• سه‌شنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98020301189
  • خبرنگار : 71516

استقرار نیروهای فرانسوی در شرق لیبی برای حفاظت از میادین نفتی

استقرار نیروهای فرانسوی در شرق لیبی برای حفاظت از میادین نفتی

یک مشاور نظامی در فرماندهی نیروهای خلیفه حفتر اعلام کرد که هدف نیروهای فرانسوی که در بندر السدره در شرق لیبی مستقر هستند، حفاظت از میادین نفتی در برابر حملات احتمالی نیروهای دولت توافق ملی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، این مشاور نظامی اعلام کرد: نیروهای فرانسوی متشکل از افسران متخصص در جنگ هوایی هستند که تعدادشان حدود ده‌ها تن است. این نیروها انبارهای آب در بندر السدره در منطقه هلال نفتی شرق لیبی را برای جایگزین کردن آن با سوخت تخلیه کرده‌اند.

این مشاور نظامی اعلام کرد که فرماندهی نیروهای خلیفه حفتر از فرانسه، امارات و مصر حمایت دریافت می‌کنند که شامل اعزام نیروهای اطلاعاتی و ویژه است. این نیروها در پایگاه الخروبه مستقر هستند.

نیروهای فرانسوی موجود در الخروبه که بخشی از آن‌ها در بندر السدره مستقر هستند به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ بخش اول نقش اطلاعاتی حساسی دارند که شامل عکس‌برداری و جاسوسی و کنترل پایگاه‌های دشمن است. وظایف بخش دوم تجهیز اتاق عملیات جنگ و مشارکت در برخی عملیات‌ها به عنوان تک‌تیرانداز است. مهندسان فنی نیز در این بخش هستند که دوره‌هایی را درباره تجهیز پهپادها و آموزش استفاده از آن برگزار می‌کنند.

این مشاور نظامی اعلام کرد که نقش اماراتی‌ها به فعالیت اطلاعاتی جاسوسی و رصد و آموزش افسران برای استفاده از سلاح‌های مدرن محدود می‌شود. یک نیروی ویژه نیز به صورت مستقیم وظیفه حفاظت شخصی خلیفه حفتر را برعهده دارد.

به گفته این مشاور نقش مصر شامل حمایت لجستیکی و اطلاعاتی و دادن تجهیزات و مهمات است.

از سوی دیگر یکی از افسران نیروی هوایی "ارتش ملی لیبی" اعلام کرد که قبل از آغاز عملیات علیه طرابلس امارات دو پهپاد ساخت آمریکا را به این نیروها تحویل داده بود.

وی گفت: اماراتی‌ها این دو پهپاد را با مجوز آمریکا به ما دادند. یک بالگرد درحال حاضر در حمله به طرابلس مشارکت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha