• دوشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 98020200640
  • خبرنگار : 71467

چرا ۴۰۰ هزار تومان برای همه کارکنان واریز نشد؟

چرا ۴۰۰ هزار تومان برای همه کارکنان واریز نشد؟

با وجود اینکه طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه باید تمامی پرداخت‌های حقوقی در فروردین ماه به همراه ۴۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده برای افزایش حقوق انجام می‌شد، برخی دستگاه‌ها در این رابطه اقدام نکردند و ظاهرا دستگاه‌ها باید در این‌باره توضیح دهند.

به گزارش ایسنا، طبق قانون بودجه ۱۳۹۸ دولت موظف به افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق به طور یکسان بین کارکنان و بازنشستگان به اضافه ۱۰ درصد افزایش است؛ از این رو باید بعد از ابلاغ مصوبه حقوقی و ضرایب آن احکام نیز صادر شده و پرداخت‌ها در این چارچوب انجام شود.

با توجه به اینکه معمولاً در فروردین ماه شرایط افزایش حقوق برای تمامی دستگاه‌ها فراهم نیست افزایش از ماه‌های بعد در دستور کار آنها قرار می‌گیرد. اما برای فروردین ماه امسال طبق آن چه سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد مبلغ ۴۰۰ هزار تومانی که برای افزایش حقوق مصوب شده بود باید در تمامی دستگاه‌ها پرداخت می‌شد.

ماجرا از این قرار بود که گرچه باید طبق مصوبه مجلس برای تغییر حقوق در سال جدید حکم جدید صادر شده و پرداخت‌ها طبق آن انجام شود، ولی سازمان برنامه و بودجه این‌گونه پیش‌بینی و اعلام کرد که باید برای تمامی کارکنان دولت اعم از شاغلان و بازنشسته‌ها، ۴۰۰ هزار تومان پرداخت شود حتی اگر دستگاه‌هایی هنوز حکم‌های جدید را صادر نکردند مبلغ ثابت افزایش حقوق یعنی ۴۰۰ هزار تومان برای آنها مورد محاسبه و پرداخت قرار خواهد گرفت که در این رابطه منابع لازم تخصیص داده شد.

از این رو در شرایطی که انتظار می‌رفت کارکنان و بازنشسته‌ها حتی خارج از حکم جدید امسال، برای فروردین ماه افزایش ۴۰۰ هزار تومان را در حقوق خود دریافت کنند در برخی دستگاه‌ها این اتفاق نیفتاد.

این که در این میان مسئول عدم واریز ۴۰۰ هزار تومان کارکنان چه بخشی است، موضوعی است که پیگیری آن از این حکایت داشت که سازمان برنامه بودجه طبق اعلام خود منابع لازم را تخصیص داده است و باید این پرداخت انجام شود و اگر در این رابطه واریزی صورت نگرفته، دستگاه‌های مربوطه باید پاسخگو باشند که طبق چه شرایطی موفق به پرداخت ۴۰۰ هزار تومان نشده‌اند، هر چند در این بین روند پرداخت‌ها در خزانه بعد از ابلاغ تخصیص مورد توجه است.

اما به هر حال حتی اگر برای ماه ابتدایی هم واریز انجام نشده باشد، افزایش حقوق برای آن محاسبه و معوقات در ماه‌های بعدی به حساب کارکنان واریز خواهد شد.

این در حالی است که طبق مصوبه هیأت دولت حداقل حقوق مشمولان قانون نظام هماهنگ پرداخت‌ها یک میلیون و ۵۶۳ هزار تومان تعیین شده است که در مقایسه با سال گذشته حدود ۴۴۰ هزار تومان افزایش دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۲ ۱۴:۱۷

در طول سال 97 قیمت بعضی کالاها تا 3برابر هم افزایش پیدا کرده است .در این مدت ریالی به حقوق ما اضافه نشده است .حالا هم که منتظر افزایش سالیانه بودیم آقایان وعده ماههای بعد را می دهند.باید چه کار کرد ؟

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۲ ۲۰:۴۴

من یک کارمند لیسانسیه با ۲۲ سال خدمت حقوق مستمرو غیرمستمرم ۱۸۵۰۰۰۰۰ ریال میباشد.مستاجرم هستم

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۲ ۲۲:۲۹

با این 400 هزار تومان میشه نفرات بیشتری رو استخدام کرد

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۳ ۰۰:۳۵

اقایون فرمودند در سال 97 افزایش نمی دهیم عوضش آن چنان افزایشی در سال 98 می دهیم که دیگر نیازمندی نماند.... خدا ما را به راه راست هدایت کند

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۳ ۰۶:۵۱

سالی که نکوست از بهارش پیداست

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۳ ۱۰:۰۴

بزک نمیر بهار میاد!ارزش پول از دست رفته باز نیاید زجوی!ارزش کارگر و کارمند شده چندرغاز

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۶ ۱۵:۳۸

امروز 6 اردیبهشت هست اما دانشگاه های علوم پزشکی افزایش 400 هزار تومانی رو واریز نکردند علتش چیه؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۸ ۰۹:۳۳

400هزار تومان تا جایی که من آمار گرفتم فقط آموزش و پرورش و بازنشستگان گرفتن دمتون گرم آموزش و پرورشیها اراده کنن تا 70 در صد حقوقشون بالا میره

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۰ ۰۹:۳۶

دانشگاه شهید بهشتی این 400 تومان را تا تاریخ 98/2/10 نریخته و میگوید علی الحساب بوده و هرماه داده نمیشود چرا و ایا صحت دارد

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۱ ۰۴:۲۵

واقعا جای تاسف داره در حکومتی که دم از علی و عدالت علی میزنند به این راحتی پول مردم رو میدزدند و میخورند بعدش با یه خبر دروغ منتفی میشه واقعا آتیش جهنم حق شماست

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۱ ۱۳:۵۲

مستمری بگیران تامین اجتماعی که ریالی در سال 1398 بابت افزایش مستمری در یافت نکرده اند و هنوز تکلیف شان مشخص نیست چه بگویند

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۹ ۰۳:۵۰

چرا مصوبات مجلس را اجرا نمیکنید ؟؟؟!!! مگر مجلس تصویب نکرده علاوه بر افزایش 10 درصد سالیانه ؛ مبلغ 400هزار تومان دیگه به حقوق بازنشستگان اضافه کنید؟؟؟ پس چرا قانون رو اجرا نمیکنید ؟؟؟ خبر از شکم گرسنه ملت ندارید: زودتر کاری کنید

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۹ ۱۸:۱۹

با سلام پرداخت 400 هزار تومانی جبرانی برای معلمان قراردادی در فروردین پرداخت نشد علت چیست؟آیا قرار است پرداخت شود یا خیر؟

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۷ ۰۷:۳۸

تا به حال 400 هزار تومان برای خیلی ها واریز نشده است

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۶:۵۱

سلام ببخشید چرا ۴۰۰ تومان اضافه حقوق برای من واریز نشده

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۶:۵۴

سلام چرا ۴۰۰ تومان من واریز نشده