• دوشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98020904453
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

بیشترین آسیب خصولتی‌سازی متوجه کارگران است

بیشترین آسیب خصولتی‌سازی متوجه کارگران است

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین آسیب خصولتی سازی متوجه کارگران است و اولین چیزی که تهدید می‌شود امنیت شغلی کارگران است آن هم کارگرانی که ذیل عنوان قرارداد موقت هر نوع قراردادی با آنها منعقد می شود.

ناهید تاج‌الدین در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آسیب های درست اجرا نکردن اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار کرد: متاسفانه اصل ۴۴ در این سال‌ها به آسیب زاترین شکل اجرا شده و به جای خصوصی سازی شاهد خصولتی سازی هستیم که نه تنها آسیب های قبلی واحدهای تولیدی رفع نمی شود بلکه بی ثباتی و آسیبهای جدیدی به آنها اضافه می شود.

وی افزود: اگر قبلا بزرگترین مشکل کارخانجات و صنایع دولتی پایین بودن نرخ بهره وری بود اما لااقل با توجه به دولتی بودن‌شان نظارت پذیری بیشتری داشتند ولی با خصولتی سازی نه تنها مشکل بهره وری حل نمی شود بلکه نظارت‌پذیری آنها نیز از میان می رود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، ادامه داد: بیشترین آسیب خصولتی سازی متوجه کارگران است و اولین چیزی که تهدید می شود امنیت شغلی کارگران است آن هم کارگرانی که ذیل عنوان قرارداد موقت هر نوع قراردادی با آنها منعقد می شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا و پیرو مراجعات مردمی و ارتباط با تشکل های کارگری نگرانی از واگذاری غیر صحیح شرکت صنایع شیمیایی ایران به ما منتقل شد، در همین راستا در جلسه کمیسیون اجتماعی با دعوت از وزیر اقتصاد و مدیرعامل بانک صنعت و معدن خواستار توضیح در این زمینه و بررسی ابعاد شدیم.

تاج الدین افزود: در تذکری به وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت خواستار جلوگیری از واگذاری شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد صنایع شوینده در کشور شدیم و نباید تجربه ناموفق خصولتی سازی و اجرای سلیقه ای اصل ۴۴ گریبان شرکت صنایع شیمیایی ایران را بگیرد. مسئولانی که در این مسیر شتابزده عمل می کنند معضلات امنیتی اجتماعی واگذاری شرکت‌های نیشکر هفت تپه، آلومینیوم مهدی و ...را به خاطر بیاورند.

وی ادامه داد: تلاش بر این است که با رایزنی با مدیران مربوطه پیشگیری قبل از درمان کنیم و جلوی تبعات چنین  واگذاری‌های ناصحیحی را بگیریم و در کمیسیون اجتماعی به جد پیگیر این قضیه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha