• پنجشنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ / ۰۰:۳۸
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 98012812697
  • خبرنگار : 71523

عامری:

دو نرخی کردن بنزین بهترین راه است

دو نرخی کردن بنزین بهترین راه است

مدیرعامل پیشین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر این‌که با توجه به شرایط کنونی، چاره‌ای به جز سهمیه‌بندی وجود ندارد، دلایل لزوم سهمیه‌بندی را تشریح کرد.

فرید عامری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت قاچاق سوخت در ایران، اظهار کرد: این درست است که شرایط جامعه در حال حاضر به صورتی است که قدرت خرید مردم محدود شده است، اما تفاوت نرخ بنزین در ایران با کشورهای همسایه، بسیار افزایش یافته و این موضوع باعث افزایش میزان قاچاق می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر تفاوت نرخ بنزین در ایران با کشورهای همسایه تا حدی است که اگر همین روال ادامه پیدا کند و تدبیری برای آن اندیشیده نشود، در آینده نزدیک شاهد نایاب شدن بنزین در مناطق مرزی خواهیم بود و ایران در این مناطق با بحران روبه‌رو خواهد شد.

مدیرعامل پیشین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر این‌که جامعه کشش افزایش نرخ بنزین را ندارد، گفت: با توجه به این‌که جامعه کشش افزایش بنزین را ندارد، بهترین راهکار دو نرخی کردن آن است. به نظر من میزانی از مصرف معمول مردم که مصرف بهینه است، مشخص می‌شود و این میزان با قیمت کنونی بنزین محاسبه می‌شود و اگر فردی بیش از مصرف متعارف جامعه استفاده کند، وجه بیش‌تری باید پرداخت کند.

عامری ادامه داد: البته مشخص نیست اگر سهمیه‌بندی بنزین قطعی شود، چگونه اجرایی خواهد شد. به نظر من، مجموعه نفت به روش قبل اعتقاد بیش‌تری دارد که سهمیه را به هر خودرو اختصاص دهد. دیدگاه دیگری وجود دارد که دیدگاه عدالت‌محورانه است و بر این تاکید دارد که یارانه متعلق به همه مردم است و باید به همه تعلق بگیرد. البته این دیدگاه به بررسی بیش‌تری نیاز دارد و ممکن است هرج و مرج ایجاد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۹ ۰۶:۵۸

ايا به دليل آنكه مناطق مرزي دچار بحران نشه بايد بنزين در تمام ايران گران بشه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۹ ۰۷:۰۱

ايا اگر دولت توانابي كنترل مرزها را نداره و قاچاق زياد است مردم بايد بنزين را گران بخرند؟ ايا دود ناتوانايي دولت بايد به چشم مردم بره؟

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۹ ۰۷:۱۰

ابا مديرعامل فعلي شركت پخش فراوردهاي نفتي رفته مرخصي كه ایسنا با مدیر عامل پيشين مصاحبه كرده؟ اخه اين آقا ديگه كاره‌اي نيست كه براي اين ملت نسخه ميپيچه .

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۹ ۰۷:۲۰

سهمیه بندی بدترین شکل ممکن است آزموده را آزمودن خطاست

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۹ ۰۸:۰۰

آیا راه مبارزه با قاچاق گران کردن بنزین هست !!!!!!!!!!!!!! خواهشاً سفره مردم را دیگر تکان ندهید .

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۹ ۰۸:۱۲

اصلا" دو نرخی کرد قیمت صلاح نیست و ایجاد رانت و فساد میکند و عملا" در طی چندین سال تجربه بدی از دو نرخی کردن هر کالایی داشته ایم بنابراین دو نرخی را فراموش کنید.

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۹ ۰۸:۵۸

باز هم شروع شد.بگذارید سال دیگه این بازیها رو در بیارید.....فعلا سه تا ده برابر شدن قیمتها کافیه...مردم دیکه ظرفیت ندارن

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۹ ۱۱:۴۶

بالاتر از سهمیه ۲۰۰۰ مناسب است

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۶ ۱۲:۵۶

با سلام فقط دو نرخی شود که جلو قاچاق گرفته شود با تشکر از مسعولین

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۰۳ ۱۵:۳۸

فقط دو نرخی شود بهتره حق کسی پامال نمیشود با تشکر