• یکشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98012510133
  • خبرنگار : 71132

بررسی سیلاب‌های اخیر کشور در مجلس

رئیس کمیسیون کشاورزی: فقدان مدیریت توانمند در بحران اخیر مشهود بود

رئیس کمیسیون کشاورزی: فقدان مدیریت توانمند در بحران اخیر مشهود بود

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه بحران اخیر و سیل قابل مدیریت بود، گفت که فقدان مدیریت توانمند در این بحران مشهود بوده است.

به گزارش ایسنا، احمدعلی کیخا در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی سیلاب‌های اخیر کشور گفت: در اینکه حجم بارش‌ها زیاد بوده و علت آن هم تغییر اقلیم است شکی نیست اما اینکه چرا حجم خسارت زیاد بود موضوعی است که باید به آن پاسخ داده شود.

وی افزود: اطلاعیه‌هایی که از سوی سازمان هواشناسی صادر می‌شود هرگز به صورت کمی نمی‌گوید که چه حجمی از سیلاب در روزهای پیش رو بوجود خواهد آمد. رئیس سازمان هواشناسی پیش از این درخواست خرید تجهیزات را با توجه به تحریم‌ها داشت که مجلس به آن توجه نکرد. در حالی که پیش‌بینی‌ها باعث می‌شود میزان خسارات به میزان محسوسی کاهش پیدا کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه ملاحظات زیست محیطی در سیل اخیر رعایت نشده، افزود: وزیر راه بگوید دلیل این همه خسارات در بخش راه چیست و چرا جاده سازی بدون توجه به احتمال آبگرفتگی انجام می‌شود؟. مردم می‌خواهند بدانند مجوز ساخت و ساز در حریم آب‌ها را چه کسانی می‌دهند و چه کسانی باعث تخریب جنگل‌ها و مراتع هستند.

کیخا با بیان اینکه اولویت درستی در برنامه‌ریزی وجود نداشته، بیان کرد: عدم توانمندی برخی دستگاه‌های تخصصی در انجام وظیفه باعث شد اتفاقات تشدید شود و فقدان مدیریت توانمند در بحران نیز مشهود بود. این بحران قابل مدیریت بود اما متأسفانه مدیریت نشد.

وی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته از سوی مدیران، مسئولان، نیروهای مسلح و همچنین حماسه مردم در خوزستان، فارس و شیراز گفت: مشکل اصلی توسعه‌نیافتگی و گرفتاری‌های کشور، سازمان برنامه و بودجه است. پخش بودجه در این سازمان غالب شده و این سازمان به جای اینکه برنامه‌ریزی کند فقط تقسیم پول می‌کند. طرح‌های استان‌ها نیز متناسب با نیازهایشان نیست.

کیخا با بیان اینکه منافع سیل بیش از هزینه‌های آن است، بر ضرورت کاهش هزینه‌ها تأکید کرد و گفت: ما نباید در لحظه تصمیم بگیریم. متأسفانه برنامه‌های توسعه کشور صرفاً مقطعی دیده می‌شود. تا دیروز خشکسالی بوده و برنامه‌ها بر این اساس بوده، الان هم سیل است و دیگر بحث خشکسالی فراموش شده است که امیدواریم این رویه تغییر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha