• یکشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98020100120
  • خبرنگار : 71588

توافق میان معترضان و ارتش سودان برای "ادامه یافتن دیدارها"

توافق میان معترضان و ارتش سودان برای "ادامه یافتن دیدارها"

گروه‌های مخالف سودانی و ارتش این کشور توافقی در خصوص "تداوم دیدارها" حاصل کردند تا بر سر راه حلی جهت تحویل قدرت از ارتش به یک دولت مدنی به اتفاق نظر برسند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جمعیت شاغلین سودان اعلام کرد: به توافقی با شورای نظامی در مورد اسامی اعضای دولت دست نیافته‌ایم.

در همین حال، صدیق یوسف، از رهبران "ائتلاف آزادی و تغییر" اعلام کرد: ما بر سر ادامه دیدارها جهت دست یابی به راه حلی که رضایت طرفین را جلب کند، به اتفاق‌نظر رسیدیم تا قدرت بر اساس تمهیدات مسالمت آمیز انتقال پیدا کند.

یوسف در ادامه افزود: ما خواسته اصلی‌مان را تشریح کردیم که همان انتقال قدرت از شورای نظامی انتقالی به یک دولت مدنی است. این خواسته جنبش‌های مردمی و تحصن کنندگان در مقابل مقر فرماندهی کل انیروهای مسلح در خارطوم است.

رهبران جنبش اعتراض‌آمیز در سودان روز شنبه با شورای نظامی انتقالی نشستی را برگزار کردند. این نشست کمی قبل از زمان تعیین شده برای اعلام ساختار شورای مدنی صورت گرفت که قدرت را بعد از برکناری عمر البشیر به دست خواهد گرفت.

صدیق یوسف به خبرگزاری فرانسه گفت که شورای نظامی مذاکراتی با ائتلاف آزادی و تغییر برگزار می‌کند.

رهبران اعتراض‌کنندگان روز جمعه گفته بودند که امروز (یکشنبه) "ساختار شورای حاکمیتی مدنی که نظامیان نیز در آن نماینده دارند، اعلام خواهند کرد که این شورا جایگزین شورای نظامی انتقالی کنونی خواهد شد".

احمد الربیع، یکی از اعضای جمعیت شاغلین سودان تاکید کرد که پس از روز شنبه مذاکراتی میان طرفین انجام خواهد شد.

الربیع تصریح کرد: پنج تن از نمایندگان ائتلاف امروز به شورای نظامی می‌روند تا با آنها به بررسی انتقال قدرت به دولت مدنی بپردازند.

وی در ادامه افزود: اگر شورا با تحویل قدرت مخالفت کند، رهبران احزاب مخالف سودان به طرح خود برای اعلام "شورای مدنی حاکمیتی" ادامه خواهد داد.

الربیع افزود: آنچه که ما از آنها می‌خواهیم جدول زمانی برای تحویل قدرت است تا امور طولانی نشود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از زمان برکناری عمرالبشیر، شورای نظامی دو دوره مذاکرات با رهبران اعتراضات داشته است و طی این مذاکرات ما احساس کردیم که شورای نظامی تمایلی به تحویل قدرت ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha