• چهارشنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98012108099
  • خبرنگار : 71496

رئیس‌جمهوری موقت الجزایر: ارتش حکم قانون اساسی برای خروج از بحران را پیاده کرد

رئیس‌جمهوری موقت الجزایر: ارتش حکم قانون اساسی برای خروج از بحران را پیاده کرد

رئیس جمهوری موقت الجزایر اظهار کرد: فرماندهی ارتش الجزایر برای خروج از بحرانی که در کشور وجود دارد، بر حکم قانون اساسی به عنوان تنها مرجعی که به مردم الجزایر اجازه تحقق خواسته‌هایشان و عبور از بحران موجود را می‌دهد، پافشاری کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالقادر بن صالح، رئیس جمهوری موقت الجزایر در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به اینکه در طول چند هفته اخیر افق‌های دموکراتیک جدیدی برای الجزایر گشوده شدند، تاکید کرد: به فراخوان برای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ظرف ۹۰ روز آینده طبق بندهای قانون اساسی پایبند هستم.

بن صالح با اشاره به اینکه تنها رویایش اینست که ماموریت محول شده به او را صادقانه و درست و مطابق با احکام قانون اساسی انجام دهد، از قصد خود برای تشکیل یک هیئت ملی متعهد به برگزاری انتخابات شفاف و آزاد ریاست جمهوری خبر داد.

او گفت: قصد داریم با طبقه سیاسی و ملی درباره تشکیل هیئتی ملی برای انتخابات آتی و فراهم کردن مقدمات آن رایزنی کنیم.

رئیس جمهوری موقت الجزایر تاکید کرد: برای مردم الجزایر این مساله اهمیت دارد که رئیس جمهوری مناسب با خواسته‌های خود برای ایجاد یک ساختار سیاسی جدید انتخاب کنند و من دستم را به سوی همه گروه‌ها در الجزایر برای عبور آرام و بدون دردسر به مرحله بعدی این کشور دراز می‌کنم.

وی روز سه‌شنبه در پایتخت الجزایر سخنرانی به مناسبت انتصاب موقت در سمت ریاست جمهوری داشت.

او گفت: شورای قانون اساسی سوم آوریل جاری نشستی برگزار کرده و خلأ ریاست جمهوری را تایید کرد. طبق ماده ۱۰۲ قانون اساسی رئیس مجلس الامه مسؤولیت ریاست موقت کشور را برای نهایتا ۹۰ روز برعهده می‌گیرد و در این مدت انتخابات ریاست جمهوری را برگزار می‌کند.

بن صالح با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات ماموریتی قانونی است و او به این مسؤولیت و خدمت به مردم پایبند است، از تمامی نیروهای امنیتی به دلیل عملکرد حرفه‌ای و متعهدانه‌شان در این شرایط الجزایر تشکر کرد.

همچنین احمد قاید صالح، رئیس ستاد ارتش الجزایر اظهار کرد، ارتش با حق قانونی ملت همسو باقی خواهد ماند.

وی افزود: ارتش اطمینان ملت به حال حاضر و آینده‌شان را تضمین خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha