• دوشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98020904789
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۹ اردیبهشت بخوانید؛

انتصاب دادستان جدید تهران/واکنش مقامات ایران به احتمال درخواست مذاکره از سوی آمریکا و...

انتصاب دادستان جدید تهران/واکنش مقامات ایران به احتمال درخواست مذاکره از سوی آمریکا و...

بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب تهران، واکنش «مطهری» به حواشی بازی پرسپولیس - سپاهان و قتل طلبه همدانی، یادداشت اینستاگرامی وزیر کشور درباره ترور یک طلبه در همدان، علت استقبال سرد دولت آمریکا از موضوع تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی، هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت پتروشیمی، اعلام تغییرات در دستگاه قضایی، آزادی ۷۹۳۲ زندانی جرایم غیرعمد در سال ۱۳۹۷ و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، نهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری با اهالی رسانه که در پی سفر وی به چین و گفت‌وگو با همتایان نظامی‌اش انجام شد، گفت: در سال جاری در نظر داریم رزمایش مشترکی با روسیه در آب‌های جنوبی برگزار کنیم که طی آن ناوگان این کشور در آب‌های جنوبی پهلو خواهد گرفت.

حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح امروز(دوشنبه) با حضور در مصلای امام خمینی(ره) به مدت دو ساعت و نیم از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کردند. در این بازدید که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، حضرت آیت الله خامنه ای ضمن گفت‌وگو با ناشران در جریان تازه های نشر قرار گرفتند. مقام مظم رهبری همچنین تاکید کردند: وزیر فرهنگ و وزیر صنعت مسأله کاغذ را حل کنند.

معاون اول رییس‌جمهور در نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت تاکید کرد: مجامع بین‌المللی در مقابل سیاست‌های غیرقانونی آمریکا به‌ویژه در حوزه سلامت سکوت نکنند. جهانگیری همچنین در بدو ورود به کیش، با اشاره به ظرفیت‌های گسترده مناطق آزاد کشور گفت: مناطق آزاد در شرایط تحریم باید نقش بیشتری در صادرات و واردات ایفا کنند.

وزیر کشور در یادداشت اینستاگرامی درباره ترور طلبه همدانی تاکید کرد که در هیچ نقطه از جهان حتی کشورهای تولیدکننده و میزبان تکنولوژی ارتباطاتی نوین، آزادی عمل کاربران تا مرز هرج و مرج طلبی و ولنگاری در فعالیت‌های اجتماعی مشاهده نشده و برای استفاده کاربران قوانین سختگیرانه‌ای اعمال می‌شود.

همچنین  علی مطهری هم در یادداشتی به حواشی بازی پرسپولیس - سپاهان و قتل طلبه همدانی واکنش نشان داد و نوشت: هر دو این اتفاقات بیش از هر چیز حاکی از عدم اقتدار پلیس ماست زیرا قاتل در فضای مجازی با نشان دادن سلاح‌های خود قدرت‌نمایی و قصد خود را اعلام می‌کند و پلیس بعد از ماجرا وارد عمل می‌شود.

علی لاریجانی در هشتمین همایش سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید با تأکید بر اینکه «مذاکره با آمریکا در مقطع فعلی، سهل‌اندیشی و اشتباه راهبردی است» گفت: باید مقامات آمریکا بفهمند که با حریف سخت طرف هستند تا سرشان به سنگ نخورد ول‌کن نیستند چون مجموعه گفتمان آن‌ها گفتمان تسلیم و تحقیر است. رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبتهایش خاطرنشان کرد: گاهی تصور آن است که از روزنه‌هایی که می‌توان مسائل سیاسی را حل کرد، استفاده نمی‌شود. این تلقی اشتباهی است. مثلاً در مورد سعودی‌ها نگفتیم که مذاکره نمی‌کنیم. آن‌ها مسیر غلطی می‌روند اما باز هم ما باب مذاکره را نبستیم.

همچنین سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی در دومین روز بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران حقیقت تبلور یافته و عینیت یافته از دین است، گفت: دشمن می‌خواهد با فشارهای اقتصادی ما را به میز مذاکره بکشاند که این مذاکره مصداق «تسلیم است»، اما مردم ما هوشیار و هوشمندند و معتقدند که مذاکره در شرایط کنونی با دشمن، «تسلیم شدن» محض است و قطعا تن به این ذلت نمی‌دهیم.

ذاکریان، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره علت استقبال سرد دولت آمریکا از موضوع تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی، اظهار کرد: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند در قالب سبدهای مختلف با ایران مذاکره کنند بلکه می‌خواهند همه مسائل را در داخل یک سبد قرار داده و در این چارچوب با ایران مذاکره کنند.

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در واکنش به سخنان محمد جواد ظریف،  در رابطه با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زائد، ولیعهد ابوظبی در صفحه توئیتر خود؛، با بیان اینکه توهین وزیر خارجه ایران به نمادهای امارات و عربستان از طریق رسانه‌های آمریکا را نمی‌پذیریم، گفت: هدف قرار دادن رهبران‌مان کمکی به ایران نمی‌کند.

هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ۱۳ متهم دیگر به ریاست قاضی مسعودی مقام در شعبه سوم دادگاه کیفری برگزار شد.نماینده دادستان در این جلسه  گفت: شرکت pcc مجاز نبوده که بدون اجازه شرکت بازرگانی پتروشیمی ارز را به ریال تبدیل کند و باید همان ارز را به شرکت بازرگانی پتروشیمی تحویل می‌داده است. متهم سیدعلیرضا حسینی و وکیل مدافع وی نیز به ارایه دفاعیات خود پرداختندو در نهایت همزمان با اذان ظهر، قاضی مسعودی مقام ختم این جلسه رسیدگی را اعلام و جلسه بعدی را به فردا (سه‌شنبه- ۱۰ اردیبهشت) موکول کرد.

دادستان جدید تهران کیست؟

غلامحسین اسماعیلی در حاشیه نشست مسئولان عالی قضایی در جمع خبرنگاران با اعلام تغییرات در دستگاه قضایی گفت: علی القاصی مهر رئیس کل سابق دادگستری استان فارس به سمت دادستان تهران منصوب شد و عباس جعفری دولت آبادی دادستان سابق تهران مستشار دادگاه عالی انتظامی قضات شد.وی در ادامه اظهار کرد: ریاست قوه قضاییه در ادامه برنامه‌ سفرهای استانی خود در سومین سفر در معیت اعضای جلسه مسئولان عالی قضایی، روز چهارشنبه هفته جاری در استان سیستان و بلوچستان حضور می‌یابد.

همچنین مدیرعامل ستاد دیه کشور از آزادی ۷۹۳۲ زندانی بدهکار مالی و دیه در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در سالی که گذشت به همت خیرین نوعدوست ایران اسلامی تعداد۲۶۰ زندانی زن و ۷۶۷۲ محکوم بدهکار مرد، با مجموع بدهی بالغ بر ۱۵ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال از بند حبس آزاد شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha