• چهارشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98012812400
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

آخرین وضعیت مردم سیل‌زده روستای آل بوعید+ فیلم

آخرین وضعیت مردم سیل‌زده روستای آل بوعید+ فیلم

ایسنا/اصفهان پس از سیلاب خوزستان تعدادی از مردم روستای آل بوعید در حمیدیه هم با مشکلاتی از جمله آبگرفتگی منازل مسکونی، کمبود آب، مشکلات بهداشتی، کمبود دارو و... مواجه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، روستای آل بوعید در شهرستان حمیدیه یکی از شهرستان‌های خوزستان در جنوب غربی ایران است. تعدادی از اهالی این روستا بعد از سیل با وجود کمپ‌هایی که برای مردم سیل زده در این منطقه ایجاد و برپا شده است به دلیل دامدار بودن ترجیح داده‌اند که در جنگل‌های حاشیه سیلاب زندگی کرده و از دام‌های خود مراقبت کنند.

نیروهای دولتی - مردمی و هلال احمر سعی در برطرف کردن اوضاع موجود و حل مشکلات مردم این منطقه دارند اما آب‌های توزیع شده بین مردم تنها در جهت نوشیدن است، و متأسفانه سیل‌زدگان در آب راکد سیلاب لباس و ظروف خود را شستشو می‌دهند، آنها حتی برای نظافت شخصی از این آب استفاده می‌کنند.

در حال حاضر بیماری خاصی در منطقه شیوع پیدا نکرده است، اما مردمی که دارای بیماری‌های مزمنی چون فشار خون، دیابت، ناراحتی‌های قلبی و… هستند به دلیل تخریب راه‌ها و نبود داروخانه امکان تهیه داروهای مورد نیاز خود را ندارند.

لازم به توضیح است پیش از این بارها اساتید دانشگاه و پزشکان از نگرانی درباره شیوع بیماری‌های عفونی صحبت کرده‌اند و با توجه به آن‌که هوای منطقه در حال گرم شدن بوده و آلودگی این آب‌ها به دلیل وجود لاشه حیوانات و استفاده‌های روزمره رو به افزایش است موضوع شیوع بیماری‌های عفونی و روده‌ای جای تعمق و پیگیری و توجه بیشتری از سوی سازمان بهداشت و مسئولین این منطقه دارد.

الوان پور، بخشدار مرکزی حمیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: در روستای آل‌بوعید، ۱۳۸ خانوار در قالب بیش از ۴۹۰ نفر در این روستا زندگی می‌کنند که اغلب دامدار هستند.

وی تصریح کرد: پیش از وقوع سیل به مردم هشدار داده شده بود که خانه‌های خود را تخلیه کنند اما مردم مقاومت کردند و به محل‌های اسکان در نظر گرفته شده مراجعه نکردند و تنها از ما چادر خواستند. ما چادر در اختیار اهالی قرار دادیم و در حال حاضر در ارتفاعات اطراف روستا در جنگل، ساکن شده‌اند. هم اکنون خدمات رسانی به این افراد در حال انجام است.

آب به مقدار زیاد وارد روستا نشده است و شرایط شبیه به یک آبگرفتگی ناشی از مقداری باران است که این آب نیز در حال تخلیه است. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مردم می‌توانند به خانه‌های خود بازگردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha