• پنجشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98020502694
  • منبع : بوشهر

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

مبارزه با ملخ‌ها در بوشهر نیازمند تامین اعتبار

مبارزه با ملخ‌ها در بوشهر نیازمند تامین اعتبار

ایسنا/بوشهر معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌های صحرایی مهاجم ادامه دارد، عنوان کرد: برای ادامه‌ی عملیات مبارزه با ملخ‌های صحرایی ۱۵ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش ایسنا، خسرو عمرانی در نشست شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان بوشهر گفت: مبارزه با ملخ‌های صحرایی به عنوان آفت مهم در عرصه مواد غذایی و محصولات کشاورزی تا سطح ۲۰ هزار هکتار در زمین‌های کشاورزی استان بوشهر ادامه دارد.

وی بیان کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته هجوم ملخ‌های صحرایی، محصولات کشاورزی تولیدی را تا ۲۲ درصد تهدید به خسارت می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: موج اول مبارزه با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر از بهمن ماه سال گذشته آغاز گردیده است. در موج اول مبارزه عملیات سم‌پاشی ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: موج دوم مبارزه با ملخ‌های صحرایی و پوره‌های ملخ، در سطح ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی در حال انجام است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با تاکید بر تداوم مبارزه با ملخ‌های صحرایی افزود: با توجه به هجوم وسیع ملخ‌ها و آسیب‌هایی که به همراه دارد، مبارزه با این آفت در زمین‌های کشاورزی استان بوشهر ضرورت دارد.

عمرانی تصریح کرد: تا امروز ۳ هزار و ۵۰۰ لیتر سم برای مقابله با ملخ‌ها در استان تأمین شده و برای ادامه‌ی مبارزه با ملخ‌های صحرایی به ۸ هزار لیتر سم دیگر نیاز داریم.

وی از استقرار یک فروند هواپیمای سم‌پاش در استان خبر داد و افزود: این هواپیما در شهرستان دشتستان مستقر بوده و عملیات سمپاشی بر علیه ملخ‌ها را انجام می‌دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با تاکید بر ضرورت تأمین اعتبار در جهت تداوم مبارزه با ملخ‌های صحرایی گفت: تاکنون ۲ میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ‌ها در استان بوشهر تخصیص یافته است که برای ادامه‌ی مبارزات نیازمند ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

خسرو عمرانی با اشاره به فعالیت ۱۰ اکیپ مبارزه با ملخ صحرایی در استان بوشهر گفت: طی بررسی‌های انجام شده کانال‌های پوره ملخ‌ها شناسایی شده و در حال پایش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha