• دوشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98020200719
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی دوم اردیبهشت بخوانید؛

دیدار روحانی و عمران خان/پیام های تبریک برای فرمانده جدید سپاه/برگزاری دو دادگاه جرایم اقتصادی

دیدار روحانی و عمران خان/پیام های تبریک برای فرمانده جدید سپاه/برگزاری دو دادگاه جرایم اقتصادی

دعوت دبیر هیئت دولت از مردم و کارشناسان برای اعلام‌نظر درباره ایجاد نهاد ملی حقوق بشر، استقبال رسمی روحانی از نخست وزیر پاکستان، مقامات در جریان سیل چه کردند؟، تعداد سرلشکرهای نیروهای مسلحایران به 14 نفر رسید، پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت پتروشیمی، پیام های تبریک به فرمانده جدید سپاه، پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده موسسات مالی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دو شنبه، دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، دبیر هیئت دولت از مردم و کارشناسان برای اعلام‌نظر درباره ایجاد نهاد ملی حقوق بشر دعوت کرد وگفت: هدف از تشکیل نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی تجمیع، تقویت و هم افزا کردن ظرفیت‌های موجود در این حوزه است.

همچنین اسحاق جهانگیری صبح امروز در جشنواره ملی زن و علم در دانشگاه تهران با بیان اینکه زنان به عنوان بخش مهمی از جامعه در پیشرفت همه جانبه کشور باید سهم و جایگاه شایسته خود را داشته باشند، گفت: وقتی که فرصت رقابت ایجاد شده است زنان جایگاه شایسته خود را به دست آورده‌اند، اما وقتی زمینه رقابت نبوده است زنان نتوانستند جایگاه خود را به دست آورند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز به طور رسمی از "عمران خان " نخست وزیر پاکستان در مجموعه تاریخی - فرهنگی سعد آباد استقبال کرد.

روحانی در نشست خبری خود با عمران خان ازتوافق ایران و پاکستان برای ایجاد نیروی واکنش سریع مشترک خبر داد و با بیان اینکه مسئله امنیت مرزهای دو کشور یکی از مباحث امروز بود، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر متاسفانه شاهد تنش‌های در مرزهای دو کشور توسط تروریست‌ها بودیم، البته خوشحالیم که طرف پاکستانی هم گروهک‌هایی که فعالیت تروریستی دارند را به صراحت تروریست اعلام کرده و با آنها برخورد خواهند کرد. در نشست هیات های عالیرتبه ایران و پاکستان نیز رییس جمهور کشورمان تاکید کرد: مرزهای دو کشور باید مرزهای تجارت، ثبات و توسعه باشد.

در ادامه این نشست عمران خان با تاکید بر اینکه مهم‌ترین دلیل سفر من به ایران مسئله تروریسم بود، گفت: ما می‌دانیم ایران هم از تروریسم و گروه‌های تروریستی که از خاک پاکستان استفاده می‌کنند، رنج می‌برد.

همچنین با حضور رئیس جمهور ایران و نخست وزیر پاکستان، تهران و اسلام آباد یک سند همکاری در زمینه بهداشت و درمان امضا کردند.

محمدباقر قالیباف در حساب رسمی خود در توییتر پذیرش لوایح چهارگانه FATF را به ضرر کشور ارزیابی کرد و نوشت:در شرایط فعلی، پذیرفتن توصیه‌های FATF، قطعا به ضرر ماست، اما پاسخ سریع و صریح «بله» یا «نه»، منافع ملی امروز و فردای ما را تأمین نمی‌کند.

در همین رابطه علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه موجب شده فضای مثبتی نسبت به لوایح CFT و پالرمو در مجمع تشخیص وجود نداشته باشد، اظهار کرد: در حال حاضر لوایح CFT و پالرمو مسیر قانونی خود را طی می‌کند و ما نمی‌توانیم در این باره نظر بدهیم بلکه باید منتظر باشیم ببینیم مجمع تشخیص چه تصمیمی در این رابطه می‌گیرد. وی افزود: همه ما تابع قانون هستیم و خروجی تصمیم درباره cft و پالرمو هر چه باشد همه می‌پذیرند.

مقامات در جریان سیل چه کردند؟

سال ۹۸ از همان ابتدا سال سختی برای مسئولان اجرایی، دستگاه‌های مختلف و مردم بود. سیل در چند استان کشور باعث شد تا اولویت اول ایرانیان از رئیس‌جمهور گرفته تا کوچک‌ترین نهادها رسیدگی به این موضوع و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارات بیشتر و جبران خرابی‌های به وجود آمده باشد.

با ارتقاء درجه سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی فرمانده کل ارتش به درجه «سرلشکری» از سوی فرماندهی کل قوا، تعداد سرلشکرهای نیروهای مسلح کشورمان به ۱۴ نفر رسید. شب گذشته فرماندهی کل قوا در حکم انتصاب سردار پاسدار حسین سلامی به عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به او درجه سرلشکری اعطا کرد.

تبریک روحانی به سردار سلامی/تقدیر از خدمات سردار جعفری

تبریک ظریف به فرمانده جدید سپاه

پیام تبریک رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به سرلشکر سلامی

تبریک جهانگیری به فرمانده جدید سپاه

تبریک رئیس دفتر رئیس جمهوری به سردار سلامی

پیام تبریک وزیر نفت به سردار سلامی

پیام سردار صفوی به سردار سلامی: ان شاءالله در دوران فرماندهی جدید شاهد تکامل همه جانبه سپاه باشیم

پیام وزیر دفاع به سردار سلامی:امیدوارم شاهد اعتلای بیش از پیش سپاه در گام دوم انقلاب اسلامی باشیم

ولایتی انتصاب فرمانده جدید سپاه را تبریک گفت

تبریک وزیر کشور به سردار سلامی

پیام تبریک صالحی به سردار سلامی

تبریک دبیر شورای عالی امنیت ملی به فرمانده جدید سپاه

پیام تبریک رئیس قوه قضائیه به سرلشکر «سلامی»

تبریک رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به سرلشکر سلامی

تبریک سردار غیب پرور انتصاب سرلشکر سلامی

تبریک «لاریجانی» به فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

پیام تبریک رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا به سرلشکر سلامی

پیام تبریک رئیس مرکز راهبردی سپاه به سرلشکر سلامی

پیام تبریک وزیر دادگستری برای انتصاب فرمانده کل سپاه

پیام تبریک رئیس مجمع به فرمانده جدید سپاه پاسداران

پیام تبریک فرماندهان ارشد سپاه به سرلشکر سلامی

تبریک فرمانده کل ارتش به سرلشکر سلامی

دریادار سیاری انتصاب سردار سرلشکر جعفری و سردار سرلشکر سلامی را تبریک گفت

تبریک نماینده ولی فقیه در سپاه به سرلشکر جعفری و سلامی

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوبا شبکه العالم به شرح وظایف هوانیروز، نقش این یگان در دفاع مقدس، کمک به سیل زدگان و اقدام آمریکا علیه سپاه پرداخت. امیر قربانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: آمریکا ۴۰ سال است که این اقدامات را انجام می‌دهد و مردم به خوبی این سیاست خبیثانه را می‌شناسند، آمریکا خودش تروریست است چگونه می‌تواند چنین اقدامی انجام دهد؟! اقداماتش در منطقه نشان دهنده تروریست بودنش است. وی همچنین درباره تاثیر حریم‌ها بر نیروهای مسلح، گفت: ما تحریم را به جان خریدیم و برایمان یک فرصت بود، دشمنان ما هیچ زمانی دلشان برای ما نمی سوزد. تحریم‌ها هیچ گونه اثری بر توان ما در هوانیروز نگذاشته است و با قدرت ایستادگی و توانمندی را به منصه ظهور گذاشتیم.

وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی محرمانه با چند تن از رهبران جامعه ایرانی_آمریکایی اظهار کرد که دولت آمریکا به دنبال مداخله نظامی در ایران نیست و با احتیاط در به کار بردن لفظ "تغییر حکومت در ایران" گفت که آمریکا بیشتر به دنبال آن است تا "رهبرانی غیرانقلابی" ایران را اداره کنند.

رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا امروز معافیت‌های خریداران نفت ایران را فسخ می‌کند و بر اساس آن واردکنندگان نفت ایران معافیتی دریافت نخواهند کرد و در صورت متوقف نکردن واردات نفتی خود از ایران مورد تحریم قرار خواهند گرفت.

رویترز همچنین خبرداد که مقامات پیشین و کنونی آمریکا گفته‌اند که واشنگتن قصد دارد معافیت‌های تحریمی برای دولت‌ها و نهادهای خارجی طرف تعامل با سپاه پاسداران ایران در نظر بگیرد.

در پی احتمال عدم تمدید معافیت‌های نفتی هم سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که این کشور با تحریم‌های یک‌جانبه اعمال شده علیه ایران مخالف است.  ژنگ شوآنگ در یک کنفرانس خبری گفت که همکاری دوجانبه چین و ایران مطابق مقررات انجام می‌شود.

پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ۱۳ متهم دیگر آن، در شعبه سوم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد. در این جلسه متهم پرونده پتروشیمی گفت: اتهامات وارده را قبول ندارد و با اقداماتی که انجام داده‌اند آبروی نظام را حفظ کرده‌اند. همچنین در این جلسه وکیل مدافع متهم دفاعیات خود را در خصوص موکلش بیان کرد. در پایان قاضی ختم پنجمین جلسه رسیدگی را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی دادگاه به روز سه‌شنبه سوم اردیبهشت ماه موکول می‌شود.

امروز همچنین پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده موسسات اعتباری البرز ایرانیان، آرمان، ولیعصر و فردوسی در شعبه ۴ دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و دراین جلسه نحوه قتل رییس شعبه کرج یکی از موسسات مالی تشریح شد و پس از پایان این جلسه دادگاه قاضی صلواتی گفت که جلسه بعدی دادگاه  فردا (سه شنبه) ساعت ۱۳ برگزار می شود.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (دوشنبه) دوم اردیبهشت ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha