• سه‌شنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98020301501
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

یک عضو کمیسیون امنیت ملی:

لغو معافیت‌های خرید نفت ایران قابل تحقق نیست

لغو معافیت‌های خرید نفت ایران قابل تحقق نیست

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از خریداران سنتی نفت ایران در برابر اقدام آمریکا در لغو معافیت‌های خرید نفت ایران مقاومت کرده‌اند، گفت: این اقدام آمریکا قابل تحقق نخواهد بود.

اردشیر نوریان در گفت‌وگو با ایسنا، با محکومیت اقدام ترامپ در لغو معافیت‌های خرید نفت ایران، اظهار کرد: اقدامات اخیر آمریکا، همچون تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، لغو معافیت‌های خرید نفت ایران و فشار بر کشورهای منطقه برای قطع ارتباط با ایران، همگی در چارچوب استراتژی وارد آوردن فشار حداکثری بر کشور به منظور وادار کردن ایران به پذیرش شرایط آمریکا است.

وی افزود: لغو معافیت‌های خرید نفت ایران از سوی آمریکا، حرف جدیدی نیست و آمریکا از گذشته تلاش کرده تا این اتفاق عملیاتی شود و جلوگیری از ورود منابع ارزی و کند کردن روند توسعه ایران از اهداف این اقدام آمریکا است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بسیاری از خریداران سنتی نفت ایران در برابر این اقدام آمریکا مقاومت کرده‌اند و این مقاومت عاملی است که اجازه نخواهد داد معاملات نفتی ایران به صفر برسد.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز کانال‌های ارتباطی و اقتصادی مختلفی وجود دارد، تصریح کرد: با استفاده از این کانال‌ها می‌توان مراودات را سرو سامان داد.

نوریان تاکید کرد: اگرچه این اقدام آمریکا موجب ایجاد مزاحمت‌های جدی خواهد شد، اما این اقدام آمریکا قابل تحقق نخواهد بود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شرایط جدیدی پس از تحریم‌های کامل نفت ایجاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: ضرورت توجه به مسائل اقتصادی داخلی، صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری و اولویت‌بندی صرف منابع ارزی باید در دستور کار قرار گرفته و مسئولان برنامه‌های مناسبی را اجرایی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha