• شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98020703417
  • منبع : نمایندگی البرز

اعتراض ایران به ILO در رابطه با تأثیر تحریم‌های آمریکا بر زندگی کارگران

اعتراض ایران به ILO در رابطه با تأثیر تحریم‌های آمریکا بر زندگی کارگران

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با مشارکت دولت، کارگران و کارفرمایان جلسه شورای عالی کار با هدف کاهش فاصله معیشت کارگران و تورم تشکیل و افزایش ۳۶.۵ درصدی در حداقل دستمزد تصویب شد تا این فاصله مقداری کاهش پیدا کند، البته این فاصله همچنان وجود دارد و نیازمند ترمیم است.

به گزارش ایسنا، حاتم شاکرمی در مراسم تشکر از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای تولیدی نمونه استان البرز که امروز شنبه هفتم اردیبهشت در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، گفت: با توجه به شعار امسال، برای رونق تولید باید متفاوت عمل کنیم چون امسال با تحریم‌های ظالمانه و خصمانه آمریکا در رابطه با کارگران مواجه هستیم.

شاکرمی افزود: بنده در ابتدای فروردین ماه با «عمر موسی» «معاون عملیاتی سازمان بین‌المللی کار» در ژنو ملاقاتی داشتم و در این دیدار عنوان کردم که یکی از وظایف سازمان بین‌المللی کار حفاظت از امنیت شغلی و اعتلای رفاه کارگران است و با این وجود چرا سازمان بین‌المللی کار در برابر رفتار خصمانه و ناعادلانه آمریکا نسبت به کارگران بی تفاوت است.

وی ادامه داد: امروز هدف تحریم‌های آمریکا مردم و به ویژه کارگران و زندگی آنهاست بنابراین در این شرایط کارگران باید با اندیشه و هنر و کارفرمایان هم با خلاقیت خود تلاش کنند تا با شکست تحریم‌ها پاسخ محکمی به دشمنان مردم و انقلاب اسلامی بدهند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه بیشترین مسئولیت برای تحقق شعار امسال بر دوش کارگران و کارفرمایان است افزود: ما در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی‌هایی به عمل آورده و پیشنهاداتی را برای رئیس جمهور در رابطه با سیاست‌های مالیاتی، تأمین اجتماعی و ماده ۱۴۱ قانون تجارت و چک‌های برگشتی که از مشکلات واحدهای تولیدی است آماده کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در این شرایط باید در خصوص این موارد از سوی سران سه قوه تصمیماتی اتخاد و ابلاغ شود تا واحدهای تولیدی بتوانند از محدودیت‌های موجود خارج شده و به حیات خود ادامه دهند.

شاکرمی با تاکید بر اهمیت توجه به معیشت کارگران اعلام کرد: با مشارکت دولت، کارگران و کارفرمایان جلسه شورای عالی کار با هدف کاهش فاصله معیشت کارگران و تورم تشکیل و افزایش ۳۶.۵ درصدی در حداقل دستمزد تصویب شد تا این فاصله مقداری کاهش پیدا کند، البته این فاصله همچنان وجود دارد و نیازمند ترمیم است.

وی در پایان به موضوع صیانت از نیروی کار هم اشاره و تصریح کرد: بر اساس شاخص‌های سازمان بین‌المللی کار، بحث صیانت از نیروی کار را دنبال خواهیم کرد و با استقرار مسئولین ایمنی و توسعه کمی و کیفی بازرسین کار تلاش می‌کنیم استانداردهای تعریف شده را در محیط کار برقرار کنیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha