• چهارشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98020402236
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی چهارم اردیبهشت بخوانید؛

سکته همزمان ۳متهم بانک سرمایه/تودیع و معارفه فرمانده سپاه/تایید طرح مجلس در حمایت از سپاه و...

سکته همزمان ۳متهم بانک سرمایه/تودیع و معارفه فرمانده سپاه/تایید طرح مجلس در حمایت از سپاه و...

دیدار کارگران با رهبر انقلاب، ادامه واکنش ها به عدم تمدید معافیت‌های نفتی از سوی آمریکا، واکنش ظریف به رویکرد ترامپ در قبال اعدام‌های سعودی، هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده پتروشیمی، برگزاری مراسم تودیع و معارفه فرمانده کل سپاه و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در کنفرانس امنیتی مسکو در روسیه حضور دارند، در دیدار با دبیرکل وزیر دفاع عراق با مثبت ارزیابی کردن آمادگی‌های همه جانبه دولت‌ها و ملت‌های منطقه گفت: اجازه نخواهیم داد مجددا ناامنی جدیدی توسط بیگانگان و متجاوزین به منطقه تحمیل شود. امیر سرتیپ حاتمی تاکید کرد: دولت ایران و عراق در هر شرایطی حامی و پشتیبان یکدیگرند.

همچنین فرمانده نیروی دریایی ارتش در چهارمین روز از حضور خود در کشور چین در دیدار با دریاسالار عباسی فرمانده نیروی دریایی پاکستان با تاکید بر این که دو نیروی دریایی ایران و پاکستان در حال طی یک دوره طلایی تعامل و همکاری بسیار مطلوب در راستای تقویت امنیت دریایی هستند، خاطر نشان کرد: با توجه به جنبه‌های پر فراز و نشیب سیاست‌های جهانی و منطقه‌ای، اجازه نمی‌دهیم کشورهای سلطه‌گر فرصت رشد و توسعه همکاری‌های دو نیروی دریایی را متوقف کنند.

مراسم تودیع و معارفه فرمانده کل سپاه با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح و برخی از مسئولان سیاسی کشور صبح امروز  در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

سرلشکر سلامی: باید قلمرو اقتدارمان را از منطقه به جهان گسترش دهیم

سرلشکر جعفری: سپاه شرایط نقش آفرینی مردم در جنگ نرم را فراهم کند

سرلشکر سلیمانی: سپاه و انقلاب در برهه خطیری قرار دارند/ سپاه نعمتی بزرگ و مرکز رویش ارزش‌هاست

سرلشکر باقری: دوران سردار سلامی دوره شکست دشمن خواهد بود/ آمریکا تقاص دشمنی‌هایش را پس می‌دهد

سردار شیرازی: راهبردهای اصولی سپاه و گام‌های تکاملی باید تبیین گردد

به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور،  با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند. مقام معظم رهبری درباره تلاش امریکا برای مسدود کردن راههای صادرات نفت ایران افزودند: ملت فعال و مسئولان هوشیار ایران نشان داده اند اگر همت کنند همه بن‌بست‌ها را می‌شکنند و قطعاً این تلاش امریکایی‌ها هم به جایی نمی‌رسد و جمهوری اسلامی هر مقدار لازم داشته باشد و اراده کند، نفت صادر خواهد کرد. ایشان همچنین اعلام کردند که دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند.

ادامه واکنش ها به عدم تمدید معافیت‌های نفتی از سوی آمریکا

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: هر وقت اراده کنیم نفت خود را خواهیم فروخت

یک کارشناس مسائل بین الملل: امکان به صفر رساندن صادرات نفت ایران وجود ندارد/قطع صادرات نفت ایران دغدغه‌ اروپا نیست

نقوی‌حسینی: فروش نفت ایران به هیچ‌وجه به صفر نمی‌رسد

مطهرنیا: ایران اهرم‌ فشار بر دیگر کشورها از طریق اوپک را دارد

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس: عربستان نمی‌تواند جایگزین نفت ایران شود/ خرید نفت ایران به صفر نمی‌رسد

فلاحت‌پیشه: ایران با اروپا درباره تنگه هرمز وارد مذاکره جدی شود

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: باید دیپلماسی‌مان با کشورهای دیگر فعال‌تر شود

وزیر امور خارجه ترکیه در دیدار با همتای اتریشی خود درباره تاثیر منفی تحریم‌های نفتی آمریکا بر ایران و همچنین اقدام اخیر آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران گفت‌وگو و تاکید کرد: لغو تمدید معافیت‌های نفتی بسیاری از کشورها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

یک نماینده عراقی: تمام پارلمان عراق مخالف تحریم‌های ضدایرانی است

همچنین وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اظهار کرد که سخت‌گیری آمریکا در رابطه با صادرات نفتی ایران، موجب ارتقاء جایگاه بین‌المللی آمریکا نخواهد شد. در این بیانیه آمده است: تلاش آمریکا تبدیل ایران به مذاکره‌کننده‌ای بی‌ زحمت است.

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که در یک سال گذشته بیش از ۲۰ کشور خرید نفت از ایران را به صفر رسانده‌اند و گفت: واشنگتن یک انتخاب مبنی بر این به کشورها داده است که یا با آمریکا همکاری کنند یا به معامله به ایران ادامه دهند. از ماه مه گذشته تاکنون بیش از ۲۰ کشور واردات نفت ایران را به صفر رسانده‌اند.

سفیر فرانسه در واشنگتن هم با انتقاد از سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص ایران گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند ایران را وادار به التماس کنند اما بعید می‌دانم چنین چیزی اتفاق بیفتد.

نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق که ریاست آنرا نوری المالکی برعهده دارد از تمام کشورها خواست تا با تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران مخالفت کنند.

***

وزیر امور خارجه کشورمان توییتی در واکنش به اعدام‌های اخیر در عربستان و رویکرد دولت ترامپ در قبال این اعدام‌ها منتشر کرد و نوشت: پس از چشم‌پوشی از تکه‌تکه کردن یک خبرنگار، حالا از دولت ترامپ وقتی عربستان سعودی ۳۷ تن را در یک روز گردن می‌زند، صدایی در نمی‌آید؛ حتی وقتی عربستان یک نفر را دو روز پس از عید پاک به صلیب می‌کشد.

محمدجواد ظریف همچنین در هنگام ورود به نیویورک در جمع خبرنگاران با اشاره به لغو معافیت‌های نفتی آمریکا، گفت: آمریکا پلیس دنیا نیست که معافیت بدهد یا معافیت‌ها را لغو کند. وی افزود: حرکت آمریکا از دزد سر گردنه هم بدتر است، آمریکا نه تنها خودش دزدی می‌کند و بر سر گردنه ایستاده بلکه به بقیه هم می‌گوید شما اگر همراه من دزدی نکنید، مجازات خواهید شد. ظریف ادامه داد: درباره بستن تنگه هرمز بخش نظامی تصمیم می گیرد.

سفارت کشورمان در پاریس نیز در حساب توییتری خود نوشت: پیام محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان خطاب به ژان ایو لودریان، وزیر اروپا و امور خارجه جمهوری فرانسه به رییس کابینه ایشان تحویل داده شد.

هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده مدیر عامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ۱۳ متهم دیگر این پرونده برگزار شد. در این جلسه، یکی دیگر از متهمین به ارائه دفاعیات خود پرداخت و گفت: یکسری اطلاعات غیر معمولی در کیفرخواست وجود دارد. همزمان با اذان ظهر نیز قاضی مسعودی مقام ختم این جلسه رسیدگی را اعلام کرد و گفت: با توجه به علنی بودن محاکمات ما می‌توانیم جلسات محاکمه را در شعبه خود نیز برگزار کنیم اما ممکن است برخی سوء تعبیرها مطرح شود اما چون شعب دیگر هم جلسه دارند تاریخ بعدی جلسه را به ساعت ۹ صبح روز دوشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه موکول می‌کنیم و در هفته بعد ادامه جلسات را خواهیم داشت.

در حاشیه این جلسه، قاضی مسعودی مقام در پاسخ به این سوال که آیا حکم سه تن از مدیران بانک سرمایه اجرا شد؟ گفت: زمانی که متهمان برای اجرای حکم احضار شدند، نمی‌دانم چرا هر سه نفر همزمان سکته کردند و در بیمارستان بستری شدند. وی همچنین در پاسخ به این سوال که حکم حسین هدایتی صادر شده است؟ پاسخ داد: بخشی از حکم این پرونده صادر و تا قبل از ماه رمضان اعلام می‌شود.

عباسعلی کدخدایی  از تأیید طرح دو فوریتی مجلس شورای اسلامی در حمایت از سپاه پاسداران توسط شورای نگهبان خبر داد و گفت: این طرح دو فوریتی امروز در جلسه عمومی شورای نگهبان مورد رسیدگی قرار گرفت که اعضا با اتفاق آرا این طرح را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانستند و آن را تأیید کردند.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۴ ۱۶:۲۱

با استفاده از برخی دارو ها می توان سکته مصنوعی داشت.