• یکشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98020804143
  • خبرنگار : 80001

رئیس اتحادیه املاک:

تعیین قیمت مسکن بر عهده اتحادیه املاک نیست

 تعیین قیمت مسکن بر عهده اتحادیه املاک نیست

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: اگر مجلس، قانونی مصوب کند که تعیین قیمت به عهده اتحادیه املاک گذاشته شود ما موظف به اجرا هستیم، اما تاکنون چیزی در این زمینه به ما اعلام نشده است.

مصطفی‌قلی خسروی در گفت‌وگو با ایسنا درباره این موضوع که یکی از سایت‌ها اعلام کرده طبق قانونی که خردادماه اعلام می‌شود با قیمت‌گذاری توسط کارشناسان، قیمت مسکن ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد، اظهار کرد: اخیراً خبرنگار یکی از سایت‌ها با من مصاحبه‌ای داشت و عنوان کرد که قرار است بخشنامه جدیدی برای تعیین کارشناسی قیمت توسط کارشناسان دادگستری اعلام شود. بنده ضمن بی‌اطلاعی از این مساله عنوان کردم کارشناسی دادگستری مربوط به ما نیست و یک رسته قضائی محسوب می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین گفتم مالکیت برای همه ادیان محترم و در اسلام محترم‌تر است. کسی نمی‌تواند مالک را مجبور به فروش واحد خود با قیمت تعیین شده کند، بلکه ایجاد تعادل در بازار مسکن به توازن عرضه و تقاضا مربوط می‌شود.

خسروی تصریح کرد: با این حال اگر مجلس، وظیفه‌ی کارشناسی ملک را به اتحادیه املاک واگذار کند از آن استقبال می‌کنیم اما تا کنون هیچ چیزی در این زمینه به ما اعلام نشده است. در صورت ارائه این پیشنهاد می‌توانیم کارشناسانی را آموزش دهیم و آنها را به مناطق بفرستیم تا قیمت واحدها را بررسی و اعلام کنند. البته نباید هیچ اجباری برای مالک ایجاد کنیم بلکه فقط می‌توانیم او را از قیمت ملک خود مطلع سازیم. با این حال تاکید می‌کنم که این موضوع هنوز به شکل قانونی در نیامده و هیچ ارگانی مسؤولیت قیمت‌گذاری را به عهده ندارد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته در یکی از سایت‌ها عنوان شده بود «طبق بخشنامه جدید بنیاد مسکن از اواسط خرداد ماه سال جاری قیمت مسکن با افت ۳۵ تا ۴۰ درصدی مواجه می‌شود و هرگونه خرید و فروش ملک از سوی کارشناس رسمی دادگستری قیمت گذاری می‌شود و امکان انتقال سند بدون نامه کارشناسی قیمت وجود ندارد».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۸ ۱۶:۰۳

این چیزایی که گفتید برای کشور آلمان است نه ایران امکان نداره این کار رو بشه در اینجا پیاده کرد اگر هم پیاده بشه هیچ کس خونه اش رو نمیفروشه

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۸ ۲۰:۱۰

آلمان هم از این خبر ها نیست. عرضه و تقاضا همیشه و همه جا تعیین کننده قیمت بوده.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۹ ۰۷:۴۵

اینطوری خیلی بهتره هر کس که واقعا نیازداره خرید یا فروش انجام میده

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۸ ۱۶:۴۶

همین اقایان هستند که ملک را به عرش رساندند. راننده بیچاره نمیتونه بگه ماشین خودمه با کرایه کم مسافر سوار نمی کنم، سوپر نمیتونه بگه جنس خودمه بهر قیمتی بخوام میفروشم، اما مالکیت سرمایه دار ملاک سفته باز محترمه، هرچه توانست بالا میکشه، بلی اقای خسروی مالکیت در اسلام محترمه. مردم زیر خط فقر باید بی مسکن بمانند.

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۸ ۱۹:۵۶

گرون تر میشه ایندفعه پول کارشناسی هم اضافه میشه ولی برای کارشناسها خوب میشه پوله خوبی به جیب میزنن

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۱۰ ۱۴:۰۶

وای بحال ما اگر قیمت گذاری بیفته دست املاکیها..واقعا اگر قوه قضاییه ورود کنه.وخدایی کار کنه.مسکن نصف میشه.اصلا هیچ ربطی به رییس اتحادیه املاک نداره.ایشان سواد اینکارو نداره.تمام گرانیهای مسکن بخاطر همین املاکیهاست.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۰۴ ۱۲:۰۴

برای تعادل در عرضه و تقاضا و به طبع آن واقعی شدن قیمت املاک، بهترین راه اخذ مالیات از املاک مازاد بر مصرف است! که از دو دهه مورد بحث کارشناسان است ولی معطل مانده است!

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۷ ۱۳:۵۶

قیمت گذاری دستوری در آشفته بازار دلالی راهکار خوبی هست.کسی که نیاز به فروش ملک دارد ملک خود را میفروشد و کسی که جهت سودجویی و دللالی ملک نمیفروشد باید به خانه خالی مالیات سنگین بپردازد.