• شنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98012409378
  • خبرنگار : 71516

نیروهای واکنش سریع سودان خواهان دوره انتقالی ۳ تا ۶ ماهه شدند

نیروهای واکنش سریع سودان خواهان دوره انتقالی ۳ تا ۶ ماهه شدند

نیروهای واکنش سریع ارتش سودان خواهان دوره انتقالی سه تا شش ماه و تشکیل دادگاه‌ها و دادستانی‌هایی برای مبارزه با فساد و برگزاری انتخابات شفاف در این کشور شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، نیروهای واکنش سریع ارتش سودان در بیانیه‌ای بر لزوم تشکیل دادگاه‌ها و دادستانی‌هایی برای مبارزه با فساد، برگزاری انتخابات آزاد و شفاف تحت نظارت محلی و بین المللی و اصلاح قانون اساسی طی دوره انتقالی تأکید کردند.

آن‌ها همچنین خواهان تشکیل شورای انتقالی با حضور نظامیان و غیرنظامیان و دوره انتقالی که از سه تا شش ماه تجاوز نکند، شدند.

نیروهای واکنش سریع سودان در این بیانیه تأکید کردند که شورای انتقالی باید نظارت بر کمیته تدوین قانون اساسی بدون مداخله در آن را برعهده بگیرد و مأموریت این شورا نجات اوضاع اقتصادی است.

آن‌ها خواهان برگزاری مذاکرات با تمامی بخش‌های جامعه سودان شدند.

این پیشنهاد نیروهای واکنش سریع بعد از آن انجام شد که عوض بن عوف، رئیس شورای نظامی انتقالی و وزیر دفاع سودان و رئیس کمیته امنیتی از پست خود استعفا داد و عبدالفتاح البرهان به جای وی تعیین شد.

محمد حمدان دلقو حمیدتی، فرمانده نیروهای واکنش سریع ارتش سودان بعد از برکناری عمر البشیر از سمت ریاست‌جمهوری سودان اعلام کرد که نمی‌تواند در این شورای نظامی حضور یابد.

حمیدتی روز جمعه گفت: نیروهای ما بخشی از نیروهای مسلح هستند و برای وحدت کشور و احترام به حقوق بشر تلاش و همواره از خواسته‌های ملت حمایت می‌کنند.

وی از جمعیت شاغلان سودان و رؤسای احزاب و جوانان خواست برای حل بحران در کشور وارد مذاکره شوند.

عوض بن عوف، وزیر دفاع سودان پنجشنبه از برکناری عمر البشیر خبر داد. سودان بیش از چهار ماه است که صحنه تظاهرات گسترده مردم علیه البشیر است.

با وجود این تحولات، گروه‌های "آزادی و تغییر" خواهان تحصن در مقابل مقر فرماندهی ارتش شدند.

آن‌ها تأکید کردند که انقلاب تا زمان سقوط کامل نظام و تحویل قدرت به دولت انتقالی ادامه خواهد داشت.

مخالفان سودانی با تحویل قدرت به ارتش مخالفت کرده و خواهان ادامه اعتراضات و تحصن در مقابل وزارت دفاع شدند. جمعیت شاغلان سودان جمعه خواهان ادامه تحصن در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha