• یکشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 98020804070
  • خبرنگار : 71505

تجدید نظر جدی شهرداری در حفظ باغات

تجدید نظر جدی شهرداری در حفظ باغات

شهردار تهران با اشاره به آلودگی هوا به عنوان یکی از مشکلات اصلی شهر تهران بر لزوم ایجاد منشأ تولید اکسیژن و توسعه فضای سبز در شهر تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در افتتاح هفدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه با اشاره به روز کارگر و روز شورا گفت: روز کارگر و شورا را در پیش رو داریم که منشأ خیرات فراوانی در کشور بوده‌اند لذا باید این روزها را به همه مردم تبریک بگویم.

وی افزود: باغ‌های ایرانی و فضای سبزی که به دست هنرمندان ایرانی از گذشته زینت داده می‌شدند بخشی از فرهنگ ما محسوب می‌شود. در حقیقت ثبت ۱۲ باغ ایرانی نشان از نقش ایرانیان در توسعه فضای سبز دارد. امیدواریم این روش و منش که از آموزه‌های ما نیز سرچشمه می‌گیرد در آینده نیز توسعه پیدا کند.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری ۱۷ دوره نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه گفت: قطعاً برگزاری مستمر این نمایشگاه به ویژه در اردیبهشت ماه که همراه با بهار است و پیام انتقال لطافت بهاری را به همراه دارد اثر مثبتی در توسعه فضای سبز شهر تهران دارد و باید از برگزار کنندگان این نمایشگاه قدردانی کرد.

وی افزود: آلودگی و ترافیک از مشکلات کلانشهرهای دنیاست. هر چند که راه حل‌هایی برای آن به صورت قطعی وجود دارد و بسیاری از کشورها نیز به این راه حل‌ها رسیده‌اند اما تهران که یکی از کلانشهرهای زیبا محسوب می‌شود با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند. قطعاً یکی از راه حل‌های کنترل آلودگی هوا ، کنترل منابع آلاینده است و راه حل دیگر توسعه فضای سبز است.

وی ادامه داد: قطعاً توسعه فضای سبز یک الزام و اقدامی اجباری محسوب می‌شود. در دوره مدیریت شهری جدید نیز با همراهی شورا اقدامات زیادی از جمله جلوگیری از تخریب باغات در دستور کار قرار گرفته است. در حقیقت تجدید نظر جدی در حفظ باغات انجام شده، به شکلی که دیگر مجوز برج باغی صادر نخواهد شد و تلاش خواهیم کرد با تشویق مالکین ضمن حفظ باغ منافع شهر و مالکین تأمین شود.

حناچی تاکید کرد: منشأ آلاینده‌ها را باید کنترل کنیم و منشأ تولید اکسیژن در شهر را باید عادلانه و فراوان ایجاد کنیم. البته حفظ باغات کمک همه را می‌طلبد و شهرداری نباید در این مأموریت تنها بماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha