• شنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98012409383
  • خبرنگار : 71567

زمان برگزاری آزمون ارشد به تعویق افتاد

زمان برگزاری آزمون ارشد به تعویق افتاد

بر اساس تصمیم شورای سنجش و پذیرش، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۸ به تعویق افتاد و در تاریخ های ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس تصمیم صبح امروز شورای سنجش و پذیرش، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۸ به دلیل وقوع سیل در برخی نقاط کشور و عدم آمادگی داوطلبان با حدود ۷ هفته تأخیر و در روزهای پنج شنبه ۲۳ و جمعه ۲۴ خرداد ماه سال جاری در حوزه‌های امتحانی برگزار خواهد شد.

این تصمیم در حالی در جلسه امروز شورای سنجش و پذیرش اتخاذ شد که بیش از این سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای با تعویق زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ مخالفت و اعلام کرده بود " نظر به اینکه فرایند اجرایی آزمون مذکور طولانی بوده و می‌بایست به نحوی برنامه‌ریزی شود که نتایج نهایی در اوایل شهریورماه اعلام شود، لذا آزمون مطابق برنامه‌زمان‌بندی اعلام شده قبلی در روزهای پنج‌شنبه ۹۸/۰۲/۰۵ و جمعه ۹۸/۰۲/۰۶ برگزار خواهد شد و اطلاعیه این سازمان در خصوص حوزه‌های برگزاری، تاریخ و نحوه توزیع کارت در روز دوشنبه ۹۸/۰۱/۲۶ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

همچنین سازمان سنجش در آخرین اطلاعیه خود تاکید کرده بود: " وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و این سازمان از زمان وقوع سیل، پیگیر ارائه تسهیلات یا اختصاص سهمیه مشابه زلزله زدگان از مراجع ذیصلاح برای داوطلبانی که آسیب مستقیم دیده‌اند، می‌باشد که به محض حصول نتیجه جزئیات آن در دفترچه انتخاب رشته به استحضار داوطلبان خواهد رسید".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۱۰:۳۲

باسلام،۲۳ خرداد امتحانات پایان ترم دانشجویان ترم آخر کارشناسی هست نمیشه زمانش ۲۳ خرداد نباشه کلا خرداد زمان امتحانات دانشگاههاست

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۱۰:۳۶

تصمیمات شاهکاری میگیرن اینا . مسئولین عزیز واسه این تاریخی که گذاشتین به دانشجویان سال آخر هم فکر کردین؟ وسط امتحانات هستیم آخه . این چه برنامه ریزیه

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۱۱:۱۷

با سلام این اطلاعیه شما بر روی سایت سنجش نیست و اون سایت همون اطلاعیه قبلی رو اعلام کرده، الان کدوم اطلاعیه موثق تره؟ این که شما منتشر کردید یا اونی که روی سایت سنجش می باشد؟

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۱۸:۰۰

سلام در سایت سنجش هم این اطلاعیه درج شده.

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۱۲:۱۱

متأسفیم که به فکر دانش آموزان مملکت نیستین آزمون سراسری ۹۸ چرا دست نخورده مونده؟ مگه دانش آموزان آدم نیستن؟؟!

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۱۲:۱۶

داوطلبان کنکور در مناطق سیل زده، تا هفته ها و ماه ها درگیر بازسازی محل زندگی خود هستند و به نظر من این تعویق تاثیر چندانی بر روی افزایش زمان مطالعه ایشان نخواهد گذاشت. این اقدام صرفا موجب تداخل برنامه سایر داوطلبان از حیث مصاحبه ها، آزمون ها، نظام وظیفه و ... می شود.

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۱۴:۰۲

حرف شما هم تا حدودی درسته ولی باید ببینید این تاخیر باعث رضایت اون بندگان خدا میشه یا نه...که الحمدلله اون ها راضی هستن.اخلال توی برنامه ما فدای سر دوستان آسیب دیده مون...

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۱۷:۱۳

اینطور نیست دوست عزیز ثانیه ها برای این هموطنان مهمه. هیچ وقت زود قضاوت نکنید. اوضاع در این استان ها بسیار اسفناک است. با این استدلال شما ما باید دست روی دست بگذاریم و رنجی از این عزیزان کم نکنیم.

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۱۴:۲۴

بازم یه تصمیم احساسی و غیر منطقی. اینهمه مدت ما برنامخ ریزی کردیم برای این تاریخ یهو بدون هیچ دلیل قانع کننده ای تاریخ آزمون و عوض میکنن. نمیگن مردم زندگی دارن زندگیشون هم برنامه داره. الان این تصمیم خیلی به درد سیل زده ها میخوره؟ مگه یک یا دوماه تاثیری داره تو زندگی اونا؟ بعدشم اگه قرارباشه واسه هر اتفاق بیان برنامه کنکور و عوض کنن تکلیف بقیه چی میشه؟ اومدیم و یهو یجا زلزله شدتا اون موقع. دوباره میخان عقب بندازن؟

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۱۵:۱۶

چرا کنکور سراسری تغییر نکرد به نظر سازمان سنجش دانش اموزان رو سیل نزده یا فک میکنن چون 18 سالشونه ادم نیستن و چیزی حالیشون نیست مگه ما ادم نیستیم سازمان سنجش کشوووووووور

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۱۵:۱۸

چرا کنکور سراسری تغییر نکرد واقعا چرا ؟ مگه ما کنکوریا جزو سیل زده ها نیستیم مگه سرنوشتمونو این سیل تباه نکرد

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۱۶:۱۹

با سلام، به تعویق انداختن تاریخ‌ها نه تنها تاثیری ندارد حتی بقیه افرادی که توانایی شرکت در آزمون داشتند را به دردسر می‌اندازد. حداقل راهکاری برای انصراف و بازگشت وجه می‌گذاشتید. ثبت ‌نام یک قرار داد است با تاریخ معلوم شده حال این تاریخ را تغییر دادند و برخی نمی توانند شرکت کنند.

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۲۱:۰۸

ببخشید من تاریخ فارغ التحصیلیم25اردیبهشت97ه که یک سال بعدش مهلت کنکور داشتم الان با تعویق کنکور ارشدبرای من یکسالم تموم میشه باید چکار کنم؟

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۴ ۲۱:۰۸

ببخشید من تاریخ فارغ التحصیلیم25اردیبهشت97ه که یک سال بعدش مهلت کنکور داشتم الان با تعویق کنکور ارشدبرای من یکسالم تموم میشه باید چکار کنم؟

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۷ ۲۰:۰۹

برو دفترچه خدمت پست کن ، همون زمان تاریخ اعزام میدن بهت ، اگه تاریخ امتحان زودتر از شهریور بود تاخیر بزن تا چند ماه بعدش بیوفته تاریخ اعزامت . اگه دفترچه پست نکنی ۶ ماه اضاف میخوری و دانشگاهم نمیتونی ثبت نام کنی. ولی دفترچه پست کنی هم میتونی تاخیر بزنی هم میتونی معافیت تحصیلی بگیری

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۵ ۱۸:۲۶

🔸بحران مدیریت و تصمیم نابخردانه مسئولین دولت با سلام واقعا متأسفم به وزارت علومی که با احساسات هزاران دانشجوی ارشد بازی کرد! تعجب می کنم نمایندگان مجلس به جای اینکه بیایند درباره سیل زدگان فکر اساسی و عملی بردارند، برنامه هزاران دانشجوی ارشد را که ماه ها نشسته بودند و درس می خواندند و تمام برنامه ها و زندگی خود را زیر پا گذاشته بودند که یک هفته بعد 5 و 6 اردیبهشت ماه امتحانات آنها تمام می شود و دنبال بقیه کار و زندگی خود می روند؛ ناگهان خبری از بی وجدانان و بی فکران زخم آلود جامعه می‌آید. خبری هم چون آمدن عزرائیل مبنی بر اینکه امتحانات کارشناسی ارشد 23-24 خردادماه برگزار می شود زحمات هزران دانشجو را آتش زدند. شما اگر واقعا دلسوز این قشر جامعه هستید می بایستی برای سیل زدگان تسهیلات کمال و تمامی اجرا می کردید! تنها افتخاری که از دست شما وفاداران برآمده این بوده است که امتحانات را به تاخیر بیندازید و اینگونه به مردم وانمود کنید که ما داریم برای شما خدمت می کنیم. از یک طرف با احساسات هزاران دانشجو که ماه ها نشستند و درس خواندند جواب تلخ و مرگ عزرائیل دادید فکر کردید زندگی ما فقط درس خواندن است! فراموش کردید حق هزاران دانشجوی متأهل و برنامه ده ها هزار نفر را نقش بر آب کردید. اگر شما واقعا دلسوز سیل زدگان هستید امتحانات آنها را به تاخیر نیندازید بلکه با ساختن خانه و لوازم خانه، دل آنها را آرام کنید. اینکه بهانه می آورید عده از دانشجویان به سیل زدگان کمک کرده اند و نمی توانند حالا امتحان بدهند واقعا دلیل بی اساس و نابخردانه ای است؛ دانشجویی که دو هفته بعد امتحان دارد این باید بشیند درس خود را بخواند بحمدالله ما در کشور با نیروی انسانی کم مواجه نیستیم که دانشجوی ما که یک لنگش به کتابخانه است و لنگ دیگری اش در سالن امتحانات رسیده است به گمان خودش احساس انسانی کند و زحمات هزاران دانشجو را به باد هوا دهد که من به برادران سیل زدگان را کمک می کنم!