• یکشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98020803925
  • منبع : بوشهر

منتظر اتفاقات خوب در زندگی‌ هستید؟

 منتظر اتفاقات خوب در زندگی‌ هستید؟

ایسنا/بوشهر یک کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان گفت: احساس شادمانی و رسیدن به رضایت درونی یا همان احساس خوب زیستن به عنوان یکی از معیارهای مهم در تشخیص سلامت روانی افراد مورد ارزیابی واقع می‌شود.

به گزارش ایسنا، امید کازرونیان با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت تا سال ۲۰۳۰ شایع‌ترین بیماری در جهان افسردگی خواهد بود، توضیح داد: با توجه به عوارض بیماری افسردگی در فرد، احساس ناتوانی و عدم تسلط فرد بر زندگی خود می‌گردد و نیاز است افراد جامعه آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از افسردگی را بیاموزند.

وی بیان کرد: افراد شاد معمولاً از بهره هوشی بالایی برخوردار بوده و از دستاوردهای ناشی از شادی مانند خلاقیت، همدلی با دیگران، طول عمر بیشتر و موفقیت بهره می‌برند.

این کارشناس سلامت روان تصریح کرد: با توجه به تغییرات سبک زندگی و سرعت تغییر و پیشرفت در جامعه، افراد باید مهارت‌های کنترل هیجانات منفی و حل مسئله و مقابله با استرس را بیاموزند.

کازرونیان با بیان علائم افسردگی گفت: افرادی که علائم اختلال در خواب و اشتها، کاهش سطح انرژی، ناامیدی، خلق غمگینی، عدم تصمیم‌گیری، لذت نبردن از فعالیت‌های لذت‌بخش قبلی، افکار خودکشی و مرگ در خود احساس می‌کنند، باید در اولین فرصت به پزشک یا روانشناس مراجعه کنند. درمان بیماری‌های اعصاب به شکل دارو درمانی و روان‌درمانی است که باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.

وی عنوان کرد: همان‌گونه که جسم انسان می‌تواند دچار آسیب شود، روان نیز ممکن است دچار آسیب شود و اگر ما اختلالات روانی را به عنوان یک ناخوشی مقطعی، گذرا و قابل‌درمان بپذیریم، بستر درمان خیلی از مشکلات روانی، فراهم و بیماران روانی نیز بدون استرس از حرف دیگران، به درمان خود خواهند پرداخت.

کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در خصوص تأثیر باورهای مثبت افراد در زندگی اظهار کرد: اگر در زندگی، افراد منتظر اتفاقات خوب باشند، حتماً برای آنان اتفاق خواهد افتاد. همه باید نسبت به آینده امیدوار باشیم چرا که امیدواری باعث نشاط، پویایی و حرکت روبه‌جلو فرد و جامعه می‌شود.

گفتنی است نشست آموزشی شاد زیستن رمز سلامتی توسط شورای شهر آبپخش و با همکاری واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، با حضور فعالین مدنی در شهر آبپخش برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha