• دوشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 98020904487
  • خبرنگار : 71626

شهریار زمانی مطرح کرد

ضعفی که در عرضه بین‌المللی کتاب‌ داریم

ضعفی که در عرضه بین‌المللی کتاب‌ داریم

شهریار زمانی با اشاره به کتابی که در نمایشگاه کتاب امسال دارد، از لزوم ایجاد تبادلات بین‌المللی در این حوزه، که به گفته او سبب دیده‌ شدن نویسندگان در خارج از کشور می‌شود، می‌گوید.

این نویسنده در گفت‌وگو با ایسنا، با ارزیابی کیفیت نمایشگاه کتاب در سال‌هایی که برگزار شده است، اظهار کرد: این سال‌ها در برگزاری منظم نمایشگاه وقفه‌ای نیفتاده و این خودش کار مهمی است. مکانش هم دو سال است که مجددا به مصلا برگشته و دسترسی به آن راحت‌تر شده است. اما به نظر من اگر کتاب‌فروشی در نمایشگاه کم‌تر شود و کارشناس‌ها و منتقدان در نمایشگاه حضور پیدا کنند و نویسندگان بیشتر به نمایشگاه دعوت شوند بهتر است.

او افزود: البته بعضی نشرها ابتکاری دارند که نویسندگان را دعوت می‌کنند اما این خیلی کم اتفاق می‌افتد. اگر این برنامه‌های جنبی از حاشیه به متن بیاید، اثرگذاری نمایشگاه بیشتر می‌شود.

نویسنده رمان «ماه مهر را به خاطر بسپار» با اشاره به لزوم تبادلات بین‌المللی در نمایشگاه کتاب، در پاسخ به سوالی درباره کیفیت نمایشگاه کتاب در مقایسه با نمایشگاه‌های خارجی بیان کرد: من متاسفانه تاکنون در نمایشگاه‌های خارجی شرکت نکرده‌ام اما آن‌طور که می‌دانم نمایشگاه‌های خارجی بیشتر جای تبادل افکار و تجارب نویسندگان است و این حالت کتاب‌فروشی‌ای که در نمایشگاه کتاب تهران وجود دارد کمتر است و بیشتر معرفی آثار انجام می‌شود. ما در معرفی و عرضه کتاب در سطح منطقه و کشورهای دیگر ضعیف هستیم. نمایشگاه اگر تبادلات بین‌المللی برقرار کند، کمک می‌کند تا نویسنده‌ها در خارج از ایران هم دیده شوند. این ابعادی از نمایشگاه‌های خارجی است که شاید در این‌جا کمتر به آن توجه می‌شود.

زمانی همچنین گفت: کتاب «آموزشگاه هما» که دفتر نشر فرهنگ اسلامی آن را چاپ کرده است در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شود.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha