• دوشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98020904714
  • خبرنگار : 71282

رشد ۶۵ درصدی تشکلها در دولت تدبیر و امید

رشد ۶۵ درصدی تشکلها در دولت تدبیر و امید

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار از رشد ۶۵ درصدی شوراها و تشکلها در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: کارگران کارخانه ها و بنگاهها به تشکلات و شوراهای کار نیاز دارند.

به گزارش ایسنا، یوسفی با بیان اینکه در زمینه توسعه کیفی تشکل‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است افزود: خوشبختانه در زمینه آموزش رشد خوبی داشتیم و بیش از ۳۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

وی با اشاره به رشد ۶۵ درصدی تشکل‌ها در دولت تدبیر وامید گفت: شوراهای اسلامی کار از رشد ۲۷ درصدی نسبت به سال قبل برخوردار بوده‌اند و این امر با تلاش و اهتمام شوراها و استقبال و مشارکت کارگران صورت گرفته است.

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در مراسم گرامیداشت هفته کارگر در وزارت کار سخن می‌گفت ابراز امیدواری کرد: در سال رونق تولید، پیشرفت تشکل‌ها و تولید و گسترش روز افزون آنها را شاهد باشیم.

علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر نیز در ادامه با تشکر از نمایندگان کارگران در شورای عالی کار به خاطر موضوع دستمزد در جریان تصویب مصوبه افزایش دستمزد ۹۸ اظهار کرد: سال گذشته یکی از کم سابقه ترین افزایش قیمت‌ها، هزینه‌ها و تورم را داشتیم و در کنار آن که یکی از بی سابقه‌ترین تورم‌ها را داشتیم و یکی از بی سابقه‌ترین تصمیمات مزدی را شاهد بودیم.

وی افزود: تصمیمات بزرگ کار سخت را مطالبه می‌کند ولی از وزیر کار و نمایندگان کارگری و کارفرمایی تشکر می‌کنیم که در اسفند ماه سال گذشته به کاهش فاصله بین حداقل مزد و معیشت کارگران کمک کردند.

محجوب تاکید کرد: علیرغم افزایش دستمزد به نظر می‌رسد در قیاس با افزایش قیمت‌ها و تورم هنوز این اقدام کافی نیست هرچند نمایندگان کارگری این اقدام را مقدمه‌ای می‌دانند که باید تداوم یابد.

دبیرکل خانه کارگر در عین حال با بیان اینکه کارگران در کارخانجات شورا می‌خواهند گفت: اگرچه ما تشکل‌هایی نظیر انجمن‌های صنفی هم داریم اما عموماً تمایل به شورا است و لذا باید در جاهایی که تشکل وجود ندارد، مسیر توسعه شورا، انجمن‌های صنفی و تشکل‌های کارگری ادامه یابد

به گزارش ایسنا، روز جهانی "کارگر "همه ساله از سوی اتحادیه‌های کارگری در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌شود. در تقویم ایرانیان نیز پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هر سال با عنوان هفته کارگر نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha