• سه‌شنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۸:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98012007808
  • خبرنگار : 71620

امیری خامکانی: امروز وقت ایده اصلاحات اقتصادی رسیده است

امیری خامکانی: امروز وقت ایده اصلاحات اقتصادی رسیده است

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در حرم رضوی تاکید کرد: هیچ چیز مهم‌تر از ایده‌ای که وقت آن رسیده است، نیست. امروز وقت ایده «اصلاحات اقتصادی» رسیده است.

به گزارش ایسنا، حسین امیری خامکانی در نطق میان دستور جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) ضمن اشاره به اقدام خصمانه دولت آمریکا گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مردمی‌ترین و مکتبی‌ترین نیروی نظامی در دنیاست. سپاه پاسداران نماد شجاعت و پاسداری از ملتی است که از متن آنها برآمده است. دفاع از ملت ایران در مقابل هجمه‌های متعددی بوده است که تا به حال از طرف آمریکا و هم پیمانانش به وجود آمده است. ترامپ امروز نه تنها در بین ملت‌های دنیا بلکه در بین ملت خود و هم پیمانانش هیچ جایگاهی ندارد. او با این اقدام ارزش‌های سپاه پاسداران را بیش از پیش برجسته نمود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس با اشاره به بارندگی‌های اخیر گفت: این باران برای کشوری که دچار خشکسال پی در پی بود بوده است، نعمت بزرگی به حسب می‌آمد که به هر دلیل دچار تلفات جانی و مالی زیادی شد. اگر علت سیل‌های اخیر دستکاری محیط زیست بوده است، برآیند عملکرد و نظارت همه بوده است. آنچه که مهم است اراده ملی و تلاش همه جانبه برای امداد و نجات، اسکان اضطراری و ان‌شاءالله اسکان دائم مردم آسیب دیده است. این کار به تنهایی از دولت ساخته نیست. همانطور که همه نهادهای مردمی و دولتی و حاکمیتی برای اسکان موقت تلاش کردند، برای اسکان دائم نیز دولت را تنها نخواهند گذاشت.

نماینده مردم کوهبنان و زرند افزود: کرمان خشکسال و زلزله‌خیز هم مردم سیل زده کشور را تنها نگذاشته و نخواهد گذاشت. آنها سخاوتمندانه دست به کار شده و هماهنگی خوبی برای کمک‌رسانی انجام داده‌اند. همچنین شرکت‌های صنعتی و معدنی استان تا به حال متعهد به پرداخت بیش از ۷۰ میلیارد ریال شده‌اند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: با همه بارندگی‌های اخیر به اطلاع دولت و ملت ایران می‌رسانم که شهرستان‌های زرند و کوهبنان در سال جاری -از مهر ماه گذشته تا کنون- به ترتیب ۷۰ میلی‌متر و ۹۰ میلی‌متر بارندگی داشته‌اند. میانگین بارندگی استان در سال جاری نیز در کل ۱۰۷ میلی‌متر بوده است. با این وضعیت باید به فکر آب شرب مردم هم باشیم.

نماینده مردم کوهبنان با اشاره به مشکلات کشاورزان این منطقه تصریح کرد: هنوز که هنوز است. مشکل وام‌های کشاورزان و باغداران نه در وضعیت کم‌محصولی بلکه در وضعیت بی‌محصولی همچنان لاینحل باقی مانده است. بیش از یکسال پیگیر امهال وام کشاورزی هستیم اما بانک‌ها همچنان به مردم فشار می‌آوردند.

وی با اشاره به زلزله‌های اخیر کوهبنان و زرند گفت: مردم در بازسازی منازل و خانه‌هایشان دچار گرانی شده و هنوز تسلیحات تکمیلی به آنها اعطا نشده است. از هیئت مدیره و مدیر عامل بانک صادرات می‌خواهم که نسبت به پرداخت ناچیز ۱۰ میلیونی متعهد باشند.

امیری خامکانی با تاکید بر اهمیت رونق تولید در سال جدید تاکید کرد: اولین راهکار رونق تولید، اصلاح فضای کسب و کار است. کاهش مسیر طولانی اداری و تسهیل این گذرگاه‌ها بسیار مؤثر است. تک تک مدیران استانی و ملی باید خود را مسئول بدانند. اصلاح سیستم پولی و بانکی، اصلاح ساختار اقتصادی، روش‌های اداری، روش‌های واگذاری نیاز امروز ما برای رونق تولید است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس در پایان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در حرم رضوی تاکید کرد: هیچ چیز مهم‌تر از ایده‌ای که وقت آن رسیده است، نیست. امروز ایده «اصلاحات اقتصادی» رسیده است. وقت درمان این زخم و درد اقتصادی اکنون است. نباید بگذاریم کهنه شود. باید تصمیمی ملی گرفته و همدل و هم‌زبان شویم. باید از هر حزب و جناح یک نقشه واحد را دنبال کنیم. نقشه‌ای که در مراکز مطالعاتی به طور کارشناسی تدوین شده باشد. امروز برای آسیب‌شناسی گذشته و تدوین راه نیازمند مراکز مطالعات استراتژیک در بخش‌های مختلف کمک بزرگی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha