• چهارشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98020402255
  • خبرنگار : 71415

روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد

تلاش مقامهای آمریکایی برای مسکوت گذاشتن جنایات فرمانده نیروهای ویژه این کشور در عراق

تلاش مقامهای آمریکایی برای مسکوت گذاشتن جنایات فرمانده نیروهای ویژه این کشور در عراق

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا فاش کرد مقامهای مسئول در یک واحد نیروهای ویژه ارتش این کشور، بعد از افشای جنایات هولناک یک فرمانده ارشد این نیروها در عراق از سوی نیروهای تحت امر وی، با هشدار به این نیروها نسبت به لو دادن این جنایات، دهان آنها را بسته و جنایات او را مسکوت گذاشته اند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، روزنامه‌ نیویورک تایمز در مطلبی در این خصوص نوشت، کماندوهای یک واحد نیروهای ویژه‌ "Navy SEALS" موسوم به واحد "آلفا پلاتون" در Team ۷ گفتند، شاهد ارتکاب جنایات وحشتناکی از سوی فرمانده خود در زمان ماموریت وی در عراق بوده‌اند.

به نوشته این روزنامه، آنها بعداً بارها درباره این جنایت به مقامهای بالادستی گزارش داده اند اما با گذشت چندین ماه هیچ نشانه‌ای از برخورد رسمی با این فرمانده خود ندیده و از این مساله نارضایتی پیدا کردند.

در این مطلب فاش شده که این فرمانده مرتکب جنایاتی نظیر کشتن یک اسیر نوجوان بی دفاع با چاقو، شلیک کورکورانه راکت و تیربار به سمت مناطق مسکونی و شلیک با تک تیرانداز به سمت یک دختر دانش‌آموز و یک پیرمرد شده است.

نیروهای تحت امر این فرد در ادامه نسبت به هر گونه افشاگری نسبت به جنایات جنگی فرمانده خود هشدار دریافت کردند. هفت تن از این نیروها گفتند که مقامهای بالادستی به آنها هشدار داده بودند که هر گونه گزارش کردن جنایات جنگی هم تیمی هایشان و درخواست برای انجام تحقیقات رسمی درباره آنها باعث اخراجشان خواهد شد.

بر اساس گزارش این روزنامه جنایات این فرمانده به نامه ادوارد گالگر در سال ۲۰۱۷ و در جریان درگیری نیروهای ویژه آمریکایی با گروه تروریستی داعش در عراق رخ داده است.

در حال حاضر مقامها در حال انجام تحقیقات درباره جنایات وی هستند و او همچنین به تلاش برای مانع ایجاد کردن در برابر اجرای تحقیقات در مورد جنایاتش نیز متهم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha