• یکشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98012510065
  • خبرنگار : 71415

دستور مادورو به افزایش یک میلیون نفری تعداد نیروهای شبه‌نظامی دولتی ونزوئلا

دستور مادورو به افزایش یک میلیون نفری تعداد نیروهای شبه‌نظامی دولتی ونزوئلا

همزمان با سفر رهبر مخالفان دولت ونزوئلا به مناطق وقوع قطعی برق اخیر این کشور، نیکولاس مادورو دستور به افزایش یک میلیون نفری اعضای نیروهای شبه نظامی دولتی این کشور را داد.

به گزارش ایسنا، خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که ماه ژانویه گذشته خود را رییس جمهور ونزوئلا خواند، از نظامیان وابسته به دولت نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا خواسته تا از وفاداری به او دست بکشند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا و اکثر کشورهای غربی ریاست جمهوری خودخوانده گوآیدو در ونزوئلا را به رسمیت شناخته‌اند.

نیروهای مسلح شبه‌نظامی وابسته به دولت ونزوئلا در سال ۲۰۰۸ با فرمان هوگو چاوز، رییس‌جمهور فقید این کشور تشکیل شد و این نیروها مستقیما به ریاست جمهوری پاسخگو بوده و مکمل نیروهای ارتش و رسمی محسوب می‌شوند.

نیکولاس مادورو که گوآیدو را عامل دست‌نشانده آمریکا خوانده، در یک سخنرانی گفت، برنامه‌اش رساندن تعداد اعضای نیروهای شبه نظامی دولتی ونزوئلا از تعداد بیش از دو میلیون نفری فعلی آن به سه میلیون نفر تا پایان سال جاری میلادی است.

در عین حال رییس جمهور ونزوئلا این شبه‌نظامیان را تشویق کرد تا بیشتر به تولیدات کشاورزی بپردازند. ونزوئلا در چند ماه گذشته با موضوع کمبود مواد غذایی و دارو درگیر بوده و برخی از آمارها حاکی از آن هستند که بیش از سه میلیون نفر از مردم این کشور در سال‌های اخیر به علت این مشکلات و مسائل اقتصادی مهاجرت کرده‌اند.

مادورو در سخنرانی خطاب به هزاران تن از اعضای نیروی شبه‌نظامی دولتی ونزوئلا که در کاراکاس پایتخت این کشور گردهم آمده بودند، گفت: شما در حالی که سلاح‌هایتان روی دوشتان است باید آماده دفاع از سرزمین پدری و شخم زدن مزارع کشاورزی برای کاشتن بذر محصولات به منظور تولید غذا برای جامعه و مردم باشید.

مادورو همچنین در این سخنرانی وعده داد، تا از طریق اصلاح قوانین ونزوئلا، این نیروهای شبه نظامی رسما تبدیل به بخشی از نیروهای مسلح شوند.

رئیس جمهور ونزوئلا خاطر نشان کرد:فرمانده چاوز همیشه رویای ایجاد یک نیروی شبه نظامی مردمی بزرگ و قدرتمند را داشت. این نیروها در آینده در قانون اساسی در رده ارتش و به عنوان بخش جدید نیروهای مسلح قرار خواهند گرفت.

این در حالی است که تاکنون به رغم تلاش‌های خوآن گوآیدو، همچنان رده‌های بالای ارتش و نیروهای مسلح ونزوئلا به رییس جمهور این کشور وفادار باقی مانده‌اند.

با وجود آنکه در حال حاضر برق‌رسانی در شهر کاراکاس به صورت عمده برقرار است، اما دولت مادورو اخیرا اقدام به سهمیه‌بندی توزیع برق برای مابقی خاک ونزوئلا کرده است.

خوآن گوآیدو نیز که مشغول سفرهایی در مناطق دیگر ونزوئلا برای جلب حمایت به خود است، در اظهاراتی در ایالت زولیا، میزبان دومین شهر بزرگ ونزوئلا یعنی ماراکایبو گفت: ما به اینجا آمده‌ایم تا این وضعیت و درد و رنج‌های شما را بررسی کنیم، اما زولیا برخواهد خاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha