• چهارشنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98012108335
  • خبرنگار : 71415

رویترز: اتحادیه اروپا احتمالا بریگزیت را دست‌کم تا پایان ۲۰۱۹ به تعویق می‌اندازد

رویترز: اتحادیه اروپا احتمالا بریگزیت را دست‌کم تا پایان ۲۰۱۹ به تعویق می‌اندازد

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، اتحادیه اروپا قصد دارد امروز چهارشنبه در یک نشست اضطراری برای دومین بار فرصت به تأخیر انداختن برگزیت را به نخست وزیر انگلیس بدهد اما این بار رهبران این بلوک خواهان آن هستند که این تاخیر مشروط و طولانی‌تر باشد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز نوشته، ترزا می نخست وزیر انگلیس در آستانه برگزاری این نشست به برلین و پاریس رفت تا از رهبران این دو کشور بخواهد با به عقب انداختن تاریخ برگزیت از ۱۲ آوریل به ۳۰ ژوئن موافقت کنند.

با این حال به نوشته رویترز، دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گفته‌اند، امروز در بروکسل یک "تأخیر انعطافی" برای بریگزیت احتمالاً تا پایان سال جاری میلادی و یا حتی تا مارس ۲۰۲۰ به عنوان محتمل‌ترین گزینه مطرح است. در عین حال این گزینه به بریتانیا اجازه خروج زودتر را در صورتی که بن‌بست در لندن بر سر بریگزیت رفع شود خواهد داد.

با وجود آنکه هنوز مشخص نیست، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که از قدرتمندترین رهبران اتحادیه اروپا هستند بر سر چه چیزی با ترزا می موافقت کرده‌اند، اما یک پیش نویس مربوط به نتایج نشست اضطراری امروز اتحادیه اروپا، عنوان داشته که بریتانیا بر مبنای برخی شرایط یک فرصت دیگر برای به تأخیر انداختن بریگزیت دریافت خواهد کرد.

در این پیش نویس که توسط خبرگزاری رویترز مشاهده شده آمده است: انگلیس باید عملی کردن مأموریت‌های اتحادیه اروپا را تسهیل کرده و از هر گونه تدبیری که دستیابی به اهداف این اتحادیه را به خطر بیاندازد اجتناب کند.

بریتانیا به عنوان یک عضو کامل اتحادیه اروپا به لحاظ نظری می‌تواند هر گونه تصمیم سیاسی مهم این اتحادیه را وتو کند. با این حال در این پیش نویس محل مربوط به تاریخ پایان این فرصت خالی گذاشته شده و رهبران ۲۷ کشور دیگر اتحادیه اروپا قرار است امشب درباره آن تصمیم گیری کنند.

این در حالیست که یک مقام دفتر رئیس جمهور فرانسه گفت: در سناریوی به تأخیر انداختن مجدد برگزیت تأخیر یک ساله از نظر ما خیلی زیاد است.

او ادامه داد: اگر بریتانیا خروجش را به تأخیر بیندازد با این حال نباید اجازه شرکت در مذاکرات مربوط به بودجه اتحادیه اروپا یا انتخاب رئیس بعدی کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا را پیدا کند و ۲۷ کشور عضو دیگر باید اختیار بررسی همکاری صادقانه لندن را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha