• سه‌شنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98012007218
  • خبرنگار : 71560

در واکنش به اقدام آمریکا علیه سپاه

دهقانی: سپاه امروز همانند خاری در چشم آمریکاست

دهقانی: سپاه امروز همانند خاری در چشم آمریکاست

یک عضو فراکسیون مستقلین مجلس با اشاره به این که جمهوری اسلامی همواره مسیر درست را که مبتنی بر منطق، عقلانیت و دوستی بوده است طی کرده، گفت: دخالت آمریکا در کشور ما تاریخ طولانی دارد و کینه اصلی آن از شعار انقلاب که همان استقلال، آزادی و مبارزه با سلطه است نشأت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، کمال دهقانی فیروزآبادی به نمایندگی از فراکسیون مستقلین در واکنش به اقدام ترامپ در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران بیان کرد: کسی که برای خدا کار کند خداوند یار و یاور او خواهد بود. دخالت آمریکا در کشور ما تاریخ طولانی دارد آمریکا همواره در کشور ما دخالت کرده و بعد از گذشت مدتی به دخالت خود اعتراف کرده است. اما کینه اصلی آمریکا از پیروزی انقلاب اسلامی است. انقلابی که شعار آن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه اظهار کرد: رهبر انقلاب شعار اصلی انقلاب را استقلال و مبارزه با سلطه آمریکا و وابستگی به دیکتاتوری تعیین کرده است. کینه آمریکا با جنگ تمام عیار هشت ساله علیه ما همراه بود.

دهقانی در ادامه تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب نیز آمریکا در امور ایران دخالت می‌کرد و در کودتای ۲۸ مرداد سعی کرد حکومت مردمی مصدق را کنار بگذارد و بعدها به این موضوع اعتراف کرد. آنچه که برای ما مهم است رهبری حضرت امام بود که مبتنی بر دوستی، منطق و عقلانیت بود. ما سال‌ها راه درست را طی کردیم اما آمریکا مجبور شد مسیر خود را تغییر دهد. ما با موجود وحشی مانند صدام روبه رو شدیم که همه از آن حمایت کردند. اما ما توانسیتم بر خوی متجاوزگرانه صدام پیروز شویم.

وی افزود: زمانی که دولت قانونی سوریه و عراق توسط داعش مورد تاخت و تاز قرار گرفت کشورهای مرتجع عربی منطقه و آمریکا از داعش حمایت کردند اما جمهوری اسلامی ایران منطق درستی را در پی گرفت و از حکومت قانونی عراق و سوریه دفاع کرد. سپاه پاسدارن نیز به کمک آنها رفته تا از آنها حمایت کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: آمریکا شکستهای متعددی را از سپاه پاسداران خورده است و سپاه امروز همانند خاری در چشم اوست. همیشه این آمریکا بوده که راه غلط را رفته است و ما راه مبتنی بر عقلانیت را طی کرده‌ایم. آمریکا هم در انتقال سفارت خود در اسرائیل هم در به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان و هم در خروج از معاهدات بین المللی و هم در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران دچار اشتباه شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان گفت: پایتخت اصلی آمریکا در اسرائیل است و می‌توان گفت که آمریکایی‌ها ابزاری در دست نتانیاهو هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha