• سه‌شنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98021005218
  • خبرنگار : 71443

نیویورکر: وزیر دفاع پیشین آمریکا دستورات ترامپ درباره ایران را نادیده می‌گرفت

نیویورکر: وزیر دفاع پیشین آمریکا دستورات ترامپ درباره ایران را نادیده می‌گرفت
ترامپ و متیس

نشریه نیویورکر در گزارشی نوشت که وزیر دفاع پیشین آمریکا در موارد متعددی برای جلوگیری از تشدید تنش با ایران و کره شمالی از اجرای دستورات دونالد ترامپ سر باز زده بود.

به گزارش ایسنا، نشریه نیویورکر در گزارش مفصل خود درباره عملکرد جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا از وی به عنوان یک جنگ طلب ضد ایرانی یاد کرده است که پس از استعفای جیمز متیس، وزیر دفاع پیشین آمریکا به بلندترین صدای ضد ایرانی در دولت آمریکا تبدیل شد و توانست سیاست‌های خود را پیش ببرد.

نیویورکر در ادامه نوشت: دولت ترامپ از توافق هسته‌ای که در دوران ریاست جمهوری اوباما حاصل شده بود، خارج شد. همچنین تحریم‌های سخت اقتصادی علیه ایران را با سیاست کاهش صادرات نفت تهران بازگرداند. هدف رویکرد جدید دولت آمریکا درخصوص ایران علاوه براین این است که با ایران در منطقه مقابله کند که شامل قطع حمایت ایران از حزب‌الله و دولت اسد (در سوریه) می‌شود.

این نشریه آمریکایی در بخش دیگری از گزارش خود تصریح کرد: جیمز متیس، وزیر دفاع پیشین آمریکا در موارد زیادی برای جلوگیری از افزایش تنش با ایران، کره شمالی و سوریه به دستورات دونالد ترامپ در این زمینه سر باز می‌زد یا دست کم گزینه‌های او را محدود می‌کرد.

یک مقام ارشد پیشین امنیت ملی آمریکا گفت: رئیس جمهور ترامپ با صدای بلند فکر می‌کند. آیا شما آن را یک دستور تلقی می‌کنید یا با آن، همچون بخشی از یک گفت‌وگوی طولانی برخورد می‌کنید؟ ما آن را بخشی از یک گفت‌وگوی طولانی تلقی کردیم.

این مقام پیشین آمریکایی تاکید کرد: ما از وقوع اتفاقات بد زیادی جلوگیری کردیم.

متیس در دسامبر گذشته از سمت خود استعفا داد. درست یک روز پس از آنکه ترامپ اعلام کرد قصد دارد نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج کند، تصمیم که جیمز متیس با آن مخالف بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha