• سه‌شنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 98012007589
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی مطرح کرد

آزادی ۴۴۰ زندانی غیرعمد و مالی از زندان‌های آذربایجان شرقی در سال ۹۷

آزادی ۴۴۰ زندانی غیرعمد و مالی از زندان‌های آذربایجان شرقی در سال ۹۷

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با ارائه‌ گزارشی از فعالیت‌های این ستاد طی سال گذشته، گفت: ۴۴۰ زندانی جرائم غیرعمد در سال ۱۳۹۷ از زندان‌های استان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

‌به گزارش ایسنا، رسول تقی‌پور در این خصوص، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷، با کمک ستاد دیه و خیرین استان، ۴۴۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند که مجموع کل بدهی زندانیان آزاد شده برابر با ۱۲۲ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان این‌که ۴۳۷ تن از زندانیان آزاد شده "مرد" و ۳ نفر نیز " زن بودند، افزود: از مجموع زندانیان آزاد شده، ۲۴۱ زندانی از محکومین مالی، ۱۴ زندانی از محکومین تصادفات غیرعمد و حوادث و همچنین ۱۸۵ زندانی نیز از محکومین مهریه و نفقه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مبلغ چهار میلیارد تومان از کمک ویژه ستاد دیه برای آزادی این زندانیان تأمین شد، گفت: شش میلیارد تومان نیز از طریق تسهیلات و با پیگیری همکاران ستاد دیه و همچنین با دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها هم مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از طریق رضایت شاکیان پرونده جهت آزادی این زندانیان تأمین شد.

تقی‌پور با بیان اینکه مبلغ یک میلیارد تومان توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شد، افزود: مبلغ ۹۱ میلیارد تومان نیز در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه به صدور دادنامه اعسار توسط مراجع قضائی تأمین شده است.

وی با اشاره به تعداد آزادی در سال ۹۶ از افزایش آزادی ۲۰ درصدی خبر داده و گفت این تعداد آزادی از بدو تأسیس ستاد دیه در استان آذربایجان شرقی بی سابقه بوده و در تلاش هستیم در سال جدید نیز با کمک خیرین این تعداد را افزایش دهیم.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۲۳ زندانی جرایم غیرعمد (سه زندانی زن و ۵۲۰ زندانی مرد) در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.

وی افزود: برای آزادی این تعداد زندانی، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha