دارد!!!! ...

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۰ ۱۳:۳۶

آمریکا با منا فعی که از ایران می خواهد نمی تواند به آنها خیلی راحت برسد دست به هر کاری وهر حرفی میزند

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۰ ۱۳:۴۳

همش شو و نمایشه. آمریکا سپاه را در لیست سیاه قرار داد ارزش پول ما 1000 تومن کاهش پیدا کرد و طلا و سکه هم گرانتر شدند. شما هم مثلا مقابله به مثل کردین. میشه بفرمائید چه اتفاقی برای آنها افتاده؟!!

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۰ ۱۳:۵۰

...ترامپ هر کاری میخواد داره میکنه...ما هم عکس یادگاری میگیریم...

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۰ ۱۹:۰۵

به فکر مشکلات مردم و گرانیها و تورم و رانت و اختلاس و...هم باشند

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۰ ۲۰:۰۷

قبلا هم برجام را آتیش زدین ولی برای خروج ازش هیچ ...نکردین!